XR600r eindelijk af!!

sonic666

MF'er
9 sep 2004
117
0
Megchelen
ik heb mn xr 600r eindelijk af en krijg hem met de kickstarter niet gestart kheb al vanalles geprobeer net voor de comp zettuh en net halverwege maar wil niet hij loopt wel als ik hem achter de auto aan trek! dan loopt hij wel (nog niet super heb ik het idee) bougie kan het niet zijn en de rest van de ontsteking ook niet. kheb het idee dat het de timing is van de nokkenas kan da??
 
Ik zette hem juist door de compressie en dan een zacht trapje...

heb je de juiste sproeiers erin zitten ? 60 en 165 (bij benadering)
Ik had de bougie electrodes op 0.4mm staan, starte veel beter dan.

Als je niet zeker bent van de nokkenastiming zou ik eerst die ff nakijken, voordat je hem nog probeert te starten...
 
Wat ook vaak stuk is bij dit soort problemen is de ontstekings spoel. vaak valt dit zelfs bijna niet te meten als hij koud is.
Maar het is een techniek die je even moet snappen hoor.
 
Wat heb je er allemaal aan verandert dan?

Btw, als ik een 1cilinder niet 123 aan krijg dan pak ik gewoon wat deo, anders trap je je helemaal lam :)

btw, net door de compressie duwen voor je hem aan trapt.. anders is het zowiezo niet te doen :)
 
kheb het blok dus net helemaal uit elkaar gehad en hij loopt dus ook wel. maar hij start dus slecht.
kan dus zijn
- carburatie checken (kan zijn die CO stelschroef is niet super)
- volgens SpeedYveS dus de spoel (lijkt mij stug ik kan de bougie duidelijk zien vonken!)
- blok naar de tering maja dat kan niet (kheb hem net los gehad alles nagekeken en vernieuwd!!)
- electrode afstand op 0,4 zetten (sja nieuwe bougie moet toch goed staan nieuw is op 1mm trouwens betere verbranding is mij op school altijd geleerd)
 
kheb het blok dus net helemaal uit elkaar gehad en hij loopt dus ook wel. maar hij start dus slecht.
kan dus zijn
- carburatie checken (kan zijn die CO stelschroef is niet super)
- volgens SpeedYveS dus de spoel (lijkt mij stug ik kan de bougie duidelijk zien vonken!)
- blok naar de tering maja dat kan niet (kheb hem net los gehad alles nagekeken en vernieuwd!!)
- electrode afstand op 0,4 zetten (sja nieuwe bougie moet toch goed staan nieuw is op 1mm trouwens betere verbranding is mij op school altijd geleerd)
met een ietwat gare onsteking(spoel), vonktie op 0.4 beter dan op 1mm
 
is natuurlijk logisch dat als de pickup spoel kapot is de motor nix meer doet. deze geeft namelijk een "digitaal" signaal af (niet helemaal maar wordt wel zo uitgelezen door de CDI) als deze het dus niet goed meer doet doet de CDI ook helemaal nx meer.
 
Controleer eerst je ontsteking. Bougiedop eraf en met de decompressor ingeknepen kicken. Laat een goede vriend met een geisoleerde tang (een klote buurman met zijn blote handen) de bougiekabel op +/- 1 cm van het blok houden tegelijk.

Je moet dan een knijterende vonk krijgen. Heb je dat niet, ga dan maar een nieuw spoeltje monteren.
 
is natuurlijk logisch dat als de pickup spoel kapot is de motor nix meer doet. deze geeft namelijk een "digitaal" signaal af (niet helemaal maar wordt wel zo uitgelezen door de CDI) als deze het dus niet goed meer doet doet de CDI ook helemaal nx meer.
Ja, maar doordat de pickup vaak van een dunnere draad is, dan zijn het vaker volledige draadbreuken, dan kortsluiting van een paar windingen oid :)

Maargoed, voor het testen van bougie's en ontstekingen heb ik een soort test-station. Hier zet je een bar of 10 op (verder gaat mn compressor niet) en dan kun je kicken/starten, en kijken of je nog een mooie blauwe vonk hebt. Erg nuttig, maar die luxe heeft niet iedereen :) (is ook wel zelf te maken, maar voor de enkele keer dat je het gebruikt kun je beter met een beetje trial-and-error-troubleshooting tewerk gaan ;) )
 
Nog een laatste vraagje (hoop ik) er zit iets in de kabels van de verlichting. deze doet het namelijk niet de toeter doet het wel. nou heb ik in het schema zitten kijken maar daar komt uit dat het dan eigenlijk alleen maar de wisselstroomregelaar kan zijn. echter wordt de gelijkstroom regelaar + condensator erg warm (lees superheet) enig idee hoe dit kan??????

GREETZZZZ
 
ja? waarom heeft hij dan een gelijkrichter/spanningsregelaar welke los staat van het licht gedeelte? ik heb het niet nagemeten, maar dacht toch echt dat dat een DC deeltje was hoor.
Heb nooit begrepen waarom er 2 stroom cirqui's zijn op die XR'en..
 
Terug
Bovenaan Onderaan