XR 600 R

Reemo

Rookie
27 nov 2006
8
0
Rotterdam
Dit stukje had ik al eerder geplaatst op algemeen techniek,, maar ja hier bevinden de noeste raggers zich....



Na een mooi stuk toeren.. 10 minuten uitgezet.. en niet meer starten..
Bougie bekeken geeft geen vonk.....
Geeft ook bij kicken (jawel) geen schijntje licht.

Het elektrische systeem is zeer simpel , alleen de componenten best duur.

Volgens mij is het niet de spoel (onsteking en licht tegelijkertijd stuk ?)
ook niet CDI dan moet je toch nog licht hebben ?

Iemand suggesties of een methode om dit aan te pakken ?

Overigens was mn dodemansknop kapot ik heb hem gewoon losgekoppeld en gewoon starten .. bij naspitten in het elektrieke schema bleek het verbreken van deze kring juist de motor te moeten stoppen ???? iemand een idee ?

Bedankt alvast
 
dodemansknop maakt contact met je massa, dus sluit de boel kort. als je die weghaalt zou je motor het gewoon moeten doen.

als je geen vonk hebt staat het compleet los van je verlichting, wat het ook is... tenzij je vliegwiel dood is..maar dat kan volgens mij niet eens.

je moet gewoon teruggaan vanaf de bougie. dus zonder bougiedop proberen, dan bobine meten (weet de waarden ff niet).
waarom zou het je spoel niet zijn? die gaan juist rot bij xr... die zou ik eens doormeten... je ontstekings én triggerspoel.
ook even alle contactjes doormeten, want na raggen kan er best eens wat losschieten.
 
Merk wel op, dat wanneer je waarden gaat meten bij je XR600Rretje dat er 2 typen ontstekinsspoelen zijn geleverd: een dubbele spoel en een enkele spoel.

Voor de rest, kijk eens op: http://www.motor-forum.nl/forum/topic/132563


Ik denk vooralsnog dat je met een massaprobleem (groene draadjes) zit te kampen, of er is een stekker los. Kijk vooral eens bij je balhoofd, daar knikt de kabelboom namelijk het meest.
Het zou ook nog kunnen dat zowel je ontsteking als de verlichting massa maakt. Kwestie van doormeten, dan zul je er het gemakkelijkst achterkomen.
 
Top bedankt zeker het eerder geplaatste XR onderhoudsverhaal !! dit weekend eens stevig meten.

ik hoop erlijk gezegd dat ut mn spoel is dan ga ik hem zelf wikkelen.... resultaat wordt vermeld.
Een nieuwe AC regulator kost 126 euro (jippie) ze konden hem niet helemaal doormeten maar de maar aan alle kanten gaf hij waarde oneindig, dit lijkt me niet goed...

Plan van aanpak eerst spoelen meten draden goed nalopen en meten etc.
 
ac reg. heb ik voor je liggen, dc reg ook geloof ik. CDI moet ik even kijken maar denk het niet meer.
Kijk maar wat stuk is en laat het me weten!
 
ik heb mijn spoel ook kapot
het is wel van een cr125 en nieuw kost die 89 euro volgend weekend nieuwe
hale dus waarom 126euro uitgeve maar ik zei het juist al het is voor een cr125
maar met prijs maakt toch niet zo heel veel uit ofwel dan?
 
ik heb mijn spoel ook kapot
het is wel van een cr125 en nieuw kost die 89 euro volgend weekend nieuwe
hale dus waarom 126euro uitgeve maar ik zei het juist al het is voor een cr125
maar met prijs maakt toch niet zo heel veel uit ofwel dan?

blijkbaar wel he..
 
ik heb mijn spoel ook kapot
het is wel van een cr125 en nieuw kost die 89 euro volgend weekend nieuwe
hale dus waarom 126euro uitgeve maar ik zei het juist al het is voor een cr125
maar met prijs maakt toch niet zo heel veel uit ofwel dan?

Cr125 heeft geen lichtspoel, daarom staan al die enduro cr's te koop met accu verlichting :(
 
OK we zijn wat meetwerk verder (multi was zoek nieuwe gekocht)
alle bedrading is OK, doorgemeten schoongemaakt en nieuwe mantel eromheen.

Meting:
ontsteking spoel = ok
lichtspoel niet = oneindig

blijf toch met wat vraagtekens , blijkbaar heeft de Xr toch een mogelijkheid om een accu te laden (schema van de XL600 past bij mn motor en niet het XR600 schema)

ontstekingsspoel meet aan 12 v kant oneindig en aan hoogspanning OK dus ook kaduk

zit ffe in een dip

PS groene draadjes en massa is ok
 
meeste schema's van xr kloppen niet... is bij de mijne ook zo, qua onderdelen (gelijkrichters enzo) en draadkleur, dus er is niets bijzonders aan jouw XR, geen XL dingen ofzo... de schema's zijn gewoon kut.

verder, als het je lichtspoel is dan zou je licht het simpelweg niet doen maar het motortje gewoon lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan