xr 600

hamul

MF'er
5 jul 2002
239
0
in de buurt van zwolle
Ja ik weet dat er 30.000 reacties te vinden zijn op motor-forum en op google.
Maarrrrrr ik heb nog geen passende reactie gevonden en ben nu al een paar weken op zoek naar een XR600 en zie heel veel verschillen in prijs.
Ik zoek een XR waar ik tijdens de pekelperiode mee naar mijn werk kan gaan (15 km enkele reis) en waar ik natuurlijk mee kan spelen, zandapaadjes etc.

Zoek iets tussen 91 en 95 (schijfrem achter), de oudere types lijken me wat te veel een gok. Wat zijn reele prijzen voor een normaal onderhouden exemplaar.
En weet iemand verkopers/dealers in de buurt van zwolle (50 km radius).
 
Er staat genoeg op marktplaats of niet? Prijzen rond de 1000/1500 euro..maar er is een heel topic over XR misschien kan je daarin beter posten.
 
Xr wordt idd wel geregeld aangeboden..Maar voor woonwerk verkeer is n enduro niet echt
ideaal..Heb dat zelf een tijd op n enduro gedaan,maar zeker in de winter(donker) is t waardeloos.
Slechte verlichting,geen richtingaanwijzers,en met noppen weinig grip op t natte koude asfalt..Misschien is een XL oid dan een betere keus,kun je ook nog leuk mee t terrein in.
 
offroadcentrum is inderdaad de plek voor xr rommel! bel die man anders voor een afspraak om een keertje op een xr te passenm hij kan je vast ook wel verder helpen aan het modden van een xr voor jou wensen :)
 
wat voor prijs heb je zelf in je hoofd dan?
ken namelijk nog iemand met een erg leuke xr600r die al een tijd zegt dat hij een wat nieuwere motor wil. laatste type luchtgekoeld en jaartje of 2 terug helemaal verbouwd. ook best bekend op dit forum. is wel supermotard, dus goed voor op de weg, maar zandpaadjes.... zou je een setje noppenbanden moeten kopen...
 
Als je door het honda- motoren gedeelte op MP bladert kom je best veel tegen. XR en XL (als je tenminste perfce een Honda wil. Niet iedereen zet zijn XR of XL onder Enduro motoren te koop.
Voor 1200 euries moet je toch iets kunnen vinden. Ik heb vorige week een knappe dame gekocht voor veel minder.
 
Xr wordt idd wel geregeld aangeboden..Maar voor woonwerk verkeer is n enduro niet echt
ideaal..Heb dat zelf een tijd op n enduro gedaan,maar zeker in de winter(donker) is t waardeloos.
Slechte verlichting,geen richtingaanwijzers,en met noppen weinig grip op t natte koude asfalt..Misschien is een XL oid dan een betere keus,kun je ook nog leuk mee t terrein in.

heb de xr ook als pekelfiets gebruikt.
bovenstaande klopt. :P
 
ik heb nu een XR uit 95 op het oog.
Ziet er nog goed uit, Klinkt goed, loopt mooi rustig, geen bijgeluiden etc.

Heeft alleen als nadeel dat er een technoflex voorvork opzit, waardoor de kilomertstand nu onbekend is. Huidge eigenaar heetf hem zo gekocht en heeft zelf de machine amper gebruikt.

Hij vraagt er 1500 euro voor, wat moet ik daar nu weer mee??
 
ik heb nu een XR uit 95 op het oog.
Ziet er nog goed uit, Klinkt goed, loopt mooi rustig, geen bijgeluiden etc.

Heeft alleen als nadeel dat er een technoflex voorvork opzit, waardoor de kilomertstand nu onbekend is. Huidge eigenaar heetf hem zo gekocht en heeft zelf de machine amper gebruikt.

Hij vraagt er 1500 euro voor, wat moet ik daar nu weer mee??


Flink afdingen! Je moet de motor zogenaamd helemaal laten nakijken enzovoorts! Je bent al zeker 200euro kwijt voor een kwaliteit check. Dus daarmoet wel 200e afkunnen toch :Y
 
Ik heb zelf een NX als pekel en zand fiets. Wel iets zwaarder dan een XR maar wel met elektrische start, richtingaanwijzers en ik heb er zelfs handvatverwarming opgezet.
 
gaaf ding
alleen een beetje onderpowerd :Z

In de eerste plaats.. Het gaat hier om een fiets voor in de regen,pekel, sneeuw en eventueel zand. Bij mooi weer rij ik op een R1 maar op de NX heb ik net zoveel plezier.
In de tweede plaats.. begrijp ik die opmerking niet van iemand met een SXV 5.5
De NX650 heeft volgens mij meer vermogen, in ieder geval meer koppel, dan een SXV 5.5
 
In de eerste plaats.. Het gaat hier om een fiets voor in de regen,pekel, sneeuw en eventueel zand. Bij mooi weer rij ik op een R1 maar op de NX heb ik net zoveel plezier.
In de tweede plaats.. begrijp ik die opmerking niet van iemand met een SXV 5.5
De NX650 heeft volgens mij meer vermogen, in ieder geval meer koppel, dan een SXV 5.5
:+ En toen werd de nx weer wakker _O-
 
OK, een NX met een SXV vergelijken is natuurlijk (zware)appels met (lichte)peren vergelijken. Bovendien ging dit Topic over de XR 600. Je kan wel zeggen dat de XR zo'n beetje tussen een SXV en een NX inzit.
Niet alleen qua vermogen en gewicht maar ook qua praktische bruikbaarheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan