Xr650sm of Drz400sm

Jzus, idd als die gegevens kloppen .
Dat had ik niet gedacht!
 
Die gegevens zijn geen onzin,dat zijn de opgaves van de fabrikanten (aan de kruk)... :+ O-)

Een XR650 heeft er tss de 45 en 47 aan het wiel ,standaard uit de kist .Met airboxmod /aangepaste afstelling maar met OEM uitlaatsysteem 50 a 51 aan het wiel.
 
Hey Blue Soes,
Die DRZ waar je op hebt proefgereden, dat was toch de mijne (in Leidschendam).
Je had het best mogen zeggen hoor, dat ie tegenviel.
Mag ik vragen wat je toen vond tegenvallen? Maakt mij niet meer uit hoor, hij is inmiddels toch weg.

Zo'n WR vind ik ook best leuk, alleen die zijn toch ook behoorlijk onderhoudsgevoelig? Die van de link op marktplaats is van dezelfde prijs als ik uiteindelijk voor mijn DRZ vroeg. Hij is alleen wel 5 jaar ouder.


Nee hoor dat was niet de reden dat mijn vriendin hem niet heeft genomen (was immers voor haar) ... ik persoonlijk vond de power erg tegenvallen voor een supermotard om er een beetje flink mee rond te gaan op een baan. We waren toen aan het kijken voor een motortje om een beetje op te wheelien en daar is die drz dan weer wel erg geschikt voor omdat die heel vloeiend op het gas gaat. Ik vond het toen gewoon teveel geld voor een speel motortje voor erbij dat was de reden dat we hem toen niet genomen hebben :)

IK heb voor mezelf nu een yz426 voor de sm races ... die bevalt me daarvoor prima !
 
Laatst bewerkt:
heb vandaag op een xr 650 proefgereden ........hehehe je zit lekker hoog
op 1 wiel zodat je het verkeer goed kunt overzien en lekker veel power
over het hele toerenbereik.Ik ben verkocht alleen jammer dat ie afgeragd was
dus ga ik op zoek naar een ander(originele in enduro trim)
 
Ik zit nog wel een tijdje vast aan mn lichte rijbewijs maar ik ben toch al wel een beetje aan het kijken voor een andere motor.

Ik heb nu een Honda Xr250 maar vind een SM toch wel heel vet, maar aangezien ik student ben wil ik graag een beetje onderhoudsvriendelijkere motor dan een KTM of een Husq oid.

Mn oog is dus gevallen op een Xr650sm van 2000 of een Drz400sm van 2005. Deze liggen ongeveer in dezelfde prijsklasse alleen het leeftijdsverschil is toch 5 jaar, maar de Xr heeft meer vermogen, 61 pk oid tegenover 40 pk van de Suzuki. Een Dynojet kitje en andere uitlaat is eigenlijk wel een must voor de Suzuki heb ik gelezen.

Wat zijn jullie meningen over deze 2 fietsen?

Betrouwbaar, onderhoudsvriendelijk: ik zou voor een nette XR650R gaan, desnoods een enduro die je zelf ombouwt. Je moet er wel wat werk aan verrichten om hem er een beetje leuk uit te laten zien. Als je "gewoon" op straat rijdt en ook wel eens een afstandje wilt rijden is een dikke ploffer gewoon prettig. En wees maar niet bang dat je met een XR650R als laatste wegbent bij het stoplicht want een buikschuiver trek je er in de regel het eerste stuk echt wel uit })

Die gegevens zijn geen onzin,dat zijn de opgaves van de fabrikanten (aan de kruk)... :+ O-)

Een XR650 heeft er tss de 45 en 47 aan het wiel ,standaard uit de kist .Met airboxmod /aangepaste afstelling maar met OEM uitlaatsysteem 50 a 51 aan het wiel.

Ik heb die van mij nooit op de bank gehad maar met "open" Twin Air luchtfilter, aangepaste afstelling en open competitie uitlaatsysteem van LeoVince denk ik dat hij zeker wel op een 58-60 PK aan het achterwiel zat. En dat zonder enorm in de toeren te hoeven klimmen. De nieuwe eigenaar heeft hem trouwens beter afgesteld en volgens zijn zeggen zat er nog flink wat power verstopt. Of hij nu ook nog zo verbruikszuinig is, weet ik niet :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan