XR650R rijders

klopt en die zitten in delft tov de makro
voor een appel en een ei (paar tientjes) maken ze ze in alle kleuren die je wil
doe je het via een motorzaak betaal je het dubbelen.
gewoon even langsrijden op werkdagen

Dat vinden ze toch niet zo fijn... Misschien al teveel mensen gehad die het wouden? In ieder geval, ze verwijzen je door naar H&N Motoren (BikeDesign) en daar doen ze het graag voor je, ook voor relatief weinig...
 
ben er de afgelopen 10 jr ong 6x geweest waarvan de laatste keer een half jaar geleden en altijd zonder problemen.
blijkbaar zijn ze dat nu een beetje zat maar bikedesign zijn zeker ook geen afzetters.
(die het wouden? komie vandaan dan? t'weslan? :) )
 
Even dit topic omhoog kicken ;)

Ik wilde graag het grote achterlicht van mijn xr erafhalen en deze
omzetten naar het achterlicht wat bovenop het spatbord zit.

Ik zag dat een aantal mensen wat hier hun foto hebben gepost dit al gedaan hebben. Ik vroeg me af wat jullie voor een lamp hebben gebruikt daarin (de oude lamp die achter op het spatbord zat?)
Of hebben jullie iets nieuws voor dit gekocht? zoja waar?

Ik wil wel graag dat deze lamp hetzelfde blijft werken als de normale achterlamp. Ik was aan het denken om gewoon het oude achterlicht helemaal te slopen en dan zo te maken dat ik hem erin krijg, maar ik wilde eerst even peilen hoe jullie dit hebben gedaan.

Ik rij trouwens al tijdje xr650 en woon in Limburg (Eijsden) Nog meer XR rijders in Limburg?
ik heb een tijdje met een zelfgemaakt LED achterlicht/ remlicht rondgereden, maar die bleek achteraf te zwaar belast te worden en is kapot gegaan.
toen heb ik "tijdelijk" een bajonethouder (van een oude XL of CB) er in geplaatst zodat er een normaal lampje in kon, in afwachting van de verbeterde versie van de LED-lamp...
...maar die moet nog steeds komen...

af en toe trilt het lampje wel kapot, maar ja daar zullen alle enduro's wel last van hebben...
 
Ik ben van gent :)

xr650..1.jpg


xr650..2.JPG


xr650..3.JPG


xr650..4.JPG


xr650..5.JPG


xr650..6.JPG


xr650..7.JPG


xr650..8.JPG


 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips :} Is het vervangen van de stationairsproeier net zo makkelijk als de hoofdsproeier? Of moet je dan toch de carburateur demonteren? Ik ben helaas niet de handigste |( Dit is mijn enerlaatste foto van hem. Nu alleen nog de stickers monteren en klaar is klara 8-)
(Afbeelding)

Dis echt pimp :9~
Maare zag ik deze nou te koop staan op marktplaats :?
 
Ik zit zo eens rustig te kijken naar die van jou, maar hij is wel heel fraai geworden zeg :} :} :} Ik heb zelfs de foto's op mijn PC gezet :9~
Het enige kleine smetje vind ik dat de kentekenplaat(houder) wat schuiner mag staan.
Hij is echt mooi :9~ :9~ :9~
Ik wist wel dat je er mee bezig was, en waarschijlijk veel tijd en geld in gestoken, maar eh, rijdt 'ie nog een beetje? Ik vind die van Frits (Evel Cartman) een hoop power hebben. Heb jij nog wat aan 't motortje gedaan, of is 'ie nog gewoon standaard?
Ik herken een aantal dingen die je ook op mijn XR 600 R hebt gedaan: Vorkpootbeschermers, zelfde stickers op de achterbrug, ja hij is erg gaaf geworden, en hij is gewoon "af".
 
Het enige kleine smetje vind ik dat de kentekenplaat(houder) wat schuiner mag staan.

Klopt als een bus, het viel mij ook op. Hij stond veel schuiner en aan het LED-achterlicht kan ik zien dat de aluminium bevestiging die ik had gemaakt, verbogen is. Straks even fiksen inderdaad.

Ik wist wel dat je er mee bezig was, en waarschijlijk veel tijd en geld in gestoken, maar eh, rijdt 'ie nog een beetje? Ik vind die van Frits (Evel Cartman) een hoop power hebben. Heb jij nog wat aan 't motortje gedaan, of is 'ie nog gewoon standaard?

Trekt als een beest ;) Hij is origineel, het enige wat ik aan het motortje heb gedaan is het verwijderen van de standaard restricties, andere sproeiers, dikke voorbochten en open einddemper, raceluchtfilter van Twinair (met speciaal korfje dat het backfirescreen vervangt) en luchtgaten in de zijkap want zo'n uitlaatset heeft alleen zin als je de luchtinlaat ook aanpast. Had Cartman dus ook moeten doen voor nog wat meer prrrrrt! Heb nog wel gedacht aan een superdeluxe carburateur en een HRC kit maar het is zo wel goed: rijdt prima en zoveel poen voor een paar PK extra wordt me te gek.

full


Ik herken een aantal dingen die je ook op mijn XR 600 R hebt gedaan: Vorkpootbeschermers, zelfde stickers op de achterbrug, ja hij is erg gaaf geworden, en hij is gewoon "af".

:) :) :)
 
Je gaat 'm toch never nooit niet te koop zetten hè?
Je weet hoe anderen met de door jou zeer zorgvuldige opgebouwde motoren omgaan hè? O-) O-) O-)
Dat zou ik pas echt zonde vinden.
Niet om een veer in je reet te steken hoor, maar ik vind jouw XR echt fantastisch !!! Verder niets meer aan doen (behalve dat kenteken-ding dan) en lekker rijden, eh knallen !!! En posen !!!
 
Je gaat 'm toch never nooit niet te koop zetten hè?

Ehm... nou...

Als ik de poen had voor een nieuw bouwproject: ik vind (ver)bouwen leuker dan rijden.

Je weet hoe anderen met de door jou zeer zorgvuldige opgebouwde motoren omgaan hè? O-) O-) O-)
Dat zou ik pas echt zonde vinden.

Gelukkig heb jij net een hagelnieuwe KTM (over zonde gesproken :P ) dus de grootste sloper zal ie in elk geval mislopen :+

Niet om een veer in je reet te steken hoor, maar ik vind jouw XR echt fantastisch !!! Verder niets meer aan doen (behalve dat kenteken-ding dan) en lekker rijden, eh knallen !!! En posen !!!

Haha ja het posen gaat me nog het best af; krijgt ie tenminste ook geen krasjes van ;)
 
Ik ben heus wel voorzichtig met mijn KTMetje hoor; als er al iemand tegen aan hijgt, breek ik al z'n botten.
En ik raak in paniek als ik een zandkorrel zie, of het zou KUNNEN gaan regenen

Maar ja het is een Honda XR 650 topic, dus niet over KTM's ;)
 
Heb eergisteren weer eens op een XR 650 gereden.
Het is toch een lekkere motor hoor; veel power, en niet trillen. Gewoon echt lekker "SMOOOOOOOOOTTTTHHHHH". Echt Honda dus.
 
Heb eergisteren weer eens op een XR 650 gereden.
Het is toch een lekkere motor hoor; veel power, en niet trillen. Gewoon echt lekker "SMOOOOOOOOOTTTTHHHHH". Echt Honda dus.


Ja het is een goeie motor, het voelt gewoon hufterproof als je er op rijdt en da's een prettig gevoel. Cartman moet hem gewoon houden dus ;)
 
Ja het is een goeie motor, het voelt gewoon hufterproof als je er op rijdt en da's een prettig gevoel. Cartman moet hem gewoon houden dus ;)
Ja, maar hij moet 'm gewoon weer opknappen vind ik.
Weer Honda rood maken, N-style stickerset en zadelovertrek er op :9~
En vooral een mooi SM vsb er op, niet zo'n stom afgeknipt vsb :r
 
Ja, maar hij moet 'm gewoon weer opknappen vind ik.
Weer Honda rood maken, N-style stickerset en zadelovertrek er op :9~
En vooral een mooi SM vsb er op, niet zo'n stom afgeknipt vsb :r


Cartman moet dat ding gewoon bij mij in de garage zetten en dan maak ik 'm wel mooi (op zijn kosten) 8-)

P.S. nee niet Honda rood, dat zijn er al genoeg! En die N-Style stickersets zie je ook veel te vaak...

Zeg Cartman wat ben je stil })

P.S. heeeee ik herinner me ineens dat ik bij mijn koplamp ook een setje rode voorzetglaasjes had besteld voor coole looks en die heb ik er nooit opgezet
 
Hoi Red,

ik zag dat je een peilglas gemaakt hebt. Ik rij zelf een dominator en stoor me gigantisch aan het wankele oliepeil systeem. Heeft een Domi niet eenzelfde systeem? Wat heb je gedaan, gewoon een gat in het frame geboord onder het laagste punt van de peilstok (en erboven zeker voor de terugloop)?
Dat rotsysteem - dan weer wel genoeg olie, dan niet, bijvullen en veel teveel - heeft mij net een vastloper opgeleverd. 300 euri naar de onderdelenman en de honer.
 
klopt, en ik ben er zeer blij mee.
na 5 min stationair even naar rechts kijken en ik weet hoe het erbij staat...
net zo nauwkeurig als de peilstok zelf, alleen sneller

ik weet niet hoe het oliesysteem van een domi er uit ziet, maar als jij ook het olie-reservoir in het balhoofd hebt zitten, zie ik niet in waarom het niet zou werken.

ik heb hem uit Amerika laten komen:
https://www.bajadesigns.com/NET/mainframe2.aspx?content=
XR650R OIL SITE TUBE KIT

niet goedkoop, en je kunt het waarschijnlijk net zo goed zelf
het is tenslotte niet meer dan twee knie-koppelingen met een stukje teflonbuis ertussen.

maar ik zou het zo weer doen
full

(overigens niet mijn motor op de foto, maar identiek)
 
Laatst bewerkt:
Dit topic ga ik niet meer lezen, is niet goed voor m'n portomonne. Wat een praat hierzo zeg... Kutposerplaatjes ook.

Godverdomme ik wil ook een Honda...
 
Terug
Bovenaan Onderaan