XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo.. echt lang lopen leuren met dit spatbordje @Paco-b maar uiteindelijk via het Engelse forum net vorige week verkocht, is OEM Yamaha...
IMG_4721.jpeg
 
Haha ja heb hem voorbij zien komen op MP. Helaas iets te prijzig voor mij.. Wel erg mooi. Ben je terug gegaan naar origineel?
nope... ik heb geen XJR meer ;) had mijn laatste XJR vol met opties gebouwd en heb 'm volledig standaard ingeruild (met uitzondering van de Akra demper) dus alle opties los verkocht... heb nu alleen nog een K&N filter (injectiemodel) over en een SW-Motech evo bagagesysteem + topkoffer...
 
Mannen, ik heb nieuwe banden nodig.
Omdat een oude Z1000 toch anders rijd dan een xjr vraag ik mij af wie waarmee rijd.
Wat is aan te raden?
 
Goede grip ook bij vochtig/nat wegdek, goede stuureigenschap, snel op temperatuur en geeft vertrouwen in bochtenwerk.
Maw, ik heb m nog niet betrapt op een 'zijstapje' bij flink door de bochten boenderen.
Er zijn zeker ook andere banden die hetzelfde presteren maar ik ben bij deze gebleven.
Moet je ook goed 10k of meer mee kunnen rijden afhankelijk van je rijstijl..

Dit alles m.i. cq ervaring.
😉
 
Goede grip ook bij vochtig/nat wegdek, goede stuureigenschap, snel op temperatuur en geeft vertrouwen in bochtenwerk.
Maw, ik heb m nog niet betrapt op een 'zijstapje' bij flink door de bochten boenderen.
Er zijn zeker ook andere banden die hetzelfde presteren maar ik ben bij deze gebleven.
Moet je ook goed 10k of meer mee kunnen rijden afhankelijk van je rijstijl..

Dit alles m.i. cq ervaring.
😉
eensch!
 
nope... ik heb geen XJR meer ;) had mijn laatste XJR vol met opties gebouwd en heb 'm volledig standaard ingeruild (met uitzondering van de Akra demper) dus alle opties los verkocht... heb nu alleen nog een K&N filter (injectiemodel) over en een SW-Motech evo bagagesysteem + topkoffer...

ohja, dat heb ik hier wel voorbij zien komen nu je het zegt. Tracer toch? Mooi ding hoor. Heb ik ook wel eens een proefritje op gemaakt en was ik erg van gecharmeerd. Wil graag nog eens een proefritje doen met m'n vriendin achterop. Zij heeft op de een of andere manier nooit helemaal lekker op de XJR gezeten, snel pijn in de knieën. Iemand tipte de Tracer als een goed alternatief. Ben zelf nog lang niet klaar met de XJR, maarja toer 9 vd 10 keer toch met m'n vriendin achterop. Wie weet, volgende zomer maar eens naar kijken. Jij veel plezier met de Tracer in elk geval!
 
Mannen, ik heb nieuwe banden nodig.
Omdat een oude Z1000 toch anders rijd dan een xjr vraag ik mij af wie waarmee rijd.
Wat is aan te raden?
Continental road attack, zeer fijne band met veel grip droog en nat. En geen siliconen als ze nieuw zijn, dus gelijk gas erop 😜
 
Road Attack Evo2, heb ik ook, bevallen heel goed, veel vertrouwen en set hiervoor was Pilot Road en voelde voor mij veel vager, geen vertrouwen. Maar niks zo persoonlijks als banden en gevoel.
 
Mannen, ik heb nieuwe banden nodig.
Omdat een oude Z1000 toch anders rijd dan een xjr vraag ik mij af wie waarmee rijd.
Wat is aan te raden?

Ik heb er bridgestones onder zitten en ben hier helemaal niet tevreden mee. Op mijn fazer destijds ook al niet. Kan ik je dus niet aanraden. Wil volgende zomer ook overstappen en zat na wat onderzoek ook te denken aan pilot roads. Maar misschien is die road attack ook wel het overwegen waard dan.
 
Ik heb er bridgestones onder zitten en ben hier helemaal niet tevreden mee. Op mijn fazer destijds ook al niet. Kan ik je dus niet aanraden. Wil volgende zomer ook overstappen en zat na wat onderzoek ook te denken aan pilot roads. Maar misschien is die road attack ook wel het overwegen waard dan.
Bridgestone is goed maar moet echt goed temperatuur hebben, met koude banden maken die gauw een uitstapje, tricky.
Om die redenen ben ik toen op advies van kenners (hierboven 😇) overgestapt op de Michelin, geen enkele spijt van gehad.
Alle andere genoemde banden zullen zeker niet onderdoen, maar kijk naar je rijstijl en maak dan een keuze wat t beste bij jou past.
Ik ben van hier wel eens naar Luxemburg gereden was t hier nog prachtig weer maar bij St Vith reed ik achter de , sneeuwschuiver, maar met de mpr5 gaf dat toch wel een veiliger gevoel..
 
Gefeliciteerd!
Ik heb ook zo'n nieuw type. Ben er erg blij mee :)
Geloof dat we in dit topic met zijn drieën zijn nu (xjr13001963 heeft em ook).
Dank je! Nwe rijd goed,is merkbaar lichter,enigste nadeel de kleinere actieradius, is of word een collectors item*D*D
 
Kan je eigenlijk nog wat kwijt onder dat zadel bij t nieuwe model? Vind t wel fijn dat ik bij de mijne zoveel ruimte heb👍
 
Kan je eigenlijk nog wat kwijt onder dat zadel bij t nieuwe model? Vind t wel fijn dat ik bij de mijne zoveel ruimte heb👍
Ik stopte er bij mijn vorige XJR ook altijd een truitje oid onder. Kan nu niet meer, dat is wel een nadeel. Rij tegenwoordig meestal met een zadeltasje.

1602410533327.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan