XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
na 68.000 km koppeling vervangen door een Barnett set.Het doortrekken van de koppeling hield bij een goed warm blok uiteindelijk wel op maar dan nog bij het echte sleur werk ontstond het toch weer, is nu definitief verleden tijd
 

Bijlagen

  • IMG-20190722-WA0012.jpg
    IMG-20190722-WA0012.jpg
    194,8 KB · Weergaven: 18
  • IMG-20190722-WA0014.jpg
    IMG-20190722-WA0014.jpg
    186,2 KB · Weergaven: 17
  • IMG-20190722-WA0013.jpg
    IMG-20190722-WA0013.jpg
    143,4 KB · Weergaven: 18
na 68.000 km koppeling vervangen door een Barnett set.Het doortrekken van de koppeling hield bij een goed warm blok uiteindelijk wel op maar dan nog bij het echte sleur werk ontstond het toch weer, is nu definitief verleden tijd
Ga je geen spijt van krijgen Rij er al een paar jaar mee rond incl. EBC platen

Barnettje.jpg
 
Deze Rocket van Yamaha Klein heeft pasgeleden aan het Glemmseck rennen meegedaan maar helaas was de 190 PK 145 nm koppel iets te veel voor de bak '(


70038649_10157534712827208_1530588411419688960_o.jpg
 
Goedemiddag xjr kenners,
Ik ben een beetje aan t rondkijken voor een nette xjr maar vroeg me af tot wanneer het oude model gemaakt is? Alvast bedankt 👍
 
Dat hangt er van af wat je met “het oude model” bedoelt...... ;);)

-Van ‘95 tot en met ‘98 had je de XJR 1200.
-Van ‘99 tot en met ‘01 de eerste XJR 1300. Herkenbaar aan het iets andere kontje.
-Van ‘02 tot en met ‘06 een facelift, herkenbaar aan de smallere tank
-Van ‘07 tot en met ‘14 weer een facelift, herkenbaar aan de andere achterlichtunit, andere spiegels en de 4 in 1 uitlaat (voorheen (4 in 2). Bovendien deed vanaf ‘07 deed brandstofinjectie zijn intrede.
-Van ‘15 tot en met ‘16 de grootste facelift tot nu toe, maar door de steeds strengere emissie-wetgeving was deze fiets geen lang leven beschoren. Het blok van de XJR was al bijna 40 jaar oud en kon uiteindelijk niet meer aan de eisen voldoen.

Tussendoor werd de XJR regelmatig updated, moet je denken aan kleurenschema’s en andere kleine veranderingen. Maar in grote lijnen zijn dit de modellen.
 
Dat hangt er van af wat je met “het oude model” bedoelt...... ;);)

-Van ‘95 tot en met ‘98 had je de XJR 1200.
-Van ‘99 tot en met ‘01 de eerste XJR 1300. Herkenbaar aan het iets andere kontje.
-Van ‘02 tot en met ‘06 een facelift, herkenbaar aan de smallere tank
-Van ‘07 tot en met ‘14 weer een facelift, herkenbaar aan de andere achterlichtunit, andere spiegels en de 4 in 1 uitlaat (voorheen (4 in 2). Bovendien deed vanaf ‘07 deed brandstofinjectie zijn intrede.
-Van ‘15 tot en met ‘16 de grootste facelift tot nu toe, maar door de steeds strengere emissie-wetgeving was deze fiets geen lang leven beschoren. Het blok van de XJR was al bijna 40 jaar oud en kon uiteindelijk niet meer aan de eisen voldoen.

Tussendoor werd de XJR regelmatig updated, moet je denken aan kleurenschema’s en andere kleine veranderingen. Maar in grote lijnen zijn dit de modellen.
Haha ja sorry was niet oneerbiedig bedoeld hoor. Maar ik bedoelde inderdaad het model met de dubbele dempers. Bedankt voor je reactie
 
Leent de xjr zich eigenlijk ook voor tripjes naar de eiffel e.d. of is hij daar toch een beetje te lomp/zwaar voor?
 
De zoektocht is uitgekomen op 2 kandidaten, een 2005 en een 2008 model. Beide nette goed onderhouden fietsen met vergelijkbare km stand. Zijn er hier nog mensen die zeggen ik zou voor die of die gaan? 2008 injectie beter of slechter dan 2005 met carburateur? Persoonlijk vind ik 2 dempers mooier maar dat is geen must...

Ps de 2008 heeft geen ronde achterlichten, betekent dit dat het een ander bouwjaar is?
 
Laatst bewerkt:
Of de 2008 met injectie beter is dan de 2005 met carb's kan ik je niet vertellen. Ik heb alleen ervaring met een '99-er met carb's.
Vanaf modeljaar 2007 zijn de ronde achterlichten geïntroduceerd, wat dus zou kunnen duiden op een overjarig model.

misschien heb je iets aan onderstaande linkjes.

https://www.xjrownersnederland.nl/xjr-modellen
https://www.totalmotorcycle.com/modelhistorytimelines/Yamaha-XJR1300-ModelHistoryTimelines-Page1
En er is op het www ook een overzicht te vinden van alle modellen tanks & kleuren van alle xjr-en, per bouwjaar maar die kan ik even niet vinden :-(
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties 👍 ik kan nog steeds niet echt wijs word een welk jaar dit model dan is. Zou de vorige eigenaar 4 in 1 demper gedaan hebben oid
Screenshot_20190927-224801_Marktplaats.jpg
 
is ook een carburatiemodel zo te zien... dat kleurenschema was er niet in 2008...kan natuurlijk zo zijn dat deze toen pas op kenteken is gezet, ik zou even gaan kijken en proefrijden. Dat model met die witte strepen is origineel ook met 2 dempers geleverd trouwens... vanaf de injectiemodellen is het een 4-in-1 geworden. Overigens zou ik zelf niet voor de eerste injectiemodellen gaan.. ik heb er zelf een gehad uit 2007 (of 2008) maar dat was niet fijn rijden... Mogelijk dat een PCIV daar nog verbetering in kan brengen ... de nieuwere modellen vanaf 2011 zijn een stuk fijner. Carburatie is eigenlijk altijd wel goed geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan