XL500R stotteren boven de 4000 toeren

Adje_Online

Rookie
8 dec 2003
21
0
Amsterdam
Goedenmiddag,

Ik heb voor erg weinig een Honda XL500R gekocht, hij stotterde boven de 4000 toeren nadat hij uit de winterstalling gehaald was.
Dus ik dacht: carb schoonmaken, benzinefilter effe cleanen, nieuwe bougie erin en hop, werken... nou... echt nie :(
Hij doet nog precies hetzelfde, en boven de 4000 kom je gewoon niet, hij start prima, trekt goed op maar alleen tot de 4000 toeren, daarna gaat ie inhouden en stotteren...

Iemand een idee? Of iemand een adres in Amsterdam die dit een beetje (snel) kan oplossen?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
ontstekingsvervroeger die vast zit én cdi unit?...

afaik zit zo'n vervroeger alleen bij contactpunt ontstekingen en die hebben weer geen cdi...

volgens mij krijg je (als je een vervroeger hebt en die vast zit) enorme knallen uit je uitlaat bij het stotteren.

maar je zult wel cdi ontsteking hebben. CDI gaat niet vaak kapot, kunt het te weten komen door de andere oorzaken te elimineren.

ontstekingsvervroeger die vast zit én cdi unit?...

afaik zit zo\'n vervroeger alleen bij contactpunt ontstekingen en die hebben weer geen cdi...

volgens mij krijg je (als je een vervroeger hebt en die vast zit) enorme knallen uit je uitlaat bij het stotteren.

maar je zult wel cdi ontsteking hebben. CDI gaat niet vaak kapot, kunt het te weten komen door de andere oorzaken te elimineren.

Ouwe xelletjes hebben een mechanische vervroeger en een ceedeeie :)
Ik dacht ook als eerste aan de vervroeger, maar het kan verder van alles zijn.

Ouwe xelletjes hebben een mechanische vervroeger en een ceedeeie :)
Ik dacht ook als eerste aan de vervroeger, maar het kan verder van alles zijn.

wow stoer, dat heb ik nog nooit gezien. Kun je me wat meer vertellen over hoe het werkt? want de cdi bevat voor zover ik weet de vervroegingscurve en waar dient de cdi in dit geval dan voor? puur om het signaal te kunnen doorgeven omdat er gebruik wordt gemaakt van een pickupspoel?

Inderdaad, de XL500 R (vooral de R doet het um) is die met electronische ontstekking, het is dus 99,9% de CDI.

Op het moment dat ik trouwens wilde gaan sleutelen voor die CDI klapte ook nog effe lekker 20 meter van mijn huis de inlaatkleppen tegen de zuiger dus was ik nog effe een extra stukkie van huis '(

Maar goed, de kop zit alweer in elkaar, nieuwe kleppen ingeslepen en morgen gaan we het boeltje weer eens in elkaar zetten.
Ik heb ondertussen een handboek erbij, dus hoop dat ik de zooi weer netjes en werkend in elkaar krijg :)

phff.. echt de miskoop van het jaar dit ding B| , maar goed... shit happens

is weer leuk en leerzaam...althans bij mij dan... kheb alleen niet genoeg geld om dat ding dit jaar lopend te hebben.

Zooow, vandaag het hele spulletje in elkaar gezet, nieuwe kleppen etc.
Enne, gewoon lopen he :) ook boven de 4000 toeren!
Was dus niet de CDi.

Dus ik ben weer blij...

Bedankt allemaal voor de reacties.

Mja, ik denk toch dat de distributieketting een tandje verkeert stond, en dattie daarom EN k** liep, EN de inlaatkleppen kromgeslagen zijn.

Dus nieuwe kleppen erin, inslijpen, weer in elkaar met nieuwe pakkingen etc. en hij liep in 3x trappen, en dus ook boven de 4000 toeren, loopt als een trein zo'n ding :)

Terug
Bovenaan Onderaan