XR600 raar geluid uit kop.. (HELP!)

Hornet919

Die hard MF'er
19 apr 2004
292
0
Amstelveen
Actie van het jaar!

Zat iets te veel olie (ca 150ml) in me XR600 dus ik er wat uitgehaald met een injectie spuit met een stukje (20cm) benzine-slang eraan zodat ik in het frame (reservoir) kon komen....
twee maal een spuit vol eruit.. perfect.. nog eentje dan voor de zekerheid... heb de olie in de spuit... Flikkert (valt) het slangetje in het Frame!! (oeps)
ik nog snel met de peil stok gekeken of ik hem nog te pakken kreeg, maar nee weg... Dacht nog.. Jammer dan wat maakt het uit.. MAAR daar kwam ik snel achter...

Nog geen 10KM gereden en hij stopte ermee (op de A10) had gelijk door dat het slangetje de olie aanvoer niet ten goede komt.. dus ik hem uit laten rollen over de vluchtstrook was gelukkig vlak bij een afrit.. ter plekke nog de olie uit het frame laten lopen en hopen dat het slangetje er ook uit kwam maar dat kan nooit onderaan het frame (bij filter) net hier boven zitten blok bouten dwars door het frame waar wel olie maar geen slangetje langs kan...

Opgehaald door vriend met motor-aanhanger.. en thuis is gaan kijken... Ah onder de Tank nog een olieleiding met aansluiting.. Laat AUB het slangetje hier uitkomen..dacht ik nog maar nee hoor een paar druppels olie meer niet... wat nu dan? motor maar de Gracht in rijden dan? #%@$$ ding..

Heb hem toen maar op ze kop (zoals je BMX vroeger) op stuur en buddy gezet en eerst bijna een half uur met een flexibel pijpje van hard plastic zitten rommelen in het olie reservoir maar voelde hem wel steeds maar niet er uit komen GRRRRR... toen een ijzeren versie geprobeerd en op het punt (na ca. 20 min) dat ik het wilde opgeven viel het slangetje er uit!

Heb er gelijk nieuwe olie in gedaan en hij liep weer als een zonnetje... MAAR nu 500Km verder komt er af en toe een tik uit de kop, vooral bij lage toeren, waar ik niet gerust om ben.. Ook als hij goed warm is gaat de kickstarter niet zo soepel meer dan als hij "koud" is... Nokkenas lager(s) kapot?

Blok moet eraf om de kopdeksel te openen.. nogal wat werk.. dus wil graag weten wat het allemaal zou kunnen zijn...

Filmpje (.MOV) van het lopende blok.. (met af en toe getik)
http://www.therockit.demon.nl/media/PICT5760.MOV


Ervaringen, Opmerkingen en suggesties WELKOM!!

Bedankt,

TRT
 
Terug
Bovenaan Onderaan