XR600 slaat af

basvaningen1

MF'er
25 apr 2007
35
0
Gendt
Hallo,

1 van mijn XR-en heeft een raar probleem. Motor start en loopt goed, alleen als ik meer al half gas geeft slaat de motor af. Onderin de toeren geen probleem, maar bovenin houd hij in en slaat af.

Hij loopt ook niet harder als 80km/h.

Als ik hem op de motor af laat remmen loopt hij we weer na 10 sec. Als ik stil sta en hem aantrap, loopt hij ook direct.

Ra ra wat zou dit zijn.
 
Kan idd probleem met de carb zijn.
Problemen bovenin duiden ook vaak op defecte cdi (al hoor ik dan vaak dat 'ie slecht loopt, en dus niet 'helemaal niet').
 
AirCut valve kan het ook zijn. Die zit achter het kapje aan de choke zijde. Een kapje met 2 schroeven. Daar achter zit een membraam met een veertje.
 
De aircutvalve sluit de benzinetoevoer af wanneer je op de motor afremt. Wanneer deze niet meer afsluit krijg je hooguit wat mooie klappen bij gasdicht. Da's alleen maar goed dus ;). Nee, het zal hem niet in de aircutvalve zitten.

Wanneer het een probleem is met de ontsteking dan is dit echt toerentalafhankelijk.
Wanneer het probleem afhankelijk is van de gasstand, dan zit het hem vrijwel zeker in de carburateur. Ik denk dat:
1. je sproeier is losgetrilt
2. je sproeier dichtzit

Gewoon effe de carburateur uit elkaar halen en kijken wat er aan de hand is. Zonodig even de boel goed schoonmaken en terug in elkaar zetten.
 
Ik zal morgen eens even de carburateur loshalen. Misschien dat die aircutvalve toch niet helemaal goed zit. Als ik namelijk 2 of 3 keer goed gas geef stationair, dan slaat hij af. De motor loopt ook niet arder als 80. Wel als ik heeeeeeeeeel rustig optrek. Anders kapt hij hem gelijk af en begint te pruttelen. Ik heb de cdi en bobine al vervangen, ook de bougie heb ik korter op elkaar gezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan