Dutchboy
Die hard MF'er
- 20 mrt 2004
- 698
- 0
Ik ben mijn XR650R wat aan het afstellen na montage van dikke voorbochten, open demper en opengemaakt luchtfilter met "snel" Twin Air luchtfilter. Ik heb nu wat verschillende sproeiers geprobeerd en het verbaast me dat ie het met alles doet Maar ik wil hem graag optimaal laten lopen. Zonder genoemde aanpassingen reed ie met:
Stationairsproeier: 65
Hoofdsproeier: 165
Ik heb eerst een 70 stationair- en 180 hoofdsproeier gedaan. De motor trapte goed aan, draaide stationair goed, trok goed maar knalde behoorlijk bij optrekken en dan afremmen op de motor. Te arm afgesteld dus, denk ik.
Daarna een 190 hoofdsproeier gemonteerd. Alles als hierboven, maar wel een wat "zwaarder" geluid en bij het schakelen (koppeling in en gas dicht) vaak een knal uit de uitlaat en bij plotseling gas dicht doen bovendien regelmatig afslaan en in elk geval nog steeds knallen bij optrekken en afremmen op de motor.
Nu heb ik een 68 stationairsproeier (op internet las ik dat je een 68S moest doen, volgens de dealer is die S niet meer dan Standaard dus origineel Keihin) en een 185 gedaan. Tja de motor rijdt goed maar knalt nog steeds bij afremmen op de motor.
Ik heb een LeoVince X3 open (race) uitlaatsysteem. Hoort het knallen er gewoon bij of staat ie nu toch nog te arm of te rijk? Ik heb nog nooit aan "bougie-lezen" gedaan dus zijn er ook andere manieren om uit te vogelen of het te-rijk- dan wel te-arm-knallen zijn?
Stationairsproeier: 65
Hoofdsproeier: 165
Ik heb eerst een 70 stationair- en 180 hoofdsproeier gedaan. De motor trapte goed aan, draaide stationair goed, trok goed maar knalde behoorlijk bij optrekken en dan afremmen op de motor. Te arm afgesteld dus, denk ik.
Daarna een 190 hoofdsproeier gemonteerd. Alles als hierboven, maar wel een wat "zwaarder" geluid en bij het schakelen (koppeling in en gas dicht) vaak een knal uit de uitlaat en bij plotseling gas dicht doen bovendien regelmatig afslaan en in elk geval nog steeds knallen bij optrekken en afremmen op de motor.
Nu heb ik een 68 stationairsproeier (op internet las ik dat je een 68S moest doen, volgens de dealer is die S niet meer dan Standaard dus origineel Keihin) en een 185 gedaan. Tja de motor rijdt goed maar knalt nog steeds bij afremmen op de motor.
Ik heb een LeoVince X3 open (race) uitlaatsysteem. Hoort het knallen er gewoon bij of staat ie nu toch nog te arm of te rijk? Ik heb nog nooit aan "bougie-lezen" gedaan dus zijn er ook andere manieren om uit te vogelen of het te-rijk- dan wel te-arm-knallen zijn?