XL250R Vastgelopen, wat nu

@ Baksteen: Ok dankje :)

MrUfip, bedankt voor die link. Ik heb hem een emailtje gestuurd, zon kop is best lastig te vinden.

1 ding vraag ik me wel af, dat blok is uit 78 (jaja nog ouder) Als je dat op mijn blok zet, dan heeft die nog minder vermogen, right?

Mss koop ik dat blok zowiezo als donor, of wordt dit mijn donor blok :P Maar die naaldlager, dat die er niet in zit kan kloppen? Ik heb wel es gehoord dat het kan maar vind het zelf geen fijn idee.

Ik zat zelf te denken aan:

Cilinderkop: 200 euro
Cilinder honen: 30 euro
Nieuwe zuiger: 125 euro
Revisieset: 150 euro

Klopt dat een beetje?

Geen idee over dat vermogen, veelal zie je dat de eerdere versie's juist meer vermogen hebben als een aantal jaren later....

Ik zou maar proberen wat op de sloop te halen of markplaats / ebay enzo...op die manier ben ik onlangs aan cilinder/zuiger + complete kop voor mijn KTM 620 gekomen voor 168 euro. 25 euro pakkingen erbij en klaar *D
 
Laatst bewerkt:
Die site gebruik ik juist om te kijken hoe een en ander in elkaar behoort te zitten.

Pakkingsets zijn idd aan de prijs.
http://www.goparts.nl/default.asp?G...SPARE PARTS&T1=PAKKINGEN&T2=HONDA&T3=XL 250 R
Hier kosten ze 62 euro.
Maar als jij een goedkoper zaakje weet dan wil ik graag een linkje van je. :Y

Wat ook opvalt is dat er een pakkingset voor de XL250 staat vanaf `84.
Misschien is een `78 cilinder anders dan een `84er.

Hoever is je cilinder beschadigd?
Je hebt het over je cilinder honen, zitten er niet zo`n diepe groeven in?
Aan de hand van je foto zou ik zeggen dat je cilinder ook onherstelbaar beschadigd is.
 
Nou dat valt dus best mee, er zitten wel wat groeven en vegen in, duidelijk voelbaar maar met honen moet dat te repareren zijn.
 
Ik weet het niet. Het kost aardig wat om dat blok te reviseren, en dan zou een ander blok goedkoper zijn. Maarrrr je weet niet wat er met dat andere blok gebeurt is, dus wss moeten daar ook nieuwe lagers enzo in. Ik denk dat ik probeer goedkoop wat onderdelen op de kop te tikken en dan langzaam aan het blokje weer levend te maken.

Dus als iemand wat in de aanbieding heeft..

hallo daar wat is het jaartal van het blok ik heb hier nog een blok liggen er onder zetten en rijden maar
 
hij is uit 1984

Ik heb zeker interesse :D

Edit: ik zag dat dat blok uit 83 kwam, dat is dus een match :D

kan je me toevoegen op msn? baggie_michael at hotmail dot com
 
Laatst bewerkt:
hmm bekende tsx gast...

maar je kan ook compleet goed lopend blokje halen, denk zelfs dat het stukje goedkoper is.

cb 250 rs van 1980-1984 rijden ook met hetzelfde blok als een xl250.
Enige verschil is dat er een ``snellere`` nokkenas inligt.
Ik rijd nu in de winter met zoon ding en ze zijn niet snel :P maar misschien wel een goedkope oplossing voor je...
 
Ori xl blok is ook niet snel :P

En als frenkyd's blok loopt dan is dat ook een goede oplossing :P
 
cb250rs_cb-250-rs_honda_mot.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan