XR600R 1988 gas blijft hangen

Harm86

Rookie
11 sep 2019
4
0
Beste Leden, Mijn naam is Harm ik ben nieuw op dit forum.

Ik heb een XR600R 1988 met een enkele carburateur. Als ik het gas los laat blijft hij op het laatst hangen, beetje hoog in toeren. Als ik het gas (vanaf vol gas) plots los laat, zak hij terug naar stationair. Hebben jullie enig idee waar dit mee te maken kan hebben? Ik heb me laten vertellen dat de gasschuif soms niet meer fijn onder in de zitting schuift? Iemand bekend met dit probleem of is er iemand die een carburateur voor me heeft, zodat ik het kan testen. Woon in Twente

Groet, Harm
 
Gaskabel net te strak?
Gashendel loopt stroef?
Gaskabel rafelig?
Stationairmengsel net te krap afgesteld?
Trekt ergens valse lucht in via het rubber tussen carb en cilinderkop aansluiting?
 
Allereerst thanx voor het meedenken. Dat van de gaskachel is allemaal uitgesloten. Valse lucht, lijkt me ook niet. De luchtmengschroef zit wel helemaal op het einde. Als ik die nog een slag geef, draai ik hem eruit. Maar is het dan niet zo dat hij dan altijd in hoge toeren bijft hangen???Nogmaals als ik het gas dicht laat klappen loopt ie stationair.....
 
Inderdaad een bekend probleempje, gewoon een rukje aan het gas dan springt ie wel dicht. Sommige mensen dremelen een schuin randje aan de gasschuif. Zou ik zelf niet zo snel doen....

Die van mij blijft soms ook wel eens hangen, maar als je gewoon door rijd merk je er niet heel veel van.
Alleen bij afremmen tot stilstand blijft hij wel eens hangen.
 
LockOn dat is idd zoals ik het ervaar. Ik rij er nu als 2 jaar zo mee. En het stoort mij idd bij het afremmen.

Carburateur goed gereinigd en gereviceerd janbos, dus vandaar dat ik het hier aan kaart. Moet wel zeggen dat ik met een open schuimfilter rij, dus vandaar meer lucht en meer slagen open i.v.m. de brandstof. Geen orgineel filter.

Zal een randje wegfrezen genoeg zijn? Een soort zoekertje? Zijn er nog andere mogelijkheden?
 
LockOn dat is idd zoals ik het ervaar. Ik rij er nu als 2 jaar zo mee. En het stoort mij idd bij het afremmen.

Carburateur goed gereinigd en gereviceerd janbos, dus vandaar dat ik het hier aan kaart. Moet wel zeggen dat ik met een open schuimfilter rij, dus vandaar meer lucht en meer slagen open i.v.m. de brandstof. Geen orgineel filter.

Zal een randje wegfrezen genoeg zijn? Een soort zoekertje? Zijn er nog andere mogelijkheden?

Niet afremmen dat is de oplossing:')

Ja een soort zoekertje zou voldoende moeten zijn heb ik me laten vertellen, verdere oplossingen ken ik niet. Misschien een nieuwe gasschuif, waarschijnlijk slijt de zitting of de gasschuif waardoor hij door het vacuum tegen de zijkant schrankt.

Heb mijn carburateur ook gereinigd en de gasschuif ingespoten met silicone spray. Maar is volgens mij meer een tijdelijke oplossing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan