XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
chrooooom nou mijn motorfiets is van 2010 maar nooit geen problemen dat het inbrand en deze waren gewoon zwart .
ik weet natuurlijk niet hoe het bij de oudjes zit
 
Laatst bewerkt:
Veel plezier Mogas.

Vandaag bezig geweest met motor. Was nodig na tripje naar Duitsland en valpartijtje. Gelijk ABM setje er op gezet maar loop wel tegen wat dingen aan. Geen remdruk, ik denk omdat er vanaf rempotje naar pomp knik in leiding zit).
En rempedaal zit volgens mij andersom gemonteerd (is 2e hands setje). Van boven af gezien loopt pedaal wat naar binnen toe en komt vrij dicht bij blok. Volgens mij moet het andersom maar lukt niet om het los te krijgen. Iemand (Mogas heeft er 1 weet ik) die kan laten zien hoe pedaal hoort te zitten of tips om het los te krijgen (al ingespoten met WD40).
En zal nog ff teruglezen, Mogas had dacht ik zelfde probleem met remdruk.

Ook gelijk olie ververst en nieuw oliefilter gemonteerd. Voor mij 1e keer maar vond het niet echt makkelijk/handig. Twijfel ook beetje hoe vast ik het kan draaien. Te vast geeft ook problemen toch?
 
Tsja ,Je zegt het zelf al TE vast ,Er zijn een hoop mensen die idd problemen hebben met het oliefilter erop draaien ,Maar je merkt het gauw genoeg als ie niet goed zit ,Het lekt behoorlijk dan Reden dat ik olie verversen ook door de motorshop laat doen..
Er zijn ook een soort adapters zodat je die kap er niet overheen hoeft te doen , vind ze niet echt mooi dus ikzelf zou hem er niet op zetten

http://www.ebay.co.uk/itm/YAMAHA-OI...364836?hash=item4196b5b464:g:uNYAAOSwGvhT475c
 
Update! Het is GELUKT! De tip om het via de buddyseat te proberen was zeer bruikbaar dus allen dank die hebben meegedacht! Uiteindelijk 3 tientjes betaald aan de sleutelmaker voor 3 verschillende sleutels die op dat nummer paste en bij de 2e startte hij als een zonnetje! Ik kan weer rijden :D meteen 2 sleutels bij laten maken voor de zekerheid!


Deze was ik helemaal vergeten... :$

De Sleutelmaker in Tilburg (vroeger "Van Spaendonk") kan je misschien helpen.
 
Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Na kleine val wat nieuwe spulletjes besteld voor XJR. Zwarte streetbar (stuur) en valdoppen van LSL. Ben benieuwd met name naar het stuur. Daarnaast nieuwe spiegels (Booster van Klaus Goerz) en linker blokdeksel (Chinees spul).
Nog geen tijd gehad om te kijken naar remdruk dus dat probleem nog niet verholpen. En als iemand weet waar losse onderdelen te koop zijn voor ABM rem-schakelset hoor ik het graag. Internet al aan het afstruinen geweest maar nog niet gevonden.
 
Mannen, ik ben bezig om wat plekjes onder op de tank op te knappen. Weet iemand zo 123 wat de kleurcode is van mijn (bordeaux) rode XJR1200 uit 1997? Ik had een stiftje besteld, maar die klopte helaas niet. Foto van de kleur:

rsaer4.jpg
 
Inderdaad mooie rooie. Blok zit ik ook aan te denken, langzamerhand wordt het minder zwart. Koppen ook meegespoten zo te zien. Wel mooi zo zwart. Zou zelf denk ik wel zijkanten van koelribben weer kaalschuren als dat gaat of beschadig je dan misschien weer teveel.
 
Ziezo Na 10 dagen en 3200 km verder terug van XJR Eurofest ,Prachtige weggetjes gereden maar helaas niet het beste weer gehad

full
 
Eerst met heel fijn schuurpapier de blanke lak eraf en dan eerst op de grove (rechts) en dan afwerken op de fijne (links)

full
 
Die vind ik wel mooi maar was bang dat die te snel verkleuren dus gegaan voor de chroomversie.

:Y :} Bij mij waren ze allebei in een maandje koffiebruin
Kun je hieronder al een beetje zien
Ga ze nu maar proberen te polijsten ,Ouwe zitten er nu weer op

full
 
Dat is inderdaad niet echt fraai. Beetje jammer. En inderdaad misschien met polijsten nog wat van te maken. Ik wacht het af. En misschien als chromen versie niet mooi vind kan ik ze altijd nog spuiten. Heb wel hele fraaie exemplaren gezien bij Klaus Goerz maar die vond ik te prijzig (uit de caferacer catalogus). Stuurtje en valdoppen van LSL zijn binnen maar nog geen tijd gehad om er wat mee te doen. Ziet er wel mooi uit.
 
Jammer van het weer trouwens op je trip naar Eurofest. Wel mooi plaatje zo in de bergen.


Ben bezig met zo'n kleine 600 fotos ,FF kijken wat ik ga bewaren
Maak er wel een collage van en gooi de link wel hier neer


Hadden zo'n 110 XJRren daar


full


Weer ernaar toe was gewoon knudde ,Zijn de laatste 40km bij Udine de Autostrada opgegaan omdat het bleef plenzen.
Vanaf Landeck Oostenrijk dwars door Italie richting Venezia-Triest gereden over allemaal passen daar ,Tsimmelsjoch ,Jaufen pass en oa Kreuzberg ,Schitterende omgeving maar als het dan helemaal dicht trekt en je wordt langzaam maar zeker toch klam en nat dan is het niet echt leuk
Op de camping hadden we prima weer maar als je 5km landinwaarts ging was het bal ,Donder en bliksem en sterke regen
 
Laatst bewerkt:
Stoere foto van die 2 machines in de bergen. En respect hoor, voor zo'n toer in de regen! Mijn broer heeft de afgelopen 2 weken met zijn vrouw een toer Benelux en Frankrijk gedaan en dat was van hetzelfde laken een pak. Weliswaar op de Intruder, dus lekker relaxed achterover leunend, maar toch. Ik heb zelf zoiets nog nooit gedaan sinds het rijbewijs A.
 
Eurofest: da 10 nazioni a Lignano per il raduno delle Yamaha Xjr Hehe wereldberoemd zijn we

LIGNANO (Udine) - Het groen van Lignano Sabbiadoro is gekozen voor de 9e Xjr Eurofest, de Europese bijeenkomst van de eigenaren van Yamaha Xjr vandaag en tot morgen, 3 juni. De Eurofest werd opgericht in 2008 met een bijeenkomst in Parijs tussen sommige vrienden met elkaar verbonden door een gemeenschappelijke liefde voor dezelfde motor: Yamaha Xjr, een naakte motorfiets gespierd met cilinderinhoud van 1200 cc of 1300. Dan ongeveer dertig eigenaren, vooral Britten, Duits, Nederlands, Italiaans en Frans, in contact via forums en mailinglijsten, besloten ze om te ontmoeten in een klein kamp buiten de stad te ontmoeten, ervaringen uit te wisselen en een ritje samen naar de stad. Sindsdien is het verzamelen andere zeven landen aangeraakt: Duitsland twee keer, Italië in 2010 bij het Gardameer, Nederland, Engeland, Polen en Kroatië.
 
Sinds die eerste ontmoeting buiten Parijs rally groeiden in aantal deelnemers. Als in 2010 aan het Gardameer, de deelnemers had al honderd mensen zijn, zijn meer dan 140 mensen uit minstens 10 landen die aankomen in Lignano Sabbiadoro in 2016: Italië, Engeland, Duitsland, Nederland, België, Polen, Tsjechië, Kroatië, Denemarken en Rusland. Alles bij elkaar zullen zij in staat om te ontspannen na de vele kilometers gemaakt in Camping Sabbiadoro, genieten van de zee en het dennenbos. Diverse georganiseerde activiteiten voor de gasten, van een veel ronden gereden in beweging om de omgeving te kennen, bezoeken aan toeristische en sporttoernooien. De beschikbaarheid van voorzieningen toegestaan ​​om de organisatie te vergemakkelijken, het vinden van een goede respons van campings, bars en restaurants.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan