Xmax 125cc opvoeren

Xmax125

Rookie
26 mei 2022
2
1
Hallo mensen,

Ik heb onlangs m’n a1 rijbewijs gehaald en ga binnenkort een Xmax 125cc kopen (bj 2021).

Ik wil de optrek veel sneller hebben, wat moet ik eraan (laten) doen?
 
Er zullen in de loop van de tijd wel wat pktjes verloren zijn idd. En wellicht het verschil 2t/4t. Maargoed topsnelheid vind ik persoonlijk dan ook wat minder relevant dan trekkracht. Zo ook de TS.

Denk nog steeds als ie voor een 125cc 2takt gaat dat ie de meeste trekkracht behaald. Dat is ~vergelijkbaar met een 250cc 4takt
Ja daar heb je groot gelijk in, misschien mist hij die trekkracht ook omdat die automaat is. Een 125 waarbij je gewoon moet schakelen voelt althans veel vlotter vind ik
 
Nou, zolang het voertuig aan max 11kw voldoet zou daar toch geen reden tegen zijn? Als er nu 8kw uit komt gevallen en je weet er met optimaliseren (:+) 11 van te maken dan denk ik niet dat dat een probleem zou kunnen geven?
hij wil veel sneller gaan (zie OP).
Er is mij wel eens verteld door de ktm dealer dat die 125cc 2takt allemaal op papier met minder dan 11kw geleverd zijn maar in werkelijkheid allemaal tegen de 30pk hebben.

En zo verkochten ze die ook allemaal. En dat zou geen probleem met de verzekering geven. Een max snelheid zoals met brommers heb je immers geen last van.

Het wordt wel een verzekeringstechnisch probleem als je op papier 125cc mag hebben maar in werkelijkheid 300cc eronder hebt liggen.
Dat waren wellicht enduro 125cc's. behalve de cilinderinhoud houdt het ongeveer op met de vergelijk met A1 125cctjes.
Bijna elke enduro heeft minder kw op papier dan in het 'echt' vanwege emissie-eisen, niet voor jonge chauffeurs gelukkig te maken..

Daarnaast zijn we bezig over een 125cc ... 4T.
 
hij wil veel sneller gaan (zie OP).

Dat waren wellicht enduro 125cc's. behalve de cilinderinhoud houdt het ongeveer op met de vergelijk met A1 125cctjes.
Bijna elke enduro heeft minder kw op papier dan in het 'echt' vanwege emissie-eisen, niet voor jonge chauffeurs gelukkig te maken..

Daarnaast zijn we bezig over een 125cc ... 4T.

Hallo mensen,

Ik heb onlangs m’n a1 rijbewijs gehaald en ga binnenkort een Xmax 125cc kopen (bj 2021).

Ik wil de optrek veel sneller hebben, wat moet ik eraan (laten) doen?

Waar staat dat dan? Hij zegt dat hij veel sneller wil optrekken
 
Terug
Bovenaan Onderaan