XL250R

EelcoXR

Rookie
5 jul 2004
11
0
Neer
Hey,

Ik heb een redelijk goedkope XL250R gezien maar er zijn een paar probleempjes.
Hij staat namelijk in duitland en het is dus een duitse motor, wat voor gevolgen heeft dat? Moet ik hem dan opnieuw laten invoeren bij de RDW of een Nederlands Frame zien te regelen?

De XL is toch een soort straat versie van de XR he, dus met knippers en contactslot ed.

Het is dus de bedoeling dat dit m'n eerste motor word dus heb ik een beetje een goede keuze gemaakt?

Groeten Eelco
 
Ha, zoals je weet is goedkoop vaak duurkoop. Een XL zie ik, sorry, meer als een brommer, omdat zo'n ding nog niet een worst van tafel trekt. Ook al is het je eerste motor, pak gewoon een nette XT 600, of een XR 250/600. Je bent het vermogen snel zat gewend en een XR die in orde is, is ook al te koop vanaf een 1300 euro. Veel meer pk's en veel veel veel veel meer lol. Ook nog aan te raden als nette off-road fiets, kawz klx 650 R. Voor weinig geld veul zandplezier.
 
Ik heb een '76 XL250 gereden naast mijn eigen motor en heb er ontzettend veel plezier mee gehad (tot deze werd gestolen)
Kwestie van de juiste tandwielen en banden en klaar is klara
Zo'n 250je weegt niet veel in vergelijk met een 600/650, en is daarmee een prima beginnersmotor, maar je gaat hem idd wel beu raken.
Als je het bekijkt als een opstapper, en je er voor weinig geld aan kunt komen, moet je het doen. Anders kun je beter even verder kijken.
 
full

zie hier het resultaat van een middagje modderhappen
 
Ja, is ook zo maar een XR600 of XT600 dan zit je weer net boven die 25kw, of is het makkelijk om zo'n ding af te voeren naar 25kw?
 
Een XL250 is een hardstikke leuke motor om mee te beginnen! Ze zijn zuinig en goedkoop. Qua vermogen is er ook best wel mee te leven. Bovendien lopen ze erg lekker, en ze starten altijd (mits hij goed onderhouden is).
Er zit ook een contactslot op, incl. stuurslot.

XL250: Klein maar fijn! :]

index2.jpg

Wat een snoepje hé!
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de laatste XL250R nog redelijk mooi, die daarvoor allemaal niet ;)
Ennuh Nico, je DR350 mag niet met 25kw. Wel een fijn fietsje.

Misschien moet de topicstarter gewoon een paar 250cc offroads en allroads vergelijken. Wil je contactslot en knippers, kijk dan gewoon wat verder, de zeldzame DR250S mag wel of Kawasaki KLR250 of misschien toch een Honda NX250? Prima fietsen, ik wist het wel, ik zou voor de NX gaan denk ik, al zit een offroad toch een heel stuk hoger (wat ik persoonlijk erg fijn vind).
 
Het gaat zich eigenlijk om deze XL250, ik moet gewoon een motor hebben om men 2jaar 25kw door te komen, dus met het vermogen zal best wel te leven zijn.
Als ik dan eindelijk 2 jaar gahd heb dan ga ik natuurlijk voor de grovere geschut maar 2 jaar en een 250ccer moet toch wel gaan.
Het gaat zich trouwens om deze XL

f5_1.JPG
 
Tis natuurlijk wel een nette kwalfiets. En als je, zoals jij met kw beperking zit heb je natuurlijk weinig keus, maar naderhand, kies voor een 4 takt crosser met kenteken. EEn CRF 450 of YZF426F is super. KTM is duur in onderdelen, Husaberg of Husqvarna idem. Kijk maar wat je wilt, tot over 2 jaar..........
 
ikzelf heb die 2 jaar op deze XL500R gereden
full

die valt idd net onder de 25kW grens, ik weet niet hoe het zit met de 0,16kW per kg verhouding, maar ik heb nooit problemen gehad.

Je moet gewoon gaan voor dat 250je, leuke machientjes, heerlijk voor in de stad én in de berm ;)
en over twee jaar kijk je nog maar wat je wil
mzzl RedRider
 
Zou je niet iets pakken met een schijfrem voor? Ik heb zelf een XL600R gehad. Geweldige motor en veel lol mee gehad.
 
nee, beperkt rijbewijs :r

laat hem eerst lekker plezier maken op deze frikandel, en over 2 jaartjes een leuk XR-retje of iets dergelijks
 
XL = frikandel ???

En dat terwijl je er zelf een aantal jaar op hebt gereden. Viel hij zo tegen dan?
 
Ik vind de laatste XL250R nog redelijk mooi, die daarvoor allemaal niet ;)
Ennuh Nico, je DR350 mag niet met 25kw. Wel een fijn fietsje.

Moet ie verzwaard worden? Ik heb nog wel wat lood liggen. Aan het vermogen kan het niet liggen.
 
als ik jouw was zou ik toch gaan voor een xl 500 dan |( ja heb er zelf ook een en dit zit allemaal wel goed met de 25 kw regeling. Ik denk dat zon 250 toch te kort schiet op de weg kwa vermogen.
 
Jah, ik wist nu niet zeker of die XL500R ook onder de 25kw viel, maar als dat zo is vind ik dat een mooie om mee te beginnen, schijfrem beun ik er zefn misschien nog wel in. Heb ik bij m'n brom(MTX) ook gedaan, waarschijnlijk verschilt toch alleen de balhoofdpen van mar gewoon omzetten.
 
Moet ie verzwaard worden? Ik heb nog wel wat lood liggen. Aan het vermogen kan het niet liggen.

Ja te licht, net als een XT350. Want het vermogen stelt idd weinig voor. Raar hoor, die 0,16kw/kg.

Bedankt voor de tip van die Dynojetrun bij Sander, ga ik zeker doen komende maand! Ben benieuwd wat zo'n standaard DR eruit perst met een X3.
 
Eventjes een schopje! Ik heb als speeltje voor de winter ;) een xl250r gekocht dacht uit bj82 maar moet voor de verzekering nieuw waarde van toen opgeven.... iemand enig idee wat die fiets vroegah koste?

al vast bedankt
 
even gauw een plaatje vd pekel bike. het gaat dus om deze op het kenteken stond het bj niet vermeld maar ik denk dat het er een is uit 82?
153804

geen idee wat dat ding vroeger koste 3000euri?
 
Als ik het op de site van Unive opzoek, daar hebben ze zon dinkie ervoor om het optezoeken dan staat de xl250r er alleen bij bij 1984?!?!?! zou dit kunnen kloppen??

Consumentenprijs
Bouwjaar 1984
Merk HONDA
Uitvoering XL 250 R/S
Vermogen (kW) 17
Oorspronkelijke consumentenprijs € 3.172,-
 
Geen id zou kunnen.. 84 is toch ook oud :+
Maarre hardstikke bedankt ;) ga es kijken of ik de verz nog te pakken ken krijgen! Grt Mark
 
van 84 is geloof ik het nieuwe type. jouw foto is het oude, helaas minder betrouwbare type met horizontaal gespleten blok. hou je nokkenas en olie heeeeeel goed in de gaten. je nokkenas is niet gelagerd en loopt gewoon in de kop :( Geld ook voor de XL500s. Mijn tip: begin er niet aan als je niet onder de kleppendeksel mag kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan