XR680R

wat bij de mijne wel geholpen heeft was een 68S of een 70S stationair sproeier .
h heb ze allebei besteld en met std bochtenset loopt ze goed op de 68S met abp bochtenset beter op de 70S
 
Ik wil ook een ander carbje, of weet je iets met de afstelling om het te verhelpen?
Het punt van geen gas naar een beetje gas kost veel kracht en gaat altijd met een harde tik in de aandrijflijn, het is heeel moeilijk om smooth in de bocht van geen gas naar de bocht uit gaan op het gas.
Hebben er meer hier last van of is dat een dingetje van de mijne?

Waar haal je die edelbrockjes en wat kosten ze? Ik wil vooral smooth vermogen bij zo'n laag mogelijk verbruik. mijn eerste tank was errug snel leeg vond ik...

Wat was jouw snelheid op de snelweg bij de standaard vertanding/motor?

Jaja, ik heb een hoop vragen over mijn nieuwe speeltje :)
Ja hier hebben alle typen last van in originele uitvoering
Wat je bij je standaard carb moet vervangen zijn de sproeiers, die zijn te klein
(voor de homologatie/ emissienormen)
je moet eens een 68S stationairsproeier proberen ipv 65, en een 175 hoofdsproeier ipv 165 (na HRC 70S en 188)
Zorg er ook voor dat je kabels nergens knikken of klemmen en goed gesmeerd zijn ;)

De Edelbrock QS2 kost zo'n $400. dus zo'n 400euro incl verschepen, invoer en verzekering.
De Mikuni TM40 dacht ik zo'n 240euro
De Keihin FCR41 dacht ik zo'n 775euro

Post van redrider013 in topic 'Afstellen xr650r'

Ik heb maar een maand standaard rondgereden voor ik er een HRC-kit in heb gezet dus helemaal een eerlijk vergelijk zal het niet worden maar
bij standaard 14-48 vertanding, HRC blok, reed ik max 160km/h (op de teller)
bij 15-48 max 180km/h (verder gaat de teller ook niet), maar doorgaans niet harder als 150 vanwege toerental

verbruik rond de 1:15 - 1:16 met de originele carb (met grotere sproeiers)
en 1:17 - 1:18 met de Edelbrock
maar dat had ik al verteld..
Post van redrider013 in topic 'XR650r dual sport ability'
 
Laatst bewerkt:
Hmm Verhaal klinkt bekend.

Ik had een xR650 gekocht met 3000 km na 3500 bleek dat mijn xr erg veel olie gebruikte.

Bij Bon motoren laten openmaken. Tevens cilinderwand, krukas etc kapot.

Bon en ik wilde er een 680 van maken, echter werden de kosten mj te hoog.
Ik heb de xr in die staat inrgeuild en rij sindsdien op een husk.

Bon maakt nu ook en 680 van mijn Xr alleen in Sm uitvoering.
Dus voor de liefhebber??

Ik wens jou veel sterkte toe en hopelijk heb je veel pelzier van je gereviseerde en geupgrade XR
;)
 
Ik wil ook een ander carbje, of weet je iets met de afstelling om het te verhelpen?
Het punt van geen gas naar een beetje gas kost veel kracht en gaat altijd met een harde tik in de aandrijflijn, het is heeel moeilijk om smooth in de bocht van geen gas naar de bocht uit gaan op het gas.
Hebben er meer hier last van of is dat een dingetje van de mijne?

Waar haal je die edelbrockjes en wat kosten ze? Ik wil vooral smooth vermogen bij zo'n laag mogelijk verbruik. mijn eerste tank was errug snel leeg vond ik...

Wat was jouw snelhijd op de snelweg bij de standaard vertanding/motor?

Jaja, ik heb een hoop vragen over mijn nieuwe speeltje :)



Wat zijn de mods? In - & uitlaat? Of alles standaard?
 
ik heb Bruce een mailtje gestuurd, misschien dat hij meer weet?!
Bruce Borynack wrote:

For the edlebrock I would use a #19 at 16 clicks out from full rich. If you are not going with a free flowing header & muffler the you will not get all of the benefit of the 680cc bore. Things I found that made a big difference on the Dyno with a 680cc bore:
Moriwaki header/muffler (or a large, free flowing one like that)
The Edelbrock bored to 40mmX42mm (instead of the stock 38mmX42mm) The bore job is not hard at all for a good shop. You have to remove the pump spay nozzle out of the venturi with needle nose pliers.
Nikasil cylinder instead of steel sleeve.
 
Wat zijn de mods? In - & uitlaat? Of alles standaard?
oooh, wat issie lekker!!!

Nu wil ik graag heeeeel veel tips hebben over wat er gemod kan worden voor de ultieme dual sport :)

Wie weet er nog een acerbis 24 liter tank te vinden? en een achter tank van Acerbis of iets anders :)

Mod's bekend om het subframe te verstevigen?
De carburateur moet veel smeuiger worden, kan dat met de originele gasfabriek of moet ik naar een andere toe?
Brandstof: mijn eerste tank was errug snel leeg ( }) ) dat moet anders... hoe?

Hij is nu origineel maar zonder emissie crap, met 50mm uitlaat eindje ipv. het originele pis gaatje. carb nog niet open gehad, wat is de afstelling normaal voor een uncorced xr?
 
Hmm Verhaal klinkt bekend.

Ik had een xR650 gekocht met 3000 km na 3500 bleek dat mijn xr erg veel olie gebruikte.

Bij Bon motoren laten openmaken. Tevens cilinderwand, krukas etc kapot.

Bon en ik wilde er een 680 van maken, echter werden de kosten mj te hoog.
Ik heb de xr in die staat inrgeuild en rij sindsdien op een husk.

Bon maakt nu ook en 680 van mijn Xr alleen in Sm uitvoering.
Dus voor de liefhebber??

Ik wens jou veel sterkte toe en hopelijk heb je veel pelzier van je gereviseerde en geupgrade XR
;)

Dus jouw XR staat nu nog bij Bon? Hebbie er nog een fotooke van?
 
Dus jouw XR staat nu nog bij Bon? Hebbie er nog een fotooke van?


Tuurlijk.

5 inch achterwiel!!.
2.jpg


3.jpg


zijkantlinks.jpg


SMvoorzijde.jpg


Tja nu ook nog 680 cc.

;)
 
Misschien omdat ik aan je avatartekst zie dat je er een hele enge brommer bij gekocht hebt :N

LEO
tja noodzaak helaas

wegens veranderen van werkgever en dus woon-werk-afstand had ik een motor nodig om meer (snelweg)kilometers te maken.
en deze was niet te duur.

maar de XR gaat niet weg hoor!
hij wordt alleen wat minder bereden -O-
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan