XR650R starten is geen feest

Massa

Rookie
15 jan 2004
17
0
Nederland
Sinds deze week heb ik een XR650R uit 2000 met een kickstarter. Volgens mij vraagt het starten van dit apparaat toch enige oefening. Kapotte schenen van het schoppen tegen mijn stepje en een natte rug van de mislukte pogingen. Veel choken, half choken, wel of geen gas of toch maar gewoon blijven aanduwen.
Hellup...

:?
 
Laten we maar met dit beginnen... ;)

full



Veel succes en have fun :]
 
Zonder gas, mét choke. Eerst ff decompresseren, dan compressie zoeken met kick en stampen maar!

Oh ja, welkom hier ;) !
 
Geen gas. Dat is vragen om problemen als je een 1pitter wilt aantrappen.
Ik weet niet of je motorfiets autodecompressie heeft. Als ik mijn machine niet goed over het dode-punt zet, kan ik met mijn volle gewicht op de kickstarter gaan staan, maar gebeurt er niets.

-Zorgen dat je verlichting uit is.
-De zuiger net over het dode-punt heen helpen en dan hard trappen (niet twijfelen).
-Als je een aantal kern getrapt hebt zonder resultaat, dan eventje droogtrappen (de decrompressie-handle inhouden en een aantal keren trappen).

Misschien eens kijken naar de bougie of die wel fris is.
 
Mijn dank voor iedereen die op mijn post gereageerd heeft. Vanavond (met de tips) nog eens geprobeerd en met koude motor was één kick genoeg.

Hoef ik niet meer bezweet te gaan rijden, bedankt!

:] :] :]
 
choke erop (de eerste 3 keer probeer ik het zonder, lukt vaak wel), geen gas, de kicker rustig tegen de zware compressie aanduwen, dan met decompresseur rustig door die compressie heen duwen, zodat hij daar net overheen is en dan met een vloeiende, krachtige beweging die kicker helemaal (!) naar beneden. zo werkt het iig met een yz426f.
 
Laatst bewerkt:
Nou moe, hoor ik iedereen zeggen dat het moet MET choke en ZONDER gas. Dat ding van mij wil alleen maar ZONDER choke en MET een beetje gas.
Maar goed, alstie maar start....

:]
 
Ach, je zal nog wel een paar keer vloekend naar de kant lopen als die weer eens uit slaat bij het stoplicht met een rij auto's achter je.
Na een tijdje krijg je het aardig door, trap hem tegenwoordig bijna altijd in 1 keer aan, koud of warm, maakt niet uit.
Doet die het na tig keer trappen nog niet, gewoon 5 minuutjes wachten.
Eventueel een paar rondtrappen zonder compressie doet ook wonderen.
 
Ach, je zal nog wel een paar keer vloekend naar de kant lopen als die weer eens uit slaat bij het stoplicht met een rij auto's achter je.
Na een tijdje krijg je het aardig door, trap hem tegenwoordig bijna altijd in 1 keer aan, koud of warm, maakt niet uit.
Doet die het na tig keer trappen nog niet, gewoon 5 minuutjes wachten.
Eventueel een paar rondtrappen zonder compressie doet ook wonderen.
stoplichtje komt idd bekend voor :) sta je te wachten, blub..... dan snel de stoep/fietspad op en trappen maar :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan