XR 250 / NX 250

maarten_zxr

MF veteraan
8 feb 2005
2.375
0
Velp
Hey,

Ik sta op het punt mijn zxr 400 te verkopen. Ik zit alleen nog steeds vast aan mijn lichte rijbewijs -O-
Aangezien het de bedoeling is dat ik er niet veel geld meer aan uit wil geven, wil ik het zo goedkoop mogelijk maken.
Ik ben dus op zoek naar een leuke 25KW motor. Nou heb ik op een NX 250 gelest. Nu heb ik dus ook zitten rondneuzen naar een XR250.
Ik weet dat er nog wel andere goedkope motoren zijn, maar dat zijn meestal 'brikkies' en in mijn ogen zal dat minder leuk zijn dan zo'n lichte 'crosser'

Waar zouden jullie voor kiezen? de XR of de NX. Ik ben niet van plan ermee in het zand te gaan rijden. Ook ben ik van de motor afhankelijk en heb geen zin in het weekend steeds te moeten sleutelen.

Mijn hoofd zegt de NX, maar de XR krijg ik niet uit mijn hoofd :9




Help '(
 
Tja, de NX blijft natuurlijk de new and improved versie van de XR en de XL als ik mij goed heb laten voorlichten.

Waterkoeling, 6 bakje, voor de rest modern en onverslijtbaar blok.

Die andere fietsen zijn luchtgekoeld met een 5 bak en lopen toch al heel wat jaar mee?

Heb nu een KLE500 gekocht, zat ook te denken aan de NX250 i.v.m. 25 KW. De KLE zal ik semi legaal terug laten tunen als ik het tof vind rijden.
 
Als je toch niet in het zand komt: NX pakken.
Kans dat die afgeragd zijn door eoa lompe crosskamper (ff generaliseren) is ook wat minder groot.
En het blokje is gewoon lekker betrouwbaar, jammere is alleen dat ze relatief gezien nogal duur zijn (XR'en ook trouwens).
 
De NX is waarschijnlijk de verstandigste keuze :Y

Maar de XR is zóveel mooier, en aantrappen is ook weer eens een keertje wat anders :9 maar dat houd op met leuk-zijn zodra je meer dan 10 keer moet trappen :X

NX is waarschijnlijk minder gewild onder de 25-KW rijders dan de XR?
 
Ohwjah, ik heb wel eens gehoord dat bij een crosser de zuiger ook bij het onderhoud hoort (ook bij 4-takt, heb ik gelezen) en dat dat bij zo'n 25.000/ 30.000 moet gebeuren :?

Klopt dat? En is het duur als je het laat doen?
 
De NX is waarschijnlijk de verstandigste keuze :Y

Maar de XR is zóveel mooier, en aantrappen is ook weer eens een keertje wat anders :9 maar dat houd op met leuk-zijn zodra je meer dan 10 keer moet trappen :X

NX is waarschijnlijk minder gewild onder de 25-KW rijders dan de XR?


Gewoon die NX nemen :Y
Met een beetje verbouwen is er best iets leuks van te maken.
Ander kontje en stuurkuipje doet wonderen 8-)
 
Gewoon die NX nemen :Y
Met een beetje verbouwen is er best iets leuks van te maken.
Ander kontje en stuurkuipje doet wonderen 8-)

Moet je daar zeker weer heel veel geld aan uitgeven wil het een beetje redelijk lukken.

Het enigewat ik écht lelijk vind aan de NX is de voorkant :X die is echt om van te huilen. De voorkant zit echter vast aan de zijkuipen, dus zal het niet zo makkelijk zijn om alles te vervangen denk ik.
 
hallo
Ik ben in het bezit van een nx 250 en inderdaad de voorkant is niet bepaald mooi maar dat heb ik vrij mooi opgelost door de zijkappen in te korten en een ander voorstuk te steken en een ander spatbord. Alleen voor de achterkant ben ik nog niet zeker ik zou graag de achterkant steken van een Derbi SM alleen moet ik nog kijken of die breed genoeg is en hoe ik da zal bevestigen. Hierbij een foto van hoe men NX nu staat dan hebt ge een gedacht van de voorkant hoe die er kan uitzien.

grtz

Miele

Bijlage: moto mij.jpg
 
NX..."supersaai"...maar idd wel verstandiger.

En op zich zijn het best leuke machientjes als je binnen de bebouwde kom of op 60 kilometerweggetjes blijft rijden.





Maar de ZXR word dus geen streetfighter ??
 
NX..."supersaai"...maar idd wel verstandiger.

En op zich zijn het best leuke machientjes als je binnen de bebouwde kom of op 60 kilometerweggetjes blijft rijden.





Maar de ZXR word dus geen streetfighter ??

Ik zit nog te twijfelen. Voornamelijk komt dat doordat het een vloeistofgekoeld blok is. Een radiateur van anderhalve M2 ziet er niet uit. Daar komt nog eens bij dat er ook nog zo'n mooi expansievaatje aan de zijkant zit B|
 
hallo
Ik ben in het bezit van een nx 250 en inderdaad de voorkant is niet bepaald mooi maar dat heb ik vrij mooi opgelost door de zijkappen in te korten en een ander voorstuk te steken en een ander spatbord. Alleen voor de achterkant ben ik nog niet zeker ik zou graag de achterkant steken van een Derbi SM alleen moet ik nog kijken of die breed genoeg is en hoe ik da zal bevestigen. Hierbij een foto van hoe men NX nu staat dan hebt ge een gedacht van de voorkant hoe die er kan uitzien.

grtz

Miele

Das wél een mooie NX :Y
 
Topsnelheid: 140 (bergaf, wind mee & toerenbegrenzer erin). Bij de 100 is de fut eruit. Verbruik is 1:30.
 
Waar zouden jullie voor kiezen? de XR of de NX. Ik ben niet van plan ermee in het zand te gaan rijden. Ook ben ik van de motor afhankelijk en heb geen zin in het weekend steeds te moeten sleutelen.

Mijn hoofd zegt de NX, maar de XR krijg ik niet uit mijn hoofd :9




Help '(


Zoals jij het omschrijft moet je voor de NX gaan :+

Elektrische starter, betrouwbaar en minder onderhoud dan een XR.
Als je er ev. een topkoffer op moet zetten (voor je werk?) kan dit makkelijk in tegenstelling tot een XR.

En als je wil kan je het voorspatbord eenvoudig omhoog brengen waardoor je een heel ander uiterlijk krijgt :9~
Kijk eens op het forum van de Transalp Club Nederland http://www.transalpclub.nl/
daar staat onder de 'African Twin' een topic over het ombouwen. Met foto's en info.
 
Wel opletten op, ik meen, de spanningsregelaar. Die gaat bij een NX nogal eens snel kapot.
 
Ja, op de technische HOW TO's staat dit dacht ik uitgelegd.

CDI kun je als hij het niet meer doet vaak testen door hem hard op een vlakke ondergrond te slaan, vaak doet ie het dan weer ffies.

Teken dat je koude lassen hebt/solderingen zijn los.

Dan moet je hem ff opendremelen en opnieuw solderen.

Kit erop, en je kunt weer!
 
waah ik heb gister een NX250 gekocht!
degenen die zeggen dat je er veel plezier aan hebt zeggen niks t eveel!
wat een lol kun je ermee maken!
ze zijn in de buurt lekker aan het bouwen dus aan zand niks te kort!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan