XR600 supermotard

Switch

Banned User
8 mrt 2003
4.442
0
r
Hey,

ik kan misschien voor weinig een xr600 supermotard kopen uit '87 met een volgens zeggen resvisie blok die niet start door kapotte ontsteking ...

nu ga ik er maar gewoon vanuit dat dat blok gaar is en dat er een nieuwe onder moet en/of moet reviseren ...

dus mijn vragen

1: blok vinden voor zo'n ding is dat goed te doen en wat voor kosten moet ik dan op rekenen ??
2: complete revisie van zo'n blok wat gaat dat ongeveer kosten als je het laat doen ??
3: zit er wel een beetje gang in zo'n ding uit 87' ???
4: stel dat het echt alleen de ontsteking is , is dat wel te vinden of te bestellen en wat mag dat ongeveer kosten ??

bedankt alvast })

full
 
volledige revisie was ik ong. 1000 euro voor kwijt.

als je gaat reviseren, neem dan zo veel mogelijk origineel hondaspul (pakkingen!)

afhankelijk van wat je vervangt enzo..mijn nokkenas had ik 2ehands gekocht.

wel goed dat je er vanuit gaat dat je je hele blok moet reviseren. ben je op het ergste voorbereid.

er kan zoveel mis mee zijn dat ie niet start...en als ie start wil dat niet meteen zeggen dat het blok inwendig nog goed is.

Aantal dingen die ik sowieso zou vervangen: Distributieketting, de distributiekettingspanner (of alleen de veer, afhankelijk van de staat van de spanner)
Olie (uiteraard)
evt zuiger (met hoon/boorbeurtje) enz. afhankelijk van wat er dus kapot is.
Power van een 87er zal niet merkbaar veel verschillen met een 'nieuw' model ('91)
Ding ziet er verder leuk uit. Wat voor merk velgen/schijf enzovoort zit eronder?

Als ie écht goedkoop is, ga er dan vanuit dat er iets mis mee is (mijne was 900, had flink wat nieuwe blokdelen nodig)...reken de revisie dan bij de prijs in (in mijn geval: ong. 1900 euro vond ik een mooie prijs voor een xr met compleet gereviseerd blok)

maar wat moet ie kosten?

edit: zie dat er nog wel een oud model blok onder zit. Deze hebben 2 carburateurs. Niet dat dat veel uitmaakt ofzo...ze hebben trouwens wel magnesium carterdeksels en rvs uitlaat (en nicasilwand) hou daar rekening mee met een evt. opboorbeurt dat er een nieuwe nicasil laag in moet (kaching :( )
 
deze uit 87 had dacht ik geen nicasil hoor. dat zijn er maar heel weinig, enkele modeljaren maar.
 
Aantal dingen die ik sowieso zou vervangen: Distributieketting, de distributiekettingspanner (of alleen de veer, afhankelijk van de staat van de spanner)

Deze hoeven toch niet gelijk vervangen te worden? Je kan gewoon opmeten of deze vervangen moet worden. Als deze nog goed zijn, waarom vervangen? Is toch weer 60 pleuro's...
 
Hij vraagt er 750 euro voor , ik hoop op iets minder .... maar het reviseren kan ik zowiezo zelf niet .. en die 1000 euro was waarschijnlijk alleen de spullen ???
 
Hij vraagt er 750 euro voor , ik hoop op iets minder .... maar het reviseren kan ik zowiezo zelf niet .. en die 1000 euro was waarschijnlijk alleen de spullen ???

ik heb een paar dingen laten doen. Nieuwe drijfstang laten persen en cilinder laten boren/honen. dat kan ik nl niet zelf, simpelweg omdat ik er de spullen niet voor heb.
Dit waren dan ook de grootste bedragen, maar het waren ook dure spullen. Drijfstangkitje kost 200 euro, paar lagers ook weer 80 euro ofzo. Tikt allemaal vlot aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan