xr250 cilinder gehoond en klepseals nieuw

jef0611

MF veteraan
28 apr 2006
5.550
4
omgeving leerdam
nu ik een nieuwe zuiger +cilinder gehoond en klepseals nieuw heb heb ik het blok van mijn xr weer in elkaar gezet nu vraag ik me af of ik de olie (pomp?????) nog moet ontluchten ofzo en zo ja hoe moet ik dat doen? heb ook geen idee of er wel een olie pomp in zit?? en zo ja waar? alvast bedankt ;)
 
Je hebt je blok weer in elkaar gezet en je vraagt je af waar de olie pomp zit :?
Dat ding zit rechts onder in je blok en word met een tandwiel aangedreven via de krukas. Ik zou hem zeker ontluchten anders draait de boel in de soep.
Makkelijkste is blok eronder schroeven olie leidingen weer aansluiten deksel aan de koppeling zijde verwijderen dan de plunje van de pomp openen met een sateprikkerje o.i.d en aan het asje draaien tot er olie uitkomt. Er zijn meerdere mogelijk heden maar zo doe ik het altijd. Zie ook het XR how Topic van Martijn. :Y
 
Zie trouwens net dat je een 250 hebt. Ik weet niet of die dingen hetzelfde zijn :?
Succes ermee
 
250 heeft geen drysump zoals 600, maar olie in carter.
als je aan de rechterkant een klein dekseljte eraf haald met 3 boutjes (dopje 8) zit daarchter je olie filter, voor de zekerheid ff je blok laten draaien met kickstarter totdat je daar een beetje olie ziet en dan zit het wel goed..
 
ok xr 250 bedankt!! en stel nu dat dat niet zo is? en ik heb mn blok niet uit elkaar gehad alleen de cilnder er af!!!
 
Heb ik ook gehad voor nieuwe nokkenas en gelijk maar even de zuiger en cilinder bekeken. Alles weer in elkaar gezet, nieuwe olie en filter, voor de zekerheid gekeken of er olie bij de filteropening kwam.. Geen probleem :Y

Mischien dat jij even bij je carb kunt kijken want ik heb een probleem met een slangetje:

Het grote XR250/500/600/650 topic
 
Terug
Bovenaan Onderaan