XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij die gast heb ik mijn ontstekingsvervroeger ook weg. 12,- incl verzending. 3 dgn later in de Brievenbus. Ok als die rubbers aan de bouten zitten..ben bang als ik het losdraai de ringen ze niet meer te gebruiken zijn en ik heb (nog) geen vervanging.
 
Morgen,

Weet iemand of er verschil in remvloeistof deksels zit?
Ik had bij pingping (ebay) deksels gehaald zn e maanden geleden en nu met het erop zetten kom ik erachter dat de maat niet goed is.
Zijn jullie hier bekend mee?
 
https://www.yamahamotorcyclespares.co.uk/product/yamaha/5EA154810000/bolt%201?uID=0


Held! Mogas. Die zocht ik. Heb ze ondertussen besteld voor ahum..7 euro per bout.
:N nouja. De rubbers zijn vergaan bij mij en niet los verkrijgbaar. Van het weekend gaat de 4° vervroeger erin. Zag dat er ook nog een airbox mod was en jetten. Iemand daar ervaring mee?

Oja 1 laatste: inlaat rubbers (ja ik heb wat met rubber), ik zag 36y (van de FJ) ipv 38y? Wat is daar het nut van??! Die van mij zij gebarsten (buitenzijde) en trekken misschien wel valse lucht aan. Zelf vervangen of laten doen? Genoeg vragen weer. Doeg :W
 
Goed Rubbers ... Het blok van de 1200 en later 1300 stamt uit de FJ1200 serie
Door de jaren heen moesten de blokken aan steeds strengere millieu eisen voldoen en werden ze eigenlijk gewoon terug getuned ondermeer dmv de luchttoevoer
Als je dus de rubbers van een FJ naast die van een XJR legt valt eerst het verschil in de lengte op





Als je vervolgens de binnenkant bekijkt valt je nog wat op ,De doorsnede van de XJR is kleiner dan die van de FJ rubbers



De RP06 serie (2003-04) hadden een slechte serie rubbers ertussen zitten die met de loop der jaren gewoon bros werden



Montage is goed te doen ,Beetje priegelwerk ,Er tussenuit halen gaat moeilijker dan de nieuwe ertussen plaatsen







Je luchtfilterbox komt iets verder naar voren maar daar helpt een vijl goed bij om dat pas te maken



Wil je nu weten of er op jouw XJR die korte rubbers al gemonteerd zijn ?

 
Laatst bewerkt:
Ik merk aan de mijne dat meer lucht hem ook een stuk lekkerder laat lopen
Nou is dat bij mij niet het enige wat er aan de luchtinlaat is gedaan
K&N erin ,Krause deksel erop zodat ie voor de rubbers ook zo goed mogelijk doorstroming heeft




 
Openingspost ff aangepast ,Paar puntjes erbij gezet waar je op moet letten bij aanschaf
Mocht er iemand zeggen ,Dat moet er ook nog bij ,Geef het effe aan zet ik het erbij
 
Die rubber-aanpassing heb ik vorige zomer gedaan (nou ja, laten doen). Loopt wel beter (rubbers waren ook echt stuk)
 
Goed Rubbers ... Het blok van de 1200 en later 1300 stamt uit de FJ1200 serie
Door de jaren heen moesten de blokken aan steeds strengere millieu eisen voldoen en werden ze eigenlijk gewoon terug getuned ondermeer dmv de luchttoevoer
Als je dus de rubbers van een FJ naast die van een XJR legt valt eerst het verschil in de lengte op

[~[url="http://i706.photobucket.com/albums/ww70/Mogas98/XJRren/Nieuwerubbers4.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i706.photobucket.com/albums/ww70/Mogas98/XJRren/Nieuwerubbers3.jpg"]afbeelding~][/URL]

Als je vervolgens de binnenkant bekijkt valt je nog wat op ,De doorsnede van de XJR is kleiner dan die van de FJ rubbers

[~[url="http://i706.photobucket.com/albums/ww70/Mogas98/XJRren/Nieuwerubbers5.jpg"]afbeelding~][/URL]

De RP06 serie (2003-04) hadden een slechte serie rubbers ertussen zitten die met de loop der jaren gewoon bros werden

[~[url="http://i706.photobucket.com/albums/ww70/Mogas98/XJRren/Nieuwerubbers7.jpg"]afbeelding~][/URL]

Montage is goed te doen ,Beetje priegelwerk ,Er tussenuit halen gaat moeilijker dan de nieuwe ertussen plaatsen

[~[url="http://i706.photobucket.com/albums/ww70/Mogas98/XJRren/Nieuwerubbers1.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i706.photobucket.com/albums/ww70/Mogas98/XJRren/Nieuwerubbers2.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i706.photobucket.com/albums/ww70/Mogas98/XJRren/Nieuwerubbers6.jpg"]afbeelding~][/URL]

Je luchtfilterbox komt iets verder naar voren maar daar helpt een vijl goed bij om dat pas te maken

[~[url="http://i706.photobucket.com/albums/ww70/Mogas98/XJRren/m_2013-06-15CleaningXJR11_zps7d265d30.jpg"]afbeelding~][/URL]

Wil je nu weten of er op jouw XJR die korte rubbers al gemonteerd zijn ?

[~[url="http://i706.photobucket.com/albums/ww70/Mogas98/XJRren/m_2013-06-15CleaningXJR07_zpscd884f92.jpg"]afbeelding~][/URL]


Ik merk aan de mijne dat meer lucht hem ook een stuk lekkerder laat lopen
Nou is dat bij mij niet het enige wat er aan de luchtinlaat is gedaan
K&N erin ,Krause deksel erop zodat ie voor de rubbers ook zo goed mogelijk doorstroming heeft

[~[url="http://i706.photobucket.com/albums/ww70/Mogas98/XJRren/m_2013-06-15CleaningXJR08_zpsd59bc69f.jpg"]afbeelding~][/URL]


[~[url="http://i706.photobucket.com/albums/ww70/Mogas98/XJRren/m_2013-06-15CleaningXJR09_zps684603d8.jpg"]afbeelding~][/URL]

Openingspost ff aangepast ,Paar puntjes erbij gezet waar je op moet letten bij aanschaf
Mocht er iemand zeggen ,Dat moet er ook nog bij ,Geef het effe aan zet ik het erbij

Ziet er netjes en erg duidelijk uit. :t
 
Gisteren in Keulen op de Intermot geweest
Geen XJR meer op de Yammie stand en ook niet meer in de 2017 nakeds folder
Nog wel een stuk of 3 op de Custom show in hal 10 waaronder twee van Yamaha Klein

full


Nog meer brommerts zien ? 2016 InterMOT Koln
 
Laatst bewerkt:
Zo dat zijn indrukwekkend veel foto's van veel mooie motoren. Wat een diversiteit valt me op, van supersport, hypernakeds, scramblers, eigenlijk is er voor iedereen wel wat. Zijn wel aantal fraaie exemplaren bij, wat ze met die BMW R nine T doen vind ik bijvoorbeeld mooi.
Gisteren nog even bij Goedhart langs gereden, was in de buurt, en op een XSR 900 gezeten maar pastte niet helemaal lekker. Mijn knieen vallen niet lekker in de uitsparingen van de tank zeg maar. Gek genoeg zat een XSR 700 beter voor mij.
 
Gisteren nog even bij Goedhart langs gereden, was in de buurt, en op een XSR 900 gezeten maar pastte niet helemaal lekker. Mijn knieen vallen niet lekker in de uitsparingen van de tank zeg maar. Gek genoeg zat een XSR 700 beter voor mij.


Heb er gisteren ook nog ff op gezeten maar hij past mij prima
Ondanks dat ik het gevoel heb dat het een kleinere fiets als de XJR is
Stond er eentje bij een tuner en daar zaten toch weer fraaie dingen op
Denk dat dit net zo'n pimp fiets word als de XJR

full
 
Laatst bewerkt:
Zo dat zijn indrukwekkend veel foto's van veel mooie motoren. Wat een diversiteit valt me op, van supersport, hypernakeds, scramblers, eigenlijk is er voor iedereen wel wat. Zijn wel aantal fraaie exemplaren bij, wat ze met die BMW R nine T doen vind ik bijvoorbeeld mooi.

Die R nine T is idd ook erg fraai maar die vind ik juist te klein
Ben 2 meter en de lengte zit het meest in de benen ,dus het zit voor mij niet echt lekker
De custom beurs in hal 10 was geweldig ,Daar staan creaties waarvan je denkt
"kan je hier echt mee rijden ?"
Stond wel versteld dat iedereen overal met de tengels aan kon komen
Ben natuurlijk twee weken terug bij Yamaha Klein langs geweest
Die wit blauwe XJR vqan hun heeft een kostprijs van 36000 euro en hij vertelde me
Die komt zo te staan dat er niemand met z'n tengels aan kan zitten !
Er zat zeggen en schrijven één jongedame op die stand en die zat aan de andere kant van een schot de hele tijd met d'r telefoon te spelen......
Die Gele stond boven op een soort pallet en daar ging gewoon iemand op zitten toen ik foto's ervan nam ,Als je dan vraagt of ze zich realiseren wat zo'n speciale fiets waard is dan word je aaangekeken alsof ze willen zeggen "waar bemoei je je mee?"

full
 
Deze beurs is trouwens nog tot zondag dus ..... Keulen is maar een klein stukkie sturen :+
 
Laatst bewerkt:
Erg fraai exemplaar ook deze XSR900.
Gek is dat inderdaad, ik ben stuk korter, 185, wel relatief lange benen maar op 1 of andere manier voelde het niet helemaal lekker met tank. BMW Nine T nooit op gezeten dus geen idee. Vond t gewoon fraaie exemplaren.
 
Mogas. Bouten zitten erin (a €7,- p.st :/ ) Ook de 4° vervroeger erin. Zo maar eens testen wat het doet! Ik heb de inlaatrubbers gemeten, ze zijn net iets meer dan 4cm ong 43mm. Zijn die orgineel? De luchtbox is niet verplaatst naar voren. Tot nu toe dank! :t
full
 
Mogas. Bouten zitten erin (a €7,- p.st :/ ) Ook de 4° vervroeger erin. Zo maar eens testen wat het doet! Ik heb de inlaatrubbers gemeten, ze zijn net iets meer dan 4cm ong 43mm. Zijn die orgineel? De luchtbox is niet verplaatst naar voren. Tot nu toe dank! :t [

Mooi ,Die heb je dus ,Tsja ,Origineel spul is duur en als je erom verlegen zit dan moet je wel :(

Die rubbers bij mij zijn net onder de 4 cm dus ik denk dat de jouwe nog de standaard XJR zijn :Y
Ik heb toen via Ebay een setje voor 70 euro gekocht 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan