XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pekel wordt in ieder geval minder met dit weer. Gisteren een belly-pan, een zwarte, ontvangen en gemonteerd. Staat wel aardig vind ik. Ben imiddels van het idee af om er misschien meer iets van een cafe-racer van te maken. Zoals eerder gezegd wil ik het altijd weer origineel kunnen maken en dus wil ik niet gaan zagen om bijvoorbeeld een korte caferacerkont te monteren. Bovendien matchen Kenny kleuren die ik sowieso wil houden in mijn ogen minder met die stijl.
Ben erg gecharmeerd van de oude "superbike" stijl van de motoren waar helden als Spencer en Lawson destijds in Amerika meereden en ook van de XJR cup stijl.
Zit nu nog te denken of ik het Puig ruitje wat ik er op heb (als deze Windscherm Wave I bij www. mdi-online.nl ) te vervangen door een bikini kuipje (zoiets als deze Yamaha XJR1200 - GS Cockpit Fairing Kit - Skidmarx UK Ltd ). En twijfel dan tussen zwart en geel. Iemand ervaring/mening?
 
Laatst bewerkt:
Heb al een tijdje deze liggen ,heb er ook nog een tank en kont bij



Binnenkort gaat het zaakje naar de spuiter en wordt waarschijnlijk zoiets

 
Van welk bouwjaar is de FZR waarvan je de USD hebt gebruikt ? model 2000
Welke vorkpoten heb je gebruikt,van welk merk motor,bj ?yamaha fzr 1000 uit jaar 2000
Past de standaard remklauw dan nog of moeten daar ook andere voor komen ?remklauwen passen gewoon
Passen je remleidingen nog wel ? ja geenprobleem
Zijn er nog meer dingen die je moet veranderen ?stuuruitslag moet je beperken. Draad tappen en boutje in de nok. En de koplampophanging moet je zelf verbouwen.
Heb je er toevallig foto's van :9~[/quote] ja die staan in het xjr cafe. Maar wil ze ook wel mailen
 
Laatst bewerkt:
XJR blijft mooie basis voor dit soort projecten. Altijd leuk om te zien dat iedereen zijn eigen invulling er aan geeft. Ik zie ook aan alle motoren dingen die ik mooi vind en ook zou willen doen maar ook op iedere motor iets waar van ik denk als ik de mogelijkheid had zou ik dat toch anders doen.
 
Daarom zijn die Eurofesten ook zo leuk
Je komt mensen uit heel Europa er tegen en iedereen heeft er zijn "bike"van gemaakt
De een rijdt met joekels van reiskoffers ,De volgende stript er alles vanaf dat overbodig is
Er rijden mensen met aanhangers erachter ,ga zo maar door
 
En vandaag in Dortmund geweest bij de XJR Freunde Deutschland en Klaus Goerz





Degene hieronder waren van de duitse XJR freunde







 
Weer leuk om te zien. Heb inmiddels kuipje besteld. Kijken hoe dat staat. Als het niks is dan ga ik denk ik voor zwarte koplamp en tellerhuizen ipv chroom.
 
Nou vandaag de Xjr lente klaar gemaakt.
Koppelingcilinder gereviseerd! Was ook echt nodig.
88DC8BC9-45CA-4980-ADF6-14EEBBA88796_zps3jn1gmfz.jpg


Na wat schoonmaak en liefde is alles weer netjes.
Maar schrok wel van de bende in de cilinder.
6020F0CC-96B9-422D-8110-4474A8288AAF_zpsmdfezuqk.jpg

Vorig seizoen alles nog doorgespoeld :?

Ook nieuwe koppelingsplaten gemonteerd.
Net een setje pirelli Angel st besteld dan kan ze er weer tegenaan. :]
 
Van welk bouwjaar is de FZR waarvan je de USD hebt gebruikt ? model 2000
Welke vorkpoten heb je gebruikt,van welk merk motor,bj ?yamaha fzr 1000 uit jaar 2000
Past de standaard remklauw dan nog of moeten daar ook andere voor komen ?remklauwen passen gewoon
Passen je remleidingen nog wel ? ja geenprobleem
Zijn er nog meer dingen die je moet veranderen ?stuuruitslag moet je beperken. Draad tappen en boutje in de nok. En de koplampophanging moet je zelf verbouwen.
Heb je er toevallig foto's van :9\
ja die staan in het xjr cafe. Maar wil ze ook wel mailen[/quote]
hey slakky als je het kan mailen graag dat kan naar f.carvalho@ziggo.nl thanks :}
 
Voor het eerst eigenlijk een keer de hele winter niet gereden.

Bandjes opgepompt, vers opgeladen accu, ketting ingevet.

...en niet starten. :(

Allemaal wel verklaarbaar want de carburateurs waren vast al niet fris bij het wegzetten.

Heb het eigenlijk wel gehad met motorrijden.

Ik rij nu een oudere, flink gebruikte XJR, terwijl een nieuwere wellicht verstandiger was geweest.
Helaas heeft mijn vorige motor een BMW R1100S al mijn geld opgeslurpt.

Balhoofdlagers moeten nu vernieuwd, net als ketting en tandwielen + nu dan de carburateurs laten schoonmaken.
Dat gaat weer tegen 800 a 900,- kosten.
 
Laatst bewerkt:
Dat is balen! Hier juist het tegenovergestelde. Voor de winter wat Forte 1 en 2 in de tank. Daar de boel mee laten warm draaien. Hele winter weg gezet. Geen druppellader niks. Choke aan starten en lopen. :}
 
Dat is balen! Hier juist het tegenovergestelde. Voor de winter wat Forte 1 en 2 in de tank. Daar de boel mee laten warm draaien. Hele winter weg gezet. Geen druppellader niks. Choke aan starten en lopen. :}

Forte is goed, maar als de boel toch al eigenlijk uit elkaar moest...
Remleidingen zouden na 17 jaar ook vervangen moeten worden. Ik heb geen zin meer om dit op te hoesten.
 
Jammer dat dit je laat ontmoedigen. Sleutel je zelf niet? Hier ook een niet-winterstaller, Althans:

Motor staat in de winter in een stalling, elders, maar rij er heel soms even op om de boel draaiende te houden. Wat zal het zijn, iets van eens per 4-8 weken of zo. Niet echt een schema voor. Ik kies uiteraard wel een droge zonnige (vries-) dag. Geen druppellader of andere voorzorgsmaatregelen. Maar wel gewoon starten en lopen. Motor heeft een dichte choke nodig bij eerste start en een halve minuut later moet ie dan naar half.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan