XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wilholm !!

Unlimited heeft er eentje over van een van z'n verbouwingen. 😊
 
Laatst bewerkt:
OK ,Nog een paar plaatjes van die Ronin Yard Build XJR ,Erg fraai ding









Tsja .... Als je hem dus van dichtbij bekijkt en je rijdt zelf XJR dan weet je wat er allemaal verandert is en als je dan ook nog een beetje weet wat er in de handel is dan sta je toch wel effe op je achterhoofd te krabben hoe ze bepaalde dingen hebben opgelost ,Kijk bijv maar eens naar het achterwiel ,Normaal zitten de spaken in het midden ,door die Ducati swingarm achterin moesten die spaken naar buiten om het wiel tov de XJR in de midden te houden ,Velg is dus met de hand gemaakt ,Voorvork hebben we een beetje over staan te kletsen ,Ze hebben er drie uitgeprobeerd incl die van de R1 en waren over het weggedrag niet tevreden ,Zelf (laten) maken dus Brembo remmerij erin moest ook helemaal pas gemaakt worden
 
De Uitlaat is eigenlijk veels te luid voor de duitse markt en mag dus niet ,Bochtenset dus zo geconstrueerd dat er een DB killer in past en de uitlaat zo klinkt dat ie binnen de duitse TUV normen past ,Hetzelfde verhaal voor die enkele Schokdemper ,voor dat ze dat goed hadden voor de TUV waren ze 2 maanden zoet. In Duitsland moet alles (om op de weg te mogen) door die TUV heen anders heb je een probleem ,Je moet een fahrzeug brief hebben waar alle veranderingen in staan en das bij deze een complete ordner geworden ,Als je dus effe 10000 rekent voor de donor fiets is er gewoon voor 26000 euries in gaan zitten ,En als je dan je tegenstanders in die Yardbuild wedstrijd ziet wat ze gebouwd hebben (en door Yamaha EU worden geaccepteerd) ... Hij vertelde me dat er een griekse XJR dit jaar bijzit die daar niet eens door de keuring heenkomt ! Vandaar dat ze hem dus uit de wedstrijd van dit jaar gehaald hebben ,Maarrr Yamaha Duitsland heeft hem toch gevraagd of ze hem op de stand in Keulen mogen zetten en aangezien hij daar geen problemen mee heeft zegt ie daar geen nee tegen ,Blijft toch een visitekaartje van wat je als bedrijf kunt maken







 
De grondregels voor die Yardbuild zijn trouwens dat het zo weer terug gebouwd moet kunnen worden naar standaard (geen zagen en lassen in de frames dus) en hij moet "road legal"zijn ,je moet dus door iedere RDW MOT of TUV controle heen komen ,Het blijft gewoon een erg mooie fiets



En als je dan uitgekletst bent en ze vragen of je er soms even op wil ziten en ze wel een foto van je willen maken dan zeg je natuurlijk geen nee tegen



Oh en zo klinkt ie
 
Laatst bewerkt:
Wilholm !!

Unlimited heeft er eentje over van een van z'n verbouwingen. 😊

thanx Mogas, maar ik ben niet zo van de kuipen....ik wilde het weten omdat ik momenteel een GSX 1200 met een dergelijke (wel iets anders) kuip heb staan . Die kuip is te koop, maarja hoe bied je dat aan?
 
Gisteren nog even langs geweest bij Goedhart. En dan vooral even bij Hyperpro.
Vond al een tijdje dat de vering niet helemaal goed stond en dat achter te snel los komt bij aanremmen. De monteur denkt dat inderdaad de luchtkamers niet helemaal goed zijn.

Binnenkort maar even laten doen daar. Of zijn er nog leuke vering-upgrades voor bij de XJR?
 
Gisteren nog even langs geweest bij Goedhart. En dan vooral even bij Hyperpro.
Vond al een tijdje dat de vering niet helemaal goed stond en dat achter te snel los komt bij aanremmen. De monteur denkt dat inderdaad de luchtkamers niet helemaal goed zijn.

Binnenkort maar even laten doen daar. Of zijn er nog leuke vering-upgrades voor bij de XJR?



Ik heb ook mijn vering laten aanpassen.

Ik heb voor progressieve veren van hyperpro en achter hebben ze de ogen van de achter schobreker (bevestiging aan de achterbrug) met 7 mm verhoogt. Dus de achter schokbreker wordt in totaal 7 mm langer. Dit was volgens de specialist meer dan voldoende. Ander komt hij veel te veer op het voorwiel en komt de hoek van je achterbrug in de knoei.Die ophoogblokjes van 25 mm vond hij onzinnig heel gevaarlijk voor de motor en het stuur gedrag. Was ook nog een slecht voor de grip aan de achterkant. En moet zeggen stuurt echt fantastisch.

Hoop dat je hier wat mee kunt.
Mocht je meer willen weten hoor ik het wel.

Gr
 
Ik heb ook mijn vering laten aanpassen.

Ik heb voor progressieve veren van hyperpro en achter hebben ze de ogen van de achter schobreker (bevestiging aan de achterbrug) met 7 mm verhoogt. Dus de achter schokbreker wordt in totaal 7 mm langer. Dit was volgens de specialist meer dan voldoende. Ander komt hij veel te veer op het voorwiel en komt de hoek van je achterbrug in de knoei.Die ophoogblokjes van 25 mm vond hij onzinnig heel gevaarlijk voor de motor en het stuur gedrag. Was ook nog een slecht voor de grip aan de achterkant. En moet zeggen stuurt echt fantastisch.

Hoop dat je hier wat mee kunt.
Mocht je meer willen weten hoor ik het wel.

Gr


Rij al meer dan 10 jaar met risers achter en progressieve veren in de voorvork
Nog nooit last met het stuurgedrag of achterbrug gehad :? :?
 
Ongeveer hetzelfde bij mij, voor progressieve veren van Hyperpro en achter verhoogd dmv ophoogblokjes. Voor mij rijdt het heel veel beter zo dan origineel. Verder nergens last van.
 
Ongeveer hetzelfde bij mij, voor progressieve veren van Hyperpro en achter verhoogd dmv ophoogblokjes. Voor mij rijdt het heel veel beter zo dan origineel. Verder nergens last van.

Nergens last van? En je hoort iedereen er over dat je op moet letten met de ketting geleider op je achterbrug omdat die snel slijt met zo'n ophoogblokjes. Dit is omdat de hoek van je achterbrug t.o.v. je frame veel te groot wordt. En doordat er veel gewicht op de voorkant komt verlies je tveeel gwicht achter en kan je je grip verliezen met uit accelereren. In de racewereld noemen ze dit sqaud or on sqaud.
 
Ligt er ook aan hoe je ketting staat afgesteld
Die plastic geleider zit er bij mij al vanaf 2003 op hoor
Nog nooit hoeven te vervangen :N
 
Hier ook geen probleem hoor.
Nou rij ik wel voornamelijk met duo.
Deze winter wel groot onderhoud aan de xjr -O-
-Koppeling cilinder revisie.
- toch maar nieuwe koppeling platen
- kettingset
- banden
- lekkage bij de carterplug oplossen ( waarschijnlijk schroefdraad kapot)
 
Mark, van die kettinggeleider klopt wel in mijn geval. Bij mij is het denk ik combi van ophoogblokjes en kleiner voortandwiel (achteraf had ik misschien beter een groter achtertandwiel kunnen nemen). De oude was al redelijk op voor de aanpassing en na de aanpassing was het snel gedaan met de geleider. Zit nu een nieuwe op dus even kijken hoe lang deze het gaat volhouden.
Laatste dagen nog genoten van de nazomer en bandjes lekker rond gereden :) van gripverlies gelukkig geen last *D
 
Veel motorrijders gooien al die naakte motoren maar op 1 hoop;
Kom ik bij de dealer aan zegt mijn vader dat hij mijn motor al ziet staan;
Een les CBF500 met extra valbescherming er op. ;(
Dat doet pijn.

Maar... mijn velgen zijn weer zwart gepoedercoat! :}
 
Laatst bewerkt:
AVD examen is in zicht... Nu maar alvast een beetje aan het rondneuzen voor iets van mezelf... :Y

En ik blijf uitkomen bij de XJR... _O- (Yamaha; toch een beetje de schuld van mezelf en mn schoonvader... Schoonpaps heft een R1 gehad en rijd nu rond op een FZ1, en zelf drum ik op een Yamaha Stage Custom... _O- )

Hebben mensen wat tips voor specifieke tips/opmerkingen rond de aanschaf van een XJR (1200/1300) buiten de standaard "waar moet je op letten bij het aankopen van een motor"?

Budget zal niet enorm zijn (3k), gelukkig ben ik zelf niet heel "onhandig"....

Kom maar op met die tips en truuks! :]
 
AVD examen is in zicht... Nu maar alvast een beetje aan het rondneuzen voor iets van mezelf... :Y

En ik blijf uitkomen bij de XJR... _O- (Yamaha; toch een beetje de schuld van mezelf en mn schoonvader... Schoonpaps heft een R1 gehad en rijd nu rond op een FZ1, en zelf drum ik op een Yamaha Stage Custom... _O- )

Hebben mensen wat tips voor specifieke tips/opmerkingen rond de aanschaf van een XJR (1200/1300) buiten de standaard "waar moet je op letten bij het aankopen van een motor"?

Budget zal niet enorm zijn (3k), gelukkig ben ik zelf niet heel "onhandig"....

Kom maar op met die tips en truuks! :]


Tsja ... Gewoon niet alleen gaan kijken ,2 paar ogen zien meer dan 1
Hoe ziet het ding eruit ? Je ziet meestal aan de looks v/d brommert wel hoe ie onderhouden is
Voor de rest ,Hoe remt het ,Hoe stuurt het ,Hoe zijn de bandjes ?
Aan de linkerkant zit onderin het blok de koppelingspomp (Zie foto)
Haal er ff een vinger onderdoor ,Is ie nat dan moet ie gereviseerd worden
Kost je niet de kop maar wel een onderhandelingspunt
Aantal KMs maakt niet zo heel veel uit ,Blok is redelijk bulletproof

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan