xl 500 carburateur afstellen ?

Vinnie165

MF veteraan
5 apr 2005
2.823
1
Helchteren
Ik ben even aan het experimenteren geweest met mijn xl500 , met de originele carburateur draait hij mooi maar als ik vol gas geef hapert hij serieus ( hij ploft dan en valt dan terug ) laat ik de gas weer wat los loopt hij mooi verder.

Nu heb ik hier nog 2 carburateurs liggen van een xr 500 en die heb ik even geprobeerd op de xl 500.

Nu loopt hij een stuk aggresiever en kan ik ook voluit gasgeven zonder dat hij hapert.
maar ... hij blijft niet stationair draaien.

De stationaire stelschroef heb ik 2 slagen uit gedraaid en handschroef voor stationair regelen heb ik ook helemaal tegen gedraaid.

toch blijft hij niet stationair draaien. Hij ploft ook ergens aan de buurt van de cilinder. ( Ik heb eens met startpiloot rond de motor gespoten terwijl de motor liep maar hier reageerde hij niet op.

Wat is er hier mis ? en hoe stel ik het best de carburateur af ?

Ik vermoed dat dit toch echt een carburator probleem is of moet ik het verder gaan zoeken? Carburatoren zijn beide zuiver.

Alvast bedankt voor de hulp
 
heb je mischien een lek in de slang van het luchtfilter naar de carb waardoor hij misschien valse lucht aanzuigt hierdoor plopt hij enzo
 
Er is toch maar 1 schroef om hem af te stellen he , zie foto
misc


sproeier is er wel uitgedraaid, in deze carburator zit 155 sproeier.

in de originele xl carb zit 105 ? klopt dit wel ?

als de schroef nu helemaal uidraai of indraai (aangegeven wordt 2 slagen uit 360 denk ik dan. hij wil stationair niet lopen.

ligt dit wel aan de carb of is het de motor zelf mss ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan