XRV 650 Africa Twin

Hoi,

Neen, maar verwacht de komende dagen een pakje om de vering een upgrade te geven.

Cheers en bedankt voor de positieve reacties.
 
hey ik heb er sinds vandaag ook 1.!! :+
full
 
ik ook,maar tomas hangt hier niet meer tot zelden uit heb ik zo t idee...

Ps heb je er zelf ook 1 dan?
Er is ook een groot africa twin topic voor alle modelen van dit type..

Greetszz
 
Hallo allen,

Mijn excuses voor de zeer laattijdige reactie, maar ik ben wel degelijk bezig geweest met de twin. Staat nu even op een lager pitje.

Goed, wat is er aan gedaan (sinds de laatste foto's).

Prolink volledig gereviseerd
Wilbers achterveer
Wilbers voorvorkveren met nieuwe olie en nieuwe keerringen
Nieuwe voorvelg met RVS spaken
Achterwiel goed gepoetst ;)
Nieuwe kettingset en tandwielen
Nieuwe koppelingsplaten en veren
Nieuwe remblokken voor en achter
Nieuwe remschijven voor en achter
Nieuwe voorvork gaitors
TKC80 bandjes

372ih0z2.jpg


Ook is er een groot pak toegekomen vanuit Italia met pretspul.

En nu is het even sparen voor de laatste spullen and the final build :).

Ik gok dat het ergens rond maart/april zal wezen.

Heb nu even niet de mogelijkheid om plaatjes te maken, garage is een puinhoop... :(

Cheers
 
Laatst bewerkt:
Hoi allen,

Alvast een voorspoedig 2012!

Wat zat er oa in (+ nog een hoop klein spul).

Een 42L rally tank (met scheidingswand) en 17L achtertank.

42dirznu.jpg


De zijkuipen voor de achtertank.

b86irznv.jpg


Allemaal dakar '88-'90 replica, behalve dan dat de originele tanks in alu waren en dat de voortank geen scheidingswand had, daar heb ik nu bewust voor gekozen.

foto van de tank (stuur is origineel Honda)

1c3iuvii.jpg


Cheers *O*
 
Laatst bewerkt:
vette shit!

ben heel benieuwd..
zou zelf ook nog wel eens een nxr replica willen hebben (dan wel een die ook 125 KG weegt)
 
Hoi,

Dankje voor het compliment! Doet me plezier.

Stiekem is zo'n NXR replica ook mijn droom, maar zeer moeilijk realiseerbaar. Niets van op die fietsen was massa-productiemateriaal...

En 125kg? Da's wel erg weinig hoor :). Even opgezocht, het was 170 kg :).

nxr002.jpeg


Cheers
 
}) Oma een schup onder haar bipsje gegeven!! :P

Ik heb de mijne ook nog steeds, een kennis van mij gaat ook het frame zo goed mogelijk ontroesten en bijwerken zonder hem helemaal te strippen waarschijnlijk en een grote beurt geven. hij had inmiddels wel wat liefde verdiend ;)

Ik heb er sinds kort ook een KLV1000 bijgekocht wat ook een erg fijne fiets is, maar niet echt bedoeld om de gebaande wegen af te gaan :N

Wie hebben nog allemaal de XRV650 :?
 
Hoi iedereen! Leuk om hier een algemeen XRV 650 topic te vinden!
Deze week heb ik een AT '88 gekocht om mijn BMW Funduro te vervangen. Die 1cilinder ben ik stilletjesaan beu 🤪
Volgens eigenaar is frame gepoederlakt, nieuwe koppeling geplaatst (+5000km geleden), 1 cdi vervangen (volgens hem origineel) en de oude benzinepomp vervangen door een vacuum.
Mijn belangrijkste vraag: op cdi-shop vind ik nieuwe, modernere cdi's. Bestel ik alvast 1 paar om problemen te voorkomen?
Het blok (of de benzineleidingen of carbs) zweten wat benzine, geen olielekken gezien. Is het zweten normaal? Of vervang ik leidingen en carbrubbers zodat ie mss niet meer zweet?
Zijn er andere dingen die ik sws moet upgraden? Ik zal haar gebruiken als woon-werktransport en minstens 1x 2000km-trip per jaar.
Ik kijk uit naar tips en tricks van ervarenen om mijn AT nog 1000'en km's probleemloos te laten rijden.
Greetzz
24-jarige Belg

Edit: oh ja, zou iemand me mss een goed WPHB kunnen aanraden/doorspelen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan