Chineesboer
MF veteraan
Nou daar zijn we weer... Terwijl ik bezig ben met de revisie SM, dacht ik vandaag even een stuk offroad te gaan met mn andere XR (1986). Vorige keer 50 km probleemloos gereden.
Ding uit het hok, kicken, loopt 2 sec en valt uit, geen rare geluiden.
Goed, de normale controle. Ik heb een goede vonk, nieuwe bougie geprobeerd. Toch alles nog even doorgemeten om het electrische circuit uit te sluiten. Bougiedop, Bobine, Goede CDI geprobeerd, Weerstand pulsgever goed.
Weerstand onstekingsspoel 127 ohm. Hier twijfel ik dus wat over. Voor het type 1991 + heeft een waarde tussen de 50 en 200 ohm. 1985-1990 230-320ohm.
Ik weet niet welk type dynamo ik er in heb zitten, maar is het uit te sluiten dat hij met een goede vonk niet stuk is?
Vervolgens brandstoftoevoer gecheckt, sproeiers in beide carburateurs waren schoon. Proberen te starten met startpilot en benzine door t bougiegat gegooid. Geen kick.
Compressie is goed/onveranderd.
Normaal gesproken zou hij wel een teken van leven moeten geven, maar ik hoor geen plofje.
Enige wat mij nog te binnen kan schieten is dat hij niet op het juiste moment vonkt, dus NAKS versprongen. (onlangs heb ik de kop eraf gehad en NAK stond goed strak, heb ook een handmatige spanner erbij in gebouwd zoals in het XR how to staat).
Moet het in een van deze 2 dingen zitten of zie ik nog iets over het hoofd?
Ik heb overigens een oud(stuk) en nieuw(goed) type dynamo liggen. Deze geven beide rond de 150 ohm aan
Ding uit het hok, kicken, loopt 2 sec en valt uit, geen rare geluiden.
Goed, de normale controle. Ik heb een goede vonk, nieuwe bougie geprobeerd. Toch alles nog even doorgemeten om het electrische circuit uit te sluiten. Bougiedop, Bobine, Goede CDI geprobeerd, Weerstand pulsgever goed.
Weerstand onstekingsspoel 127 ohm. Hier twijfel ik dus wat over. Voor het type 1991 + heeft een waarde tussen de 50 en 200 ohm. 1985-1990 230-320ohm.
Ik weet niet welk type dynamo ik er in heb zitten, maar is het uit te sluiten dat hij met een goede vonk niet stuk is?
Vervolgens brandstoftoevoer gecheckt, sproeiers in beide carburateurs waren schoon. Proberen te starten met startpilot en benzine door t bougiegat gegooid. Geen kick.
Compressie is goed/onveranderd.
Normaal gesproken zou hij wel een teken van leven moeten geven, maar ik hoor geen plofje.
Enige wat mij nog te binnen kan schieten is dat hij niet op het juiste moment vonkt, dus NAKS versprongen. (onlangs heb ik de kop eraf gehad en NAK stond goed strak, heb ook een handmatige spanner erbij in gebouwd zoals in het XR how to staat).
Moet het in een van deze 2 dingen zitten of zie ik nog iets over het hoofd?
Ik heb overigens een oud(stuk) en nieuw(goed) type dynamo liggen. Deze geven beide rond de 150 ohm aan
Laatst bewerkt: