XR600 wiel op xt500

spaceman

Rookie
2 feb 2005
7
0
amsterdam
Hey!

Vraagje: Weet iemand of een honda xr600 achterwiel past op een yamaha xt500 uit 78?

Ben op zoek naar alu achterwiel voor m'n xt, maar kom maar geen goede tegen, dus misschien is dit wel goed alternatief.

see ya
 
Ik zou eerder zoeken naar een achterwiel van een XL600, deze heeft 17 inch (*5.10) ipv 18 van de XR en ook trommelrem zoals de XT. Of het past weet ik niet, grootste probleem zal wel de breedte zijn.
 
Ik dacht eigenlijk dat xt500 ook 18 inch achter heeft en dat een xr600 band wat die maat betreft wel past.

Het probleem waar je tegen aanloopt is de breedt van de as, of die overeen komt. Dat is meer de vraag. En uiteraard moet het een oud xr wiel zijn, met nog de trommelrem, want anders kan ik ook op zoek naar een xr achterbrug voor schijfrembevestiging; zo blijf je aan de gang! |(
 
Ik dacht eigenlijk dat xt500 ook 18 inch achter heeft en dat een xr600 band wat die maat betreft wel past.

Het probleem waar je tegen aanloopt is de breedt van de as, of die overeen komt. Dat is meer de vraag. En uiteraard moet het een oud xr wiel zijn, met nog de trommelrem, want anders kan ik ook op zoek naar een xr achterbrug voor schijfrembevestiging; zo blijf je aan de gang! |(

Even opgezocht XT500 heeft inderdaad 18'*4' achteraan. Ik herinner mij dat je niet te ver kon gaan met de breedte, een brede band kan gewoon niet tussen de brug. (XL achterwiel zou nog wel eens kunnen lukken, iets minder groot dus verder van de voorkant van de brug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan