xl 600 1985 opnieuw opbouwen

jojomaar

Rookie
8 nov 2003
21
0
beste xl èrs
ik ben nieuw hier op `t forum dus ik hoop dat dit gaat werken
ik heb recent een xl 600 1985 gekocht en totaal gedemonteerd (behalve het blok )
het blok liep voor zover ik weet en kon horen ok geen rare bijgeluiden of zo
het plan is nu om het frame en onderdelen te gaan spuiten en zo de motor weer een 2e leven te geven .
ik wil jullie vragen om TIPS EN TRUCS om van deze motor weer een super strakke machine te maken ik zal proberen om een foto erbij te zetten en jullie zo op de hoogte te houden .
 
Ik heb zelf ook ooit een XL600R gehad. Heb je toevallig al foto's van de demontage? Succes in ieder geval!
 
Ooit een XT350 ook opnieuw opgebouwd. Wel de onderdelen laten poedercoaten en natuurlijk zo veel mogelijk rvs bouten gebruikt. Blok toen ook uit elkaar gehaald en met radiateurlak gespoten (rood). Bij het poedercoatbedrijf ook de complete uitlaat laten zandstralen (of parelstralen, weet ik niet meer) en zelf met hittebestendige lak gespoten. Succes, leuk project voor deze wintermaanden
 
full
 
Volgende keer niet alle blokboutjes meespuiten.

Heb je de oliepomp ontlucht?
 
al her goede komt langzaam iemand nog tips


Ja: niet ombouwen tot supermoto.

Je hebt hem juist mooi zo origineel gehouden qua kleurstelling en aangezien het een (bijna) klassieker is kun je hem beter zo houden. Het wordt nooit een mooie supermoto dus alles wat je nu verandert = geld weggooien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan