[XJR]Topkoffer bevestiging?

dism

MF veteraan
Donateur
11 mei 2003
1.917
278
'k heb sinds kort een topkoffer op mijn xjr geplaatst tbv de vakantie, maar vindt de constructie nogal vreemd...
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/95501
Kijk ff op ut plaatje wat ik bedoel:
Stang 1 en het rack heb ik natuurlijk geplaatst, maar stang 2 heb ik eerst weggelaten omdat ik denk dat die niet nodig is (vindt ik nl ook totaal geen gezicht.) volgens mij is nl het framewerk sterk genoeg voor die ene topkoffer.

Iemand hier ideeen over?
 
'k heb sinds kort een topkoffer op mijn xjr geplaatst tbv de vakantie, maar vindt de constructie nogal vreemd...
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/95501
Kijk ff op ut plaatje wat ik bedoel:
Stang 1 en het rack heb ik natuurlijk geplaatst, maar stang 2 heb ik eerst weggelaten omdat ik denk dat die niet nodig is (vindt ik nl ook totaal geen gezicht.) volgens mij is nl het framewerk sterk genoeg voor die ene topkoffer.

Iemand hier ideeen over?
--------------------------------------------------------------------------------


Hee Dism,De tweede stang ? lijkt me ook niet echt nodig,Omdat ie al vast zit bij de schokbreker bevestiging en bij de handgreep als ik het goed zie.
Verder zeggen ze altijd dat je tot max 5 kilo mag laden als je een koffer monteert dus dan moet het zo lukken lijkt me.
Die Tweede stang lijkt wel een soort ondersteunings stang van het rek.
Tip: Als je de 2 de stang wel monteerd en er bijv. haakjes oplast ? als dat kan uiteraard,kun je indien gewenst er wel extra bagage mee vastzetten .Bijv. een spin/spanband erin vast haken dan beschadig je de zijkanten van de achterkant niet zo snel.De stang loopt wat schuin dus nu lukt dat wslijk niet goed ivm met wegglijen.
Andere misschien betere antwoorden zullen wel volgen denk ik.

gr Arie /Driver.
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien zit stang twee niet eens vast aan het rekje voor je kofferdrager.. Denk dat die bedoeld is om eventueel (later) zijkoffers te monteren..
 
Lijkt me idd nogal vreemd wat die stang 2 daar doet.
Ik heb ook op men X11 een topkoffer:

beugels.jpg


Enkel met die beugels en verder niks.

By the way, er zou 10 kg in mogen... ;)
 
Lijkt me idd nogal vreemd wat die stang 2 daar doet.
Ik heb ook op men X11 een topkoffer:

Enkel met die beugels en verder niks.

By the way, er zou 10 kg in mogen... ;)

Kijk, daar heb ik wat aan: die stang van jou lijkt idd erg veel op die van mij en als het bij jou voldoende is? O-) moet het bij mij ook lukken..

Dat van die beugeltjes uit een andere reply is natuurlijk ook wel wat...

Thx, to all voor de tips: ik slaap :z ( en rij :] )iig weer een stuk rustiger *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan