XR600 all woon/werk/pekel/fun- fiets?

Matthieu

Die hard MF'er
9 feb 2003
622
0
Eindhoven
Ja zie de topictitel dus..

Ik zou een xr600 erbij willen hebben voor de in de titel genoemde doelen :)

Een XL zou misschien praktischer zijn, maar die zie je veel minder en is toch minder fun dan een XR lijkt me.
Het enige wat me zou tegenstaan is dat 'íe geen knipperlichten heeft, iets wat in het stadsverkeer toch wel makkelijk is.

Nou ben ik dus eigenlijk op zoek naar nog iets meer info over de XR, ik heb al wel t eea gevonden hier op mf, maar verder is er op internet bar weinig te vinden.

Wat is bv de actieradius van een XR?(10,5l tank?) En is 100km/u op de snelweg uit te houden?(voor een min of 20?)
 
als je veel snelweg rijdt en je meer comfort wilt zou ik een XL600 nemen.
Heb je ook electrische starter enzo. XR is nét iets extremer en heeft daarom ook wat meer onderhoud nodig.
XL heeft een grotere tank en dus een grotere actieradius.
Met een XL zul je ook lol hebben hoor, alleen issie iets minder extreem dan een XR, maar aangezien je hem ook als woon/werk/pekelfiets wilt gebruiken zou ik een XL nemen.
 
Als je er in de pekel mee gaat rijden zou ik voor de XL gaan...
Voor normaal gebruik vind ik ze echt poeplelijk, maar ze rijden lekker.. en onderhoud valt heel erg mee :)
 
hm, ja maar xl's zie je weer zo bizar weinig...
maar hoe groot is dan de acrieradius van een xr? en van een xl?

Maar het onderhoud van een xr zal toch niet veel schelen met een xl?
 
hm, ja maar xl's zie je weer zo bizar weinig...
maar hoe groot is dan de acrieradius van een xr? en van een xl?

Maar het onderhoud van een xr zal toch niet veel schelen met een xl?

XR heeft veel vaker oliewissel nodig, vaker kleppen stellen enz...
Actieradius van xr...tja...onder de 200 km... XL zal er overheen gaan met een tankje (ook omdat ie groter is) ...XL is iig zuiniger.
En zo weinig zie je XLletjes toch niet?
 
Nou net nog eens zitten zoeken, maar dat ruige van de XR spreekt me toch echt meer aan...En er kan alijd nog de vertanding van de XL op.

Als ik comfortabel wil rijden pak ik m'n cbr wel... Ook fun om te rijden, echter een bospadje is uit den boze en met een cbr rijd je toch al snel vrij hard om echt fun te hebben...
 
XR heeft veel vaker oliewissel nodig, vaker kleppen stellen enz...
Actieradius van xr...tja...onder de 200 km... XL zal er overheen gaan met een tankje (ook omdat ie groter is) ...XL is iig zuiniger.
En zo weinig zie je XLletjes toch niet?

Hm ja, maar het blok is toch hetzelfde in de basis of ?
Tja olie wissel vind ik niet zo erg, en kleppen stellen bij een 1-cilinder valt ook wel mee.
 
xl kun je ook bospaden mee pakken.
Een xr is wel leuker inderdaad...maar een xr heeft oliewissel om de 1500 km, xl om de 4000 ofzo? iig veel meer...viel me op in wphb.
 
Hm, ja dat is wel een groot verschil...
Maar er gaat toch niet zo veel olie in of wel?

Het blijft een fiets voor d'r bij en om een beetje aan te kunnen sleutelen, dus ja...
Vraag me af waar dat verschil in die oliewissel inzit. Misschien toch door de vertanding of?
 
XR blok heeft andere slag/boring en geloof ook andere nokkenastiming.
Een xr is gemaakt om wat meer vermogen te leveren, met alle gevolgen van dien. Klepspeling is bijvoorbeeld bijna 2x zo groot als bij een XL...
vertanding zit het hem niet in. Zit puur in de vermogensafgifte van de motor.
Dingen hebben 2 liter olie.
als je hem echt voor dagelijks verkeer gebruikt en er redelijk wat km's mee maakt zou ik geen XR nemen...ook niet met andere vertanding want daar los je niet zo heel veel mee op.
 
Nee wat dat betreft heb je gelijk, maar het zal geen dagelijks verkeer worden.
Maar gewoon af en toe een woon-werk rit, en af en toe een fun rit etc..
Het is echt voor d'r bij(en om misschien ooit er een sm van te maken :) )

Plus dat ik een XR (nieuw model) gewoon een retegaaf ding vind om te zien :)
 
Er zit geen verschil in onderhoud van een XL of een XR of een dominator. De onderhoudsintervallen van een XR maakt honda korter, omdat honda rekening houdt met rag gebruik ipv straat gebruik.
 
Hm, vandaar...

Nou ik ga volgende week iig even kijken bij een nog mooie xr.. Die waarsch zowat alleen op straat is gebruikt...

Maar nou weetik nog steeds de actieradius niet *D

Dus wat verbruikt een xr?
 
Dat is goed te doen...imho dan....

Zou het wel mogelijk zijn om een paar richtingaanwijzers er op te zetten?
 
ok tnx.
Weet je toevallig ook wat het verschil is tussen een oud en een nieuwe model? behalve de kappen?
 
schijfrem achter, dubbele carburateurs, iets andere voorbochten, oudere modellen hebben nicasil cilinder, magnesium carterdeksels...das wel weer leuk.
Automatisch kleplichtgedeelte zit op de hele oude niet op de nokkenas maar op de kickstarter.
zoiets is het...ook wat verschillen in de dimensies en gewichten enzo.
owja..nieuw model heeft cartridge vork...
 
Ja dat is zo.. Maar kwa prijs schelen ze niet veel van elkaar.. En ik vind het nieuwe model wel ietsje mooier :)
 
oude modellen wordt ook veel te veel voor gevraagd.
Nieuw model is natuurlijk wel wat mooier en leuker ja :)
 
Ja dat kan je wel stellen, Je ziet ze soms voor dik 2000 euro... Daar heb je een leuk nieuw model voor.....
Natuurlijk is e.e.a wel afhankelijk van de staat van onderhoud etc... Ik weet bv. een oud model wat uiterlijk niet 100% is maar het blok is wel uitmekaar geweest en is 100% in orde...

Maar klopt het dat het oude model geen km-teller heeft en het nieuwe wel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan