xr 650

hallo allemaal,

ik ben net klaar met school en ga nu geld verdienen, van mijn eerste geld wil ik een xr650 kopen. ik heb altijd xr gereden, ik heb nu een 600, heerlijk motor, start altijd enzo. maarja ik wil toch wel een snellere. ik heb een keertje op een 650 gereden en vondt hem echt lekker rijden. kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten als ik zo'n ding wil kopen. wat de zwakker punten zijn enzo?
ik vroeg me ook af hoe zo'n ding op de crossbaan rijdt. ik rij nu ook af en toe met mijn 600 over de baan maar dat is wel zeul en trekwerk. zijn de rijkwaliteiten van zo'n 650 beter, of is dit ook zo'n bakbeest?

groetjes

Maarten
full
 
Mooi ding!
Zwakke punten van de XR's ken ik gewoon niet :P

Niet kapot te krijgen die dingen
 
hallo allemaal,

ik ben net klaar met school en ga nu geld verdienen, van mijn eerste geld wil ik een xr650 kopen. ik heb altijd xr gereden, ik heb nu een 600, heerlijk motor, start altijd enzo. maarja ik wil toch wel een snellere. ik heb een keertje op een 650 gereden en vondt hem echt lekker rijden. kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten als ik zo'n ding wil kopen. wat de zwakker punten zijn enzo?
ik vroeg me ook af hoe zo'n ding op de crossbaan rijdt. ik rij nu ook af en toe met mijn 600 over de baan maar dat is wel zeul en trekwerk. zijn de rijkwaliteiten van zo'n 650 beter, of is dit ook zo'n bakbeest?

groetjes

Maarten[afbeelding]
de 650 is niet veel lichter dan de 600, maar hij "voelt" lichter aan, vreemd genoeg.
desalniettemin blijft het een enduro en geen crossmotor
XR's zijn gewoon te zwaar om mee te kunnen op de crossbaan
ze kunnen het wel :Y , maar ze zijn er niet op hun best :N
 
Tedesco kan ook rijden, vergelijk die mannen niet met (ons)/mijn niveau.
Die gaan nog hard op zo'n zware "Dakar/baja machine".
 
kijk eens op deze site hier is erg veel te vinden over de 650.
http://www.xr650r.us/issues/

Ik heb een 650r. Vind het een geweldige machine niet kapot te krijgen. Ik ben pas aangereden :( door een koekblik. De voorkant van die auto zat flink in mekaar maar die xr had bijna niks kotste wat benzine en remhendel krom dat was het. Hij staat momenteel bij Bonmotoren.

Over crosservaring kan ik je weinig vertellen, heb nog niet zoveel gecrosst tevens is mijn motor stugger afgeveert wat voor crossen minder is.
 
ik heb anders dit weekend een xr gekocht die ik vervolgens niet aangekickt kreeg thuis! Toen ging de kickstart kapot, en door het kicken is het standaard verbogen. Dus ik heb er nog niet op kunnen rijden maar niet kapot te krijgen is aardig overdreven.
 
Jah tuurlijk alles kan je slopen maar als je goed zorgt voor de motor dan gaan ze lang mee. Die dingen zijn ontworpen om door de woestijn te raggen. Er zijn ook nog veel prototypen aan vooraf gegaan voordat de xr650r werdt goedgekeurt.

Ik vind het persoonlijk een geweldige machine. Ik heb veel andere overwogen maar ben toch bij de xr gebleven.

Jij hebt ook een Xr600r gekocht dit zijn al wat oudere machines en de techniek is heel anders. Je kan een oude 600r niet zomaar 1op1 vergelijken met de nieuwe xr650r.

Vind het jammer voor je dat dit met je xr gebeurt ik hoop dat je um verder weer goed kan maken.
 
Heb er zelf eentje gehad, en heb niets dan lof over deze machine. Goed onderhouden (af en toe olie en filters) en je hebt er echt plezier van!

P5130045.jpg


Rij nu een ZX-6R, maar verlang soms echt terug naar de tijd op m'n XR-etje... *D

Succes met kiezen....!
 
Laatst bewerkt:
ik heb anders dit weekend een xr gekocht die ik vervolgens niet aangekickt kreeg thuis! Toen ging de kickstart kapot, en door het kicken is het standaard verbogen. Dus ik heb er nog niet op kunnen rijden maar niet kapot te krijgen is aardig overdreven.

Hoe kick jij?

Standaard verbogen? Dan doe je volgens mij toch wat fout hoor...
 
Hoe kick jij?

Standaard verbogen? Dan doe je volgens mij toch wat fout hoor...

Volgens mij gewoon op de juiste manier. Hij deed het voor en ik deed het na en het ging prima tot dat die warm was en echt gewoon niet wou starten.
En het standaard is niet verbogen maar het punt waar die op het frame zit gemonteerd is verbogen. Maar ben met je eens dat wanneer het al 12 jaar goed gaat en ik het in 1x weet te slopen het wel aan mij zal liggen. Maar toch....
 
Laatst bewerkt:
Jah tuurlijk alles kan je slopen maar als je goed zorgt voor de motor dan gaan ze lang mee. Die dingen zijn ontworpen om door de woestijn te raggen. Er zijn ook nog veel prototypen aan vooraf gegaan voordat de xr650r werdt goedgekeurt.

Ik vind het persoonlijk een geweldige machine. Ik heb veel andere overwogen maar ben toch bij de xr gebleven.

Jij hebt ook een Xr600r gekocht dit zijn al wat oudere machines en de techniek is heel anders. Je kan een oude 600r niet zomaar 1op1 vergelijken met de nieuwe xr650r.

Vind het jammer voor je dat dit met je xr gebeurt ik hoop dat je um verder weer goed kan maken.

Ja bedankt! Het korte stuk dat ik erop heb gereden was erg verslavend. Had al meteen een slide te pakken *O*
Hoop dat de kosten meevallen en dat die daarna niet al teveel mag kosten!
 
ik heb anders dit weekend een xr gekocht die ik vervolgens niet aangekickt kreeg thuis! Toen ging de kickstart kapot, en door het kicken is het standaard verbogen. Dus ik heb er nog niet op kunnen rijden maar niet kapot te krijgen is aardig overdreven.
je start-techniek is niet goed (en/of die van je voorganger)

1 standaard inklappen. NIET kicken op de standaard! (je ziet zelf wel waarom: standaard en ophangpunt krom)
2 choke aan
3 BDP (bovenste dode punt) zoeken
4 kickstarter terug omhoog laten komen en dan een lange vloeiende doeltreffende kick (geen zenuwachtig 2-tact stampen)
5 choke uit en warmdraaien

herhaal punten 3-4 totdat hij aanslaat (meestal 2-3 keer, afhankelijk van afstelling, tijd van stilstaan, temperatuur, etc)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij gewoon op de juiste manier. Hij deed het voor en ik deed het na en het ging prima tot dat die warm was en echt gewoon niet wou starten.
En het standaard is niet verbogen maar het punt waar die op het frame zit gemonteerd is verbogen. Maar ben met je eens dat wanneer het al 12 jaar goed gaat en ik het in 1x weet te slopen het wel aan mij zal liggen. Maar toch....

Hehe, kan gebeuren vooral als de vorige eigenaar het zo voordeed.

Maar ik doelde hierbij dus alleen op het kicken terwijl dat ding nog op zijn standaard staat ;)

Heb je ooit andere motoren aangekickt?

Bij twee cilinder motoren mikt het vaak niet zo nauw vanuit welk punt er gekickt wordt. Er is altijd wel een cilinder in je kickslag die ontbrand en de motor op gang brengt. Een eenpitter daarentegen behoor je, zoals Redrider al vertelde, vanuit het BDP te kicken.

Dit mikt nog best nauw, bij mijn eigen motor in ieder geval.
Als ik er net naast zit kan ik nog een half uur kicken maar hij zal niet starten, zit ik goed, dan start hij gewoon in een enkele kick.

Ik weet niet hoe vaak kickstart mechanismen kapot gaan maar het is gewoon belangrijk dat je eerst wat druk op het pootje zet, zodat de tanden van het mechanisme goed aangrijpen, voordat je de starter echt gaat bewegen.

Hoop dat je het snel weer gefikst krijgt. :Y
 
Hehe, kan gebeuren vooral als de vorige eigenaar het zo voordeed.

Maar ik doelde hierbij dus alleen op het kicken terwijl dat ding nog op zijn standaard staat ;)

Heb je ooit andere motoren aangekickt?

Bij twee cilinder motoren mikt het vaak niet zo nauw vanuit welk punt er gekickt wordt. Er is altijd wel een cilinder in je kickslag die ontbrand en de motor op gang brengt. Een eenpitter daarentegen behoor je, zoals Redrider al vertelde, vanuit het BDP te kicken.

Dit mikt nog best nauw, bij mijn eigen motor in ieder geval.
Als ik er net naast zit kan ik nog een half uur kicken maar hij zal niet starten, zit ik goed, dan start hij gewoon in een enkele kick.

Ik weet niet hoe vaak kickstart mechanismen kapot gaan maar het is gewoon belangrijk dat je eerst wat druk op het pootje zet, zodat de tanden van het mechanisme goed aangrijpen, voordat je de starter echt gaat bewegen.

Hoop dat je het snel weer gefikst krijgt. :Y

Ik ben zelf 1,75 lang dus ik kan de motor niet aankicken zonder op de peg te staan.

Veder weet ik hoe ik het punt moet opzoeken en kicken. Het ging ook aardig maar. 2x gestart in minder dan 5 kicks per keer. Maar de afstelling is niet goed van dat ding dus als die warm is start die voor geen meter. Iets met sproeiers of de vijs. Die nog ingesteld staan op de sport uitlaat. Dus ik ben bezig met het zoeken van de sport uitlaat die erbij hoorde.
 
Ik ben zelf 1,75 lang dus ik kan de motor niet aankicken zonder op de peg te staan.

Veder weet ik hoe ik het punt moet opzoeken en kicken. Het ging ook aardig maar. 2x gestart in minder dan 5 kicks per keer. Maar de afstelling is niet goed van dat ding dus als die warm is start die voor geen meter. Iets met sproeiers of de vijs. Die nog ingesteld staan op de sport uitlaat. Dus ik ben bezig met het zoeken van de sport uitlaat die erbij hoorde.

Op de peg mag je staan, maar leun dan tegen een muur of een paal of zo...
Je kan ook oefenen om hetzelfde te doen zonder muur of paal, gewoon een kwestie van snel genoeg voetenwerk.
 
hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties, ik had de afgelopen week niet de beschikking over een computer met internet!! ik heb mijn xr op het moment op terschelling staan, waar binnenkort het strandseizoen begint....lekker blazen!
ik heb nooit problemen met aantrappen. als je hem gewoon een paar keer doortrapt daarna tegen de compressie aanzet dan start hij bij mij 9 van de 10 keer. ik denk dat mensen vaak op het verkeerde moment hun gewicht gaan gebruiken bij het aantrappen. ik zie soms mensen hengsten op die kickstarter, als je het een beetje met beleid doet, uit je heupen zeg maar, hoef je helemaal niet zo hard te trappen. dan hoef je niet zowat boven je motor uit te springen om hem een keer rond te trappen *D
 
hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties, ik had de afgelopen week niet de beschikking over een computer met internet!! ik heb mijn xr op het moment op terschelling staan, waar binnenkort het strandseizoen begint....lekker blazen!
ik heb nooit problemen met aantrappen. als je hem gewoon een paar keer doortrapt daarna tegen de compressie aanzet dan start hij bij mij 9 van de 10 keer. ik denk dat mensen vaak op het verkeerde moment hun gewicht gaan gebruiken bij het aantrappen. ik zie soms mensen hengsten op die kickstarter, als je het een beetje met beleid doet, uit je heupen zeg maar, hoef je helemaal niet zo hard te trappen. dan hoef je niet zowat boven je motor uit te springen om hem een keer rond te trappen *D
precies! :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan