XR 650 R 10 kw????

Evil Cartman

MF'er
9 nov 2003
205
2
Er staat bij mij op het kenteken een vermogen van 10kw :r Bij mijn laatste dynorun was het vermogen circa 39kw :) Nu hebben jullie vaker gediscussieerd of je dan wel of niet verzekerd bent. Zijn er meer met dat vermogen op het kenteken? Ik heb voor de zekerheid de RDW gebeld om te vragen hoe of wat. Blijkbaar staat in het systeem bij een Honda xr650r dat ie 10kw heeft. Dit gaan ze aanpassen. Nu zeggen ze dat ik mijn kenteken op moet sturen en dan wijzigen ze het vermogen. What shall i do?
 
moet je 25kw?

zo niet, gewoon opsturen, krijg je ook nooit gezeik. Wel ff je verzekering inlichten...
 
Er staat bij mij op het kenteken een vermogen van 10kw :r Bij mijn laatste dynorun was het vermogen circa 39kw :) Nu hebben jullie vaker gediscussieerd of je dan wel of niet verzekerd bent. Zijn er meer met dat vermogen op het kenteken? Ik heb voor de zekerheid de RDW gebeld om te vragen hoe of wat. Blijkbaar staat in het systeem bij een Honda xr650r dat ie 10kw heeft. Dit gaan ze aanpassen. Nu zeggen ze dat ik mijn kenteken op moet sturen en dan wijzigen ze het vermogen. What shall i do?

Ik rij ook een xr650r en heb het voor de lol ook eens nagekeken, inderdaad 10kw.
Ik laat het gewoon zoals het is, geen toestanden aanhalen vind ik persoonlijk.
 
das raar, op mijn papieren staat dat mijn xr650R 17 kw is :?
Ach er zijn duizende motoren die niet qua kw kloppen. Dit word toch nooit gecontroleerd.
Geef me maar eens 1 voorbeeld!
ben benieuwd wat het rdw gaat aanpassen
 
das raar, op mijn papieren staat dat mijn xr650R 17 kw is :?
Ach er zijn duizende motoren die niet qua kw kloppen. Dit word toch nooit gecontroleerd.
Geef me maar eens 1 voorbeeld!
ben benieuwd wat het rdw gaat aanpassen

Moge Sharky,

Loopt hij alweer of ben je nog aan het sleutelen?
 
valt niet veel aan te passen...hooguit in de database daar.
Verwacht niet dat er ooit nog xr650jes geimporteerd worden. Vorig jaar (of dit jaar) was geloof ik het laatste jaar...
 
op mijn kentekenbewijs staat 25kw
toen ik hem kocht zat er ook een kitje bij
(staalplaatje voor in je carb met een 10cm gat erin en een platic kurk voor in de luchtfilterkast)
ik hem hem er nooit ingeplaatst.....
 
ga trouwens van het weekend waarschijnlijk op de bank bij kms.
kijken of ik over de 39kw heen kom }) (is dus met nieuwe carb)
 
ook voor 2005 is er trouwens gewoon een 650 leverbaar (met andere stickers voor de rest onveranderd)
eerdere berichten kloppen blijkbaar gelukkig dus niet
zie motor (blad knvb)van een maand geleden
 
Maar waarom worden ze dan niet meer geimporteerd? Voldoen ze niet meer aan de dan strengere eisen? Ik vind het juist retegave motoren, maar goed, jammer.
Dan maar in de toekomst een husq of ktm....
 
schijnt dat er niet genoeg vraag naar was...en dan had honda niet zo'n zin meer om het hier aan te bieden ofzo...zal wel meer kosten dan het zou opleveren oid.
 
Moge Sharky,

Loopt hij alweer of ben je nog aan het sleutelen?
Nee hij werkt nog niet.
We leggen er de laatste handjes aan.
Nieuwe cilinder (ongeveer 690 cc)
andere krukas en drijfstang (stuk lichter)
etc
Hopelijk ook nog open uitlaat + andere bochten.
Zal wel wat vermogen schelen ;)
Dankzij Bon motoren!!
 
Er staat bij mij op het kenteken een vermogen van 10kw :r Bij mijn laatste dynorun was het vermogen circa 39kw :) Nu hebben jullie vaker gediscussieerd of je dan wel of niet verzekerd bent. Zijn er meer met dat vermogen op het kenteken? Ik heb voor de zekerheid de RDW gebeld om te vragen hoe of wat. Blijkbaar staat in het systeem bij een Honda xr650r dat ie 10kw heeft. Dit gaan ze aanpassen. Nu zeggen ze dat ik mijn kenteken op moet sturen en dan wijzigen ze het vermogen. What shall i do?

Nou, je kan gewoon ook effe bellen met je verzekering. O-)
Heb ik dus gedaan:
Als blijkt dat de motor MEER vermogen levert dan dat er op het kentekenbewijs staat, en je veroorzaakt een schade, heb je een probleem. Bij jouw verzekeringsmaatchappij is te premie tevens afhankelijk van het vermogen en gewicht van de motor. Het hangt er natuurlijk vanaf HOE je motor aangemeld is bij je verzekering. Ze kunnen de gegevens direct van de RDW hebben overgenomen. Als dat inderdaad 10KW is, ben je bij een schade dus niet verzekerd. Punt uit. Maar als je meldt dat je meer vermogen hebt ga je meer bij deze maatschappij ook meer premie betalen.
Dat is voor mij reden genoeg om naar een ander te gaan. Het is namelijk nog steeds niet bewezen dat de hoeveelheid motorvermogen in verhouding staat met het aantal ongevallen. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan