xjr1200/1300 carbs in xs/xj 1100motor 95>>&g

piet7

Banned User
29 sep 2003
1.438
0
als ik er niet te duur aan kan komen moest ik ze maar op de kop tikken,van 95 naar 108 pk,zie dit duitse tips en trickxs artikeltje.



Tipps und TrickXS

1.0) zur Verbrauchsreduzierung rate ich zum Einbau des Vergasers der XJR1200/1300.

2.0) Der Einbau des XJR Vergasers ist recht einfach (?). Der am "XJR Vergaser" befindliche "Drosselklappensensor" wird einfach nicht angeschlossen.

3.0) Die Chokemechanik wird vom XS auf den XJR Vergaser umgeschraubt, passt 100%, da beide von Mikuni sind.

An einem der "4 XJR Vergaser" muß ein Röhrchen, so wie beim orig. XS Vergaser eingesetzt werden. Eine 6mm Schraube nehmen und ein 1mm Loch reinbohren.

Der orig. XS Gaszug muß durch einen Schraubnippel angepasst werden.

Orig. XS Ansaugstutzen und die Öffnungen des Luftfilterkastens passen zu 100%.

Die Hauptdüsen werden vom original Vergaser übernommen. Nach diesem Umbau ist die Leistungsentfaltung über das gesamte Drehzahlband einfach nur beeindruckend,der Drehmoment gewaltig.

Die Motorleistung beträgt dann 108 PS auf dem Prüfstand. Der Benzinverbrauch liegt nun bei 5,5 - max 7,5 Liter !!!

Einmal im Jahr Inspektion (Öl/-u. Filterwechsel, Kardan abschmieren, Reifenwechsel, Bremsflüssigkeit wechseln)


:9
 
Laatst bewerkt:
met 108 pk in een ontwerp als hieronder sla je dacht ik geen modderfiguur :)

full
 

Ja. De eigenaar van die motor op de foto is echt een lul zeg. Een veel te grote oliekoeler monteren (kijk goed waar de (dunne) leidingen heen gaan) zodat de cilinders geen luchtkoeling meer krijgen. Bovendien ben ik bang dat ie geen thermostaat op die koeler heeft zitten, en dan komt zijn olie ook niet op temp.

O enne, ik heb er geen verstand van, dus je hoeft me niet te testen
 
ik heb graag een wolf in schaapskleren,en laat mijn xs1100 oldie voor het oog origineel,en met 108pk haalt ie de 100km/h meaby in 4sec das sneller dan een moderne rappe dure porche waarin de bestuurder heen en weer zit te schommelen om nog harder te kunnen :+
 
20 jaar, dit jaar, om precies te zijn. ;)
FF plaatwerk verwijderen en alleen naar het blok kijken.

Verschilt niet zo heel veel van een XS1100. Iets smaller door anders gemonteerde dynamo.

ennuh dit is een laatste type, maar de FJ1100 was er al in '84. Behoorlijk oud dacht ik zo.
 
das julie mening dus :} maar wat een geklooi eer je met een fj blok in je cardanaangedreven xs rijden kunt :X je leeft maar 1 keer dus dat sla ik mooi over *D
effe die nog betere/zuinigere xjr carbs erin schuiven :P daar wil ik wel tijd voor vrij maken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan