XR600r eindelijk af!!

sonic666

MF'er
9 sep 2004
117
0
Megchelen
ik heb mn xr 600r eindelijk af en krijg hem met de kickstarter niet gestart kheb al vanalles geprobeer net voor de comp zettuh en net halverwege maar wil niet hij loopt wel als ik hem achter de auto aan trek! dan loopt hij wel (nog niet super heb ik het idee) bougie kan het niet zijn en de rest van de ontsteking ook niet. kheb het idee dat het de timing is van de nokkenas kan da??
 
Mijn motor ben ik inmiddels achter gekomen hapert af en toe ik denk zelf dat dit terug te leiden is naar de ontsteking... maar gezien het feit dat hij op 1cm wel vonkt vind ik dit raar enig idee hoe hij kan blijven haperen het is vooral bij een hoger toerental zonder al te veel kracht te leveren als ik hem namelijk in zn 3 zet dan vol gas geef en door trek heeft ie er geen last van echt vaag... :?

thanxxxx
 
neh ok ik weet namelijk niet hoe gevoelig die dingen zijn qua inlaat e.d. maaruh sja sproeiers zijn gewoonweg wel goed (lees goede waarde)maar misschien moet ik wat anders proberen??? de naald kan ik ook wel us aanpassen misschien....
 
Nog een laatste vraagje (hoop ik) er zit iets in de kabels van de verlichting. deze doet het namelijk niet de toeter doet het wel. nou heb ik in het schema zitten kijken maar daar komt uit dat het dan eigenlijk alleen maar de wisselstroomregelaar kan zijn. echter wordt de gelijkstroom regelaar + condensator erg warm (lees superheet) enig idee hoe dit kan??????

GREETZZZZ

Waarschijnlijk zie ik dit te laat: "condensator erg warm"; dan moet die condensator kapot zijn want normaal kan dit NIET.

WAT VOOR een condensator is het, staan er soms een + en een "min" op aangegeven? Indien zo, dan 10 tegen 1 dat-ie is afgedood door echte wisselstroom ipv (pulserende) gelijkstroom, ergo dat er iets mis is met gelijkrichting.
 
Laatst bewerkt:
Het is de richter die warm word, dat is normaal (zit ook in de rijwind) en de condensator zit er tegenaan geplakt, vandaar dat die warm word. maar meer als 90 graden kan die inderdaad niet hebben.
 
Over de sproeiers sja dat staat op de sproeiers!! |(

ennuh over die gelijkrichter sja die wordt niet overdreven warm....
ik zal wel us met de multimeter rondlopen als hij wil starten |(

Dus als iemand hier tips over heeft ik heb de hele ontsteking na gelopen en deze is echt goed dat weet ik nu cker echt vaag.....

Ik wil :] !!!!!
 
Heb ook een XR600R met wisselstroom (voor koplamp) en gelijkstroom (voor achter-/remlicht en toeter). Lijkt een Belgische uitvoering: zie schema.
full


Heb echter probleem dat de AC generator (W/Y) niet meer werkt. Iemand nog eentje liggen of adres waar dat -vakkundig- gemaakt kan worden?
 
Wat is je set up dan? die sproeiers zijn namelijk heel specefiek voor een bepaalde motor. onmogelijk om op afstand te zeggen dit is goed.
165 moet je al een behoorlijk geknepen fiets voor hebben bijvoorbeeld. en 65 is weer een flinke sproeier. vind het niet echt een passend setje voor een XR :)
 
ik heb in het werkplaatshandboek gekeken daarin stond dat ze goed waren.... kweet die waardes zo niet meer uit mn hoofd moet ik nog ff kijken maar ik zit nu in apeldoorn dus kan ik niks doen.... ;( maaruh toch thanx voor het antwoord.. :}
 
Met een niet originele pakkingset kan je spoeier instelling al veranderen (beetje overdreven maar toch..)
Andere uitlaat -> andere sproeiers
Inlaatrestrictie weg -> andere sproeiers
 
ja das inderdaad wel waar ja.... heb jij enig idee wat ik zou moeten hebben (in de richting van) als ik de inlaatristrictie eruit heb en een twin air filter heb (wel backfire screen erin) wel nog originele uitlaat...

Thanx
 
sja idd een rare combi maar ik moet nog us een keer een andere demper hebben... kheb alleen geen geld nu... ;( en over de inlaat sja ik moest een andere luchtfilter en een twinair is letterlijk 10 euro goedkoper dan een originele en als je kunt kiezen tussen "vermogen" of standaard sja maakt het makkelijk he :+ ...
maaruh ok een maatje groter zal ik halen.. maar zou die dan eigenlijk niet alsnog moeten starten op deze maat??
 
nou ja meestal is het gewoon dat je de inlaat en uitlaat op elkaar afstemt. de lucht die er makkelijk in kan moet er net zo makkelijk weer uit... maja ik moet nog eens tegen een goedkope rvs of titanium demper aanlopen |( :P

maaruh nog is iets zie ik net op internet dat mijn werkplaatshandboek geen goede klepspeling aan geeft mijn werkplaatshandboek geeft voor uitlaat 0.21 mm aan nu zie ik op inet dat dat 0.12 moet zijn welke is dan juist??
 
keh thanx maar hoe dat boek er dan bij komt???? geen idee voor ik het vergeet te vragen als je het tandwiel van de nokkenas erop zet kun je dees er op 2 manieren op zetten. ik meen te hebben gezien op inet dat OUT naar boven wijzen moet als je de motor in TDC heb staan (als je natuurlijk de kleppen dicht hebt Compressie slag) in mijn fantastische boek dat ook de klepspeling dus al verkeerd heeft, staat echter dat ik het streepje aan moet houden (2 streepjes links en recht en 1 die naar boven steekt) ik weet niet of dit uit maakt of je out naar boven hebt of dit streepje maar daar denk ik kan het ook wel eens in zitten. ik vertrouw in elk geval het boek dus NIET meer!! das duidelijk!

MF is echt super!
 
het is logisch dat het middelste streepje naar boven moet staan....een merkteken slaat namelijk nergens op als je het niet kunt zien :)

dus streepjes gelijk met je cilinderkop, en het middelste streepje omhoog (maakt ook geen drol uit trouwens...omdat het een 1cilinder is.

Die klepspeling viel me ook op....werkplaatshandboek zei iets anders dan internet enzo...dus heb ik de middenweg genomen, staat nu idd op 10 en 15...
 
ja de klepspeling ga ik idd ook op krappe 15 zetten. en over het streepje sja dat zag ik toevallig op internet en het had kunnen zijn dat het een half tandje had gescheeld he.. helaas is het dat dan niet maar misschien de klepspeling icm de spoeiermaat (finetuning)...

laten wij het hopen dan kan ik ook een keer mn motor met de kickstarter starten! :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan