XR250 1986

XxTuuRxX

Rookie
2 jan 2006
14
0
Kruishoutem
Ik heb sinds vandaag een xr250, hij liep na ongeveer 2uur kicken, maar alles ging perfect eenmaal hij liep. Het is allemaal nogal roestig, maar ik hoor nergens vreemde geluiden in het blok.
Die moto heeft tot vandaag jaren stil gestaan, dus moet ik nu iets speciaals doen? En zal hij altijd zo moeilijk starten, of is dat alleen als hij zolang stil heeft gestaan?
De demper op de uitlaat ontbreekt, nu is het een hels kabaal, maar ik wil hem zo stil mogelijk krijgen; wat kan ik doen?

foto's volgen direct :)
 
demper eropzetten...


Als ik jou was zou ik even de carburateur schoonmaken, daar zit waarschijnlijk aangekoekte oude benzine in. Olie verversen, oliefilter vervangen, luchtfilter vervangen en evt. nog de bougie.
Als het blokje verder nog goed is moet ie er zo weer een tijdje tegenaan kunnen.

Voor de zekerheid zou ik ook nog eventjes de kleppen stellen....vooral als je niet weet wanneer dit voor het laatst gedaan is.
 
img0029th1ms9.jpg

img0028rx1my2.jpg

:]
 
hoe stil wil je het hebben?je kunt voor meer stilte natuurlijk een db-killer in de pijp douwen en dan een orginele demper er op doen

mischien moet je de remmen nog ff checken
 
zo stil mogelijk :+
de mama is niet zo blij met al dat lawaai :N
de remmen doen het wel, maar er zit een trommelrem op, kan ik die zonder veel problemen vervangen door een schijfrem als ik er 17"velgjes op zou doen?
 
zo stil mogelijk :+
de mama is niet zo blij met al dat lawaai :N
de remmen doen het wel, maar er zit een trommelrem op, kan ik die zonder veel problemen vervangen door een schijfrem als ik er 17"velgjes op zou doen?
voor zonder veel probleemen, gewoon ondere vork er in die voor schijfremmen os voorbereid, remhendel met pomp erbij en klaar.
achter zou ik trommel laten, das namenlijk meer werk -> andere achtervork en/of lassen voor remklauwbevestiging, montage remresevior en pomp
 
Terug
Bovenaan Onderaan