XL 500 S 1981 met werk €295

Status
Niet open voor verdere reacties.

Razadull

Die hard MF'er
8 okt 2003
794
4
Beilen
Bij deze bied ik te koop aan voor een maat van me een:

Honda XL 500 S uit 1981, dus belastingvrij en lekker goedkoop in de verzekering. Motor is compleet, inclusief BSM open demper. Er moeten een paar helicoils in de kop (voor kleppendeksel) en de kleppen sluiten niet 100% dus daar moet naar gekeken worden. Blok ligt al los.

Zit oa. nieuwe accu op, banden en remmen zijn goed. Liep mooi voor de problemen met de kop begonnen.

Wordt verkocht omdat hij geen tijd meer heeft om te sleutelen.

Prijs: €295. Bellen kan op 06 13 10 drie zeven 51. De motor staat in Assen.





 
De kop is een drama bij die dingen, en dat komt meestal door slechte olie of slecht onderhoud, niet iedereen weet bijvoorbeeld dat er 2 oliezeven in zitten. Soms is de oliepomp dermate versleten dat de olie al bijna niet eens meer in de kop komt.

Ik denk eerlijk gezegd dat verkopen in onderdelen de beste optie is. Of je moet al echt eentje vinden met een goed blok, maar die hem tegen een auto heeft geparkeerd oid.

Hij lijkt verdacht veel op die van mij:
http://www.xl500.de/kurioses/MVC-898W.MPG
http://www.xl500.de/kurioses/MVC-899W.MPG
(oldskool uit de tijd dat YouTube nog niet bestond)
 
Laatst bewerkt:
Deze motor is geschikt als donor voor onderdelen of om te fixen als je een andere kop regelt (Tip: Ebay.de en ebay.com) of door een koprevisie uit (te laten) voeren. De kop is NIET drooggelopen, dus de nokkenas is niet ingesleten. Er staat nergens dat er "wat" werk aan zit, dat zou een understatement zijn DualDevil ;)

@Evox: Nog niet, wil je een poging wagen? :+

@Bolski: Lijkt erop idd veel op, tis em echter niet. In die van jou zit een R blok met toerentelleraandrijving, deze heeft een S blok dus zonder toerenteller.
 
Laatst bewerkt:
@Bolski: Lijkt erop idd veel op, tis em echter niet. In die van jou zit een R blok met toerentelleraandrijving, deze heeft een S blok dus zonder toerenteller.
Ik zat even door de oude foto's te bladeren en idd is het ook een ander kenteken.
;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan