xs 400

Om de vorkpoten van mijn xs te vullen is het handig als je met z.n tweeën bent.
Je moet de afsluiter (bovenkant veerpoot) d.m.v. een schroevendraaier of iets dergelijks indrukken en kunt met een kleine schroevendraaier de clip er uit halen, alleen kom je net even een handje te kort.
Als dit is gebeurd kun je d.m.v. de inbusbout aan de onderkant van de poot het gehele binnenwerk losmaken en uit elkaar halen om zodoende de achtergebleven drab te verwijderen, valt best mee om dit te doen.
Als je alleen de olie aftapt zonder de poten geheel uit elkaar te halen kan er olie achterblijven waardoor er een verkeerde hoeveelheid in de poten kan zitten.
Dat van die jas is en goeie heb er nog een die wel vermaakt kan worden.
Bedankt voor de foto, ga even kijken of ik een revisie setje kan bemachtigen.
 
Moet je niet de luchtkamer meten? Als er olie achter blijft heb je nog een verkeerd aantal cc in de vork. Zo moet het althans bij 'moderne' fietsen :+ weet niet of de grote van luchtkamer erin staat?
Klopt, dat is ook een goede manier maar dan moet je wel de grootte van de luchtkamer weten. In die oudere manuals staat vaak alleen de hoeveelheid olie en dat is inderdaad het TOTAAL. Wat Wimvlis ook al aangeeft bij oudere motoren is het een stuk makkelijker want je trekt zo de binnenpoot eruit en dan kun je ook beter zien of alle olie eruit is.

Laatst nog bij een moderne motor gedaan (yamaha mt03) maar daar zitten een stuk meer onderdelen in de veerpoot. En in de service manual staat geen cc's vloeistof maar mm's luchtkamer. Ik blijf het schijtdingen vinden die voorvorkkeerringen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan