XR650r dual sport ability

SpeedYveS

MF veteraan
10 jan 2003
2.328
0
Hoi XR rijders, ik ben heel benieuwd wat jullie XR650r'ren verbruiken bij wat voor omstandigheden.

Ook naar de ervaringen met het subframe, hoe sterk is deze voor bagare ophanging?

Ik heb gezien dat HM een XR levert met electrische starter, alle in nederland geleverde modellen zijn alleen met kick start toch? Weet iemand iets meer over dit knopjestart blok?

Ik zoek de Ideale motor voor langere reizen, misschien rally'tjes en offroad/enduro/allroad ritten. Deze bestaat niet dus heb ik het plan er langzaam zelf een te gaan bouwen. De XR lijkt mij een heel goede basis om het soepele blok, lichte maar sterke frame, onderhoudsarm, simpel en de ruige uitstraling :)
Wel heeft de lc4 adventure al veel van de dual sport modificaties die op de XR nog moeten worden gebouwd. Maar toch, de Xr is XtRa.
 
Laatst bewerkt:
Ik voel me al bijna een schaap als ik over een ktm nadenk :(
Geweldige motoren, trillen wel veel. Maar iedereeen rijd tegenwoordig ktm.

En de XR is naast de ktm minstens zo betrouwbaar op lange afstand, al dan niet betrouwbaarder bij soms noodzakelijk slecht/uigesteld onderhoud.
 
Zo ver wou ik niet gaan :)

Maar waar zijn alle XR650 rijders nou? Er zijn er hier genoeg..
 
Dank u voor het ontdekken van deze schrijf-fout(hij zat er al maanden in) |(
 
idd tot 35000km las ik ergens, met 1 keer olie wisselen
:^ :+ zelf getest

ps: Te koop XR650R / 3500 euro


Hoi XR rijders, ik ben heel benieuwd wat jullie XR650r'ren verbruiken bij wat voor omstandigheden.

Ook naar de ervaringen met het subframe, hoe sterk is deze voor bagare ophanging?

Ik heb gezien dat HM een XR levert met electrische starter, alle in nederland geleverde modellen zijn alleen met kick start toch? Weet iemand iets meer over dit knopjestart blok?

Ik zoek de Ideale motor voor langere reizen, misschien rally'tjes en offroad/enduro/allroad ritten. Deze bestaat niet dus heb ik het plan er langzaam zelf een te gaan bouwen. De XR lijkt mij een heel goede basis om het soepele blok, lichte maar sterke frame, onderhoudsarm, simpel en de ruige uitstraling :)
Wel heeft de lc4 adventure al veel van de dual sport modificaties die op de XR nog moeten worden gebouwd. Maar toch, de Xr is XtRa.
Er zijn verschillende startmotor opbouw kitjes te koop, echter ik mis hem niet omdat de 650 zo makkelijk start (mits goed afgesteld)
kitjes zijn prijzig

subframe is sterk genoeg voor duo-ritjes incl vakantiebagage (200kg totaal)
(voetsteuntjes en bagagebeugels zelf maken en achterveer aanpassen)

Kijk eens op buitelandse fora, daar worden XR-ren veel als basis gebruikt voor wat jij beschrijft.
(Leo heeft geloof ik nog een 24ltr tank in de verkoop)
zoek ook eens op "oil-site-tube" (aanrader!!)

Ikzelf rijd voornamelijk woon-werk en af en toe een toertochtje (zowel on als off-road) verbruik wisselt tussen de 1:14 (crossen in mul zand)- 1:24 (rustig toeren op asfalt) maar gemiddeld rij ik 1:17
 
Laatst bewerkt:
Dat klinkt erg goed allemaal nog :) beetje wat ik in me hoofd heb van de motor maar graag bevestigd wou hebben.
Helaas heeft Leo de tank al verkocht.
Had jij de originele carburateur er nog op zitten?
 
Dat klinkt erg goed allemaal nog :) beetje wat ik in me hoofd heb van de motor maar graag bevestigd wou hebben.
Helaas heeft Leo de tank al verkocht.
Had jij de originele carburateur er nog op zitten?
nee
mijn XR is inmiddels voorzien van een Edelbrock Quicksilver vlakschuif carb met 36/42mm ovale doorlaat en acceleratiepomp. deze geeft een fellere gasrespons.

evenals o.a. een HRC nokkenas, twin-air luchtfilter, 50mm open uitlaat, 15-48 vertanding
en inmiddels ben ik bezig om er een 1:11 wiseco zuiger in te steken die 680cc rondpompt per omwenteling *D



ps: met de originele carb en grotere sproeiers (188/68 ipv 165/65 vanwege de HRC) reed ik (met mijn rijstijl) gemiddeld 1:15/16
originele bezetting heb ik maar een maand gehad, dus kan ik niet echt over oordelen
 
Laatst bewerkt:
jep, het is een emmer
maar daar ging dit topic niet over.
Als hij klaar is open ik wel een eigen topic

:]

[edit]
XR680R
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
oooh, wat issie lekker!!!

Nu wil ik graag heeeeel veel tips hebben over wat er gemod kan worden voor de ultieme dual sport :)

Wie weet er nog een acerbis 24 liter tank te vinden? en een achter tank van Acerbis of iets anders :)

Mod's bekend om het subframe te verstevigen?
De carburateur moet veel smeuiger worden, kan dat met de originele gasfabriek of moet ik naar een andere toe?
Brandstof: mijn eerste tank was errug snel leeg ( }) ) dat moet anders... hoe?

Hij is nu origineel maar zonder emissie crap, met 50mm uitlaat eindje ipv. het originele pis gaatje. carb nog niet open gehad, wat is de afstelling normaal voor een uncorced xr?
 
Ja, dat lelijke kapje gaat er snel af ;)
full
 
De meest ondergewaardeerde motor maar wel de ideale kruising tussen cross en straat is toch de Kawasaki KLR650C. En dat ie stevig is kunnen de meeste wel beamen die mij zien rijden. })

Na 3 jaar en tig crashes later rijd hij nog als nieuw. Niet kapot te krijgen. Heb er ook lange toertochten meegedaan. Snelweg is ook prima te doen. Daarbij zijn er vreselijk veel mods mogelijk.

Mijn KLR origineel en nu:

zoekplaatje.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan