xr650r

zundappboy

Rookie
6 aug 2006
9
0
amstenrade
Hallo, heb een vraagje aan de xr650r rijders onder jullie. Ik wil er een kopen, motor is in nieuwstaat, nooit van de weg af geweest, nog geen 3000km{aantoonbaar}, 1e eigenaar. Ik ga hem gebruiken om af en toe een stuk te toeren, is deze fiets daarvoor geschikt? Alvast bedankt, paul.
 
niks mis mee hoor,eenheel verschil met een zundapp vergeleken ;) ,gebruik de zoekfunctie dan kun je daar heel veel over vinden,of je wacht op de hondafielen :Y
 
Hallo, alvast bedankt voor de reactie :} Weet je toevallig ook wat deze fiets ongeveer in waarde ligt? {2003, echt in nieuwstaat} 8-)
 
Ik heb een XR 650 gehad, omgebouwd naar sm.

Leuke motor en je kan er goed mee rijden op de openbare weg.

(veel beter als een transalp!! teminste met wegbanden)

Ze blijken heel betrouwbaar.

;)
 
tja, ik geloof dat ik hier nu behoor te reageren :X

ik heb nu 5jaar mijn '00 XR650R (met HRC-kit) en heb er inmiddels 30.000km op de teller gezet zonder mezelf heel erg druk te maken over onderhoud :o
(zeg maar gewoon: geen onderhoud te plegen)
in de tussentijd heb ik er de nodige motortoertochten mee gereden zowel on- als off-road. maar voornamelijk gebruikt voor woon-werk verkeer, incl snelweg (160km/h is prima haalbaar, echter niet bijzonder comfortabel).

Ik kan je verzekeren dat het een beresterk apparaat is.

Mijn "duurtest" is nu ten einde, het big-end lager heeft de geest gegeven.
en ik heb toch besloten om, na de wederopbouw van mijn vertrouwde XR, wel wat onderhoud te gaan plegen. ;)


 
maarre Paul...

Jij zoekt geen motor om alleen af en toe een stukje te toeren
anders had jij hier niet om advies gevraagd.

geef eens eerlijk toe; wat wil je eigenlijk ECHT gaan doen met je toekomstige motor??
 
Hallo, ben wel degelijk op zoek naar een all-road om hoofdzakelijk{ zoniet alleen} mee te touren. Heb nog geen keus kunnen maken tussen xr650r en een transalp 650. TA is een stuk zwaarder, ben zelf al zwaar genoeg, ben bang dat een xr te zeer is getuned, dus meer en vlugger slijt. Heeft iemand een idee wat een xr650 van 2003 in nieuwstaat nog ongeveer mag kosten?, dank, paul. :}
 
Hallo, ben wel degelijk op zoek naar een all-road om hoofdzakelijk{ zoniet alleen} mee te touren.
in dat geval moet je eens goed bij jezelf nagaan OF je wel een XR wil.

Een XR vergt (wel degelijk) meer onderhoud, verslijt (achter)banden, kettingsets en remmen waar je bij staat, heeft een stuk minder comfort, smal hard zadel, en is (dus) minder geschikt voor lange afstanden, hoge snelheden, etc, etc, de doeleinden die jij voor ogen hebt, dan de TA
Echter, ALS je daarmee kunt leven, dan garandeer ik je een grijns van oor tot oor na elke rit.

Je zult MIJ niet horen zeggen dat het niet KAN, enkel dat de TA beter geschikt is..

kijk maar wat je met deze info doet
 
Wil je pret maken en stoer zijn dan steekt de XR met kop en schouders boven de Transalp uit. En een XR is echt wel hufterproof, mits binnen het redelijke gebruikt is hij onverwoestbaar :]
 
Heeft iemand een idee wat een xr650 van 2003 in nieuwstaat nog ongeveer mag kosten?, dank, paul. :}

Ik weet wel wat een altijd goed onderhouden en in nieuwstaat verkerende 2000-er met slechts een ruime 3000 op de teller mag kosten O-) Zie de link in mijn onderschrift O-) Maar als je expliciet een toerfiets zoekt dan zou ik niet in de eerste plaats voor een supermotard gaan. Een ritje van 100 km is daar makkelijk op te doen maar een dagje toeren op een Transalp - eventueel met vrouwtje achterop - is comfortabeler, ook als je wat koffertjes op de motor hebt om je spullen mee te nemen :]
 
Weet je toevallig ook wat deze fiets ongeveer in waarde ligt? [2003, echt in nieuwstaat]

Ik zou zeggen doe een bod op mijn 2003 XR650r en ik vertel je of je goed zit kwa prijs.

15.000 km en ook alleen toerritjes mee gereden.

LEO
 
Terug
Bovenaan Onderaan