XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoeveel mensen hier hebben een upsd voorvork in de hun xjr gezet eigenlijk? En wat is het voornaamste verschil buiten de looks?
 
Ik had ook weer mazzel
 

Bijlagen

  • IMG_20200731_075320.jpg
    IMG_20200731_075320.jpg
    2,6 MB · Weergaven: 5
Mannen ik heb een vraag....

Het valt mij op dat het motorblok van een xjr1300 flink warm wordt. De motor heeft net een beurt gehad, loopt als een zonnetje, lekt niet, geen andere gebreken of iets anders dat ik kan ontdekken. hij wordt flink warmer dan ik van mijn Z1000 1977 gewend ben. Nu is het 251 cc meer inhoud, meer PK's en meer vermogen dus iets warmer.... oké, snap ik, maar dat ik de warmte op een warme dag tijdens het rijden op mijn enkels voel stralen en dat onprettig voelt......
Ik kom hier een oliekoeler tegen met 13 rijen ipv 7, maar de koeler is ook flink smaller dus lijkt mij dat niet heel veel uit te maken.Er komt straks een dynokitje in de carbs met losse k&n filters, vervroeger op de ontsteking, grotere aanzuigrubbers dus nog meer warmte.
Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen en of adviezen zijn om de temperatuur naar beneden te krijgen...

Gr. Rob.
 
Mannen ik heb een vraag....

Het valt mij op dat het motorblok van een xjr1300 flink warm wordt. De motor heeft net een beurt gehad, loopt als een zonnetje, lekt niet, geen andere gebreken of iets anders dat ik kan ontdekken. hij wordt flink warmer dan ik van mijn Z1000 1977 gewend ben. Nu is het 251 cc meer inhoud, meer PK's en meer vermogen dus iets warmer.... oké, snap ik, maar dat ik de warmte op een warme dag tijdens het rijden op mijn enkels voel stralen en dat onprettig voelt......
Ik kom hier een oliekoeler tegen met 13 rijen ipv 7, maar de koeler is ook flink smaller dus lijkt mij dat niet heel veel uit te maken.Er komt straks een dynokitje in de carbs met losse k&n filters, vervroeger op de ontsteking, grotere aanzuigrubbers dus nog meer warmte.
Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen en of adviezen zijn om de temperatuur naar beneden te krijgen...

Gr. Rob.
Hier Motorrad-Teile aus Japan - Webike staan er meerdere op groter, maar ook duurder. Ik vraag me alleen af of je het daarmee echt koeler maakt, het is nou eenmaal een groot blok.
 
Ik weet niet hoe je rijdt maar ik rij puur op koppel en niet zo op toeren ,Hij wordt dan wel warm maar niet bloedheet
Als je hem konstant in de toeren jaagt wordt ie idd heet ,Ik heb er zo'n thermometertje in zitten waar de vuldop zit en die komt zelden boven de 100 graden

XJR Thermo.jpg
 
Fiets weer terug naar origineel gebouwd... aanstaande zaterdag proefritje doen op een Tracer-900-GT...als het bevalt ga ik de XJR inruilen en dat wilde ik niet doen met de enorme lijst aan accessoires en opties die erop zaten... die ga ik dan los verkopen, dus hou dit topic in de gaten allen!

oa: Akrapovic for XJR uitlaat (genuine Yamaha), Powercommander V, radiatorcover 1300, superbikestuur + klemmen en Rizoma doppen, Moko Crashdoppen, Hyperpro stuurdemper, RR olietemperatuurmeter, origineel Yamaha Carbon voorspatbord, K&N filter, Pyramid Carbon hugger, Kellemann Rhombus LED knippers inc weerstandsonafhankelijke relais en een set originele yamaha handvatverwarming. Ik heb ook nog een set Brembo RCS 19mm Radial pomp (zowel rem als koppeling) incl reservoirs maar wellicht dat ik die voor een ander project ga gebruiken.

ow....vergeet ik nog het topsellerie gel zadel....😋
 

Bijlagen

  • IMG_4601.jpeg
    IMG_4601.jpeg
    907,6 KB · Weergaven: 13
  • IMG_4602.jpeg
    IMG_4602.jpeg
    489,8 KB · Weergaven: 14
  • XJR-lijst.png
    XJR-lijst.png
    15,4 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd hoe de Tracer je bevalt, is voor mij ook een motor die ik zie als mogelijke kanshebber om te kopen. Echter ik wil de XJR er dan liefst bijhouden, de financieel directeur hier thuis (lees mijn vrouw) denkt daar toch nog wat anders over....
 
@Roadrad is dat k&n luchtfilter ook voor een 2005 model? Zo ja dan heb ik wel intresse. Ook in de olietemp meter. Gr Ray
 
@Roadrad is dat k&n luchtfilter ook voor een 2005 model? Zo ja dan heb ik wel intresse. Ook in de olietemp meter. Gr Ray
Hi Ray, nee volgens mij is die anders... in de RP019 zit een rond filter en in de modellen voor 2007 zit een iets andere vorm... olietemperatuur meter moet je even kijken of het draad overeenkomt.. . ook dat kan weer verschillen (grover en fijner draad).

10112888.jpg
1341201501.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Roadrad, past het zadel op elke xjr1300?


Volgende week echt ff nieuwe banden op de xjr.
Alleen welke moeten het worden:
Pirelli diablo rosso 2 of 3 of de Michelin pilot power 2ct?
 
@Roadrad, past het zadel op elke xjr1300?


Volgende week echt ff nieuwe banden op de xjr.
Alleen welke moeten het worden:
Pirelli diablo rosso 2 of 3 of de Michelin pilot power 2ct?

dit zadel past op de modellen vanaf 2002 tot 2015 (aan de foto van jouw motor te zien zou het passen) ... anders even komen passen in Alkmaar of Sassenheim (dan neem ik 'm een x mee naar mijn vriendin). Vwb de bandjes... ik zou nu voor de Michelin Road5 GT gaan (of de Pilot Road 4 GT)
 
Laatst bewerkt:
Fiets weer terug naar origineel gebouwd... aanstaande zaterdag proefritje doen op een Tracer-900-GT...als het bevalt ga ik de XJR inruilen en dat wilde ik niet doen met de enorme lijst aan accessoires en opties die erop zaten... die ga ik dan los verkopen, dus hou dit topic in de gaten allen!

oa: Akrapovic for XJR uitlaat (genuine Yamaha), Powercommander V, radiatorcover 1300, superbikestuur + klemmen en Rizoma doppen, Moko Crashdoppen, Hyperpro stuurdemper, RR olietemperatuurmeter, origineel Yamaha Carbon voorspatbord, K&N filter, Pyramid Carbon hugger, Kellemann Rhombus LED knippers inc weerstandsonafhankelijke relais en een set originele yamaha handvatverwarming. Ik heb ook nog een set Brembo RCS 19mm Radial pomp (zowel rem als koppeling) incl reservoirs maar wellicht dat ik die voor een ander project ga gebruiken.

ow....vergeet ik nog het topsellerie gel zadel....😋
Hoi hoi is dat achter spatbord de Huger carbon er nog Thanks zover
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan