xmax 250 2009 koelvloeistof vervangen

oldskoolgsxr

MF veteraan
3 jun 2013
1.327
1.992
Beste mensen,


Ik werk wat achterstallig OH weg na aanschaf van een xmax 250 2009 met 25000km.
O.a. is de koelvloeistof nooit vervangen geweest.
Hoe doe ik dat met dit model?
Waar moet ik op letten om te ontluchten en waar vul ik bij. (ik denk ergens onder de batterij?)
Ik vind er geen goed filmpje van op youtube...
 
Zit er geen gebruikshandleidiing bij!!. Je kunt ook een yamaha dealer opbellen, die kan je zo vertellen hoe het moet. Of je brengt hem naar de dealer, dan kan ie gelijk een grote beurt krijgen, en je kan er weer een paar jaar tegen aan.

Groeten.
 
Ik bezit het instructieboekje en dat zit daar zeker niet bij.
En ik doe mijn oh liever zelf. Ze vragen te veel en zijn te vaak te slordig in mijn ogen.
Het is een xmax 250 van 10j oud en geen yamaha r1 2019.
 
Beste,
Ik zou zeggen de koelvloeistof slang beneden bij je waterpomp loshalen. Koelvloeistof opvangen in een bak. Maak je vuldop los, dan stroomt alles er als het goed is uit. Vervolgens alles weer vastzetten. Nu alles weer vullen. In de buurt van je thermostaat, bovenop je motorblok zit een ontluchtingsnippel. Nadat het gevuld is, de ontluchtingsnippel losdraaien en het overbodige lucht weg laten stomen. Koelvloeistof weer op niveau brengen, klaar.

Tenminste, zo werkt het bij mijn Beverly. :)
 



ok, nummer 17 is de vuldop
nr 3 zal dan de ontluchtingsnippel kunnen zijn.

Hoe weet je of je genoeg koelvloeistof hebt bijgevuld? (ervan uitgaande dat niet alles wegvloeit en je niet het voorgeschreven volume zal kunnen bijvullen)
 
Ik heb inderdaad het systeem via de vuldop ingevuld. Heb daarbij het maximum in het reservoir aangehouden. Vervolgens gestart en de ontluchting nippel opengedraaid. Constant het niveau controleren en bijvullen. Motortje uitzetten en checken.
 
ok, dat gaan we zo doen. Eerst nog zelf een winter voorbandje steken.
Heidenau K66 M+S
 
Heeft er iemand een linkje naar een free download repair manual voor de xmax YP 250. Model 2009 graag.
Ik kom meer en meer problemen tegen bij deze scooter.
Balhoofdlagers zijn versleten. Er zit echt een putje in de rechtdoorstand. Ik kom er nu pas achter bij het aanrijden van rotondes. Alles gebeurde zo "hakkerig"

Zou willen weten hoe ik alles proper demonteer en monteer in de juiste volgorde...
 
Terug
Bovenaan Onderaan