XS 750 Deel 4

Dat bedoelde ik dus ja; de pick up unit kan wel plug en play in de CDI maar de kabel van de kabelboom past er zo niet in...

Maar goed heel ingewikkeld is het ook weer niet.
 
Nog niet. Ik moet nog 2 draadjes aansluiten en het kleppendeksel weer monteren. En er zijn ook 3 nieuwe inlaatrubbers onderweg. Ik hoop komende week/volgend weekend weer te kunnen starten. En uiteraard volgen er dan ook weer wat foto’s
 
Zomaar een stilleven, tevens een raadplaat voor degenen die niet uit Zeeland komen, waar is dit?
 

Bijlagen

  • D72CA643-3491-48B3-B58E-2AD5822A6183.jpeg
    D72CA643-3491-48B3-B58E-2AD5822A6183.jpeg
    150 KB · Weergaven: 16
En dan te bedenken dat ik er zelf nog nooit geweest ben (wel trouwens een goed idee om daar een keer heen te gaan op een motor)
 
Bij het weer in elkaar zetten van de kleppen na polijsten is 1 klepspie weggesprongen, uurtje gezocht maar nergens kunnen vinden. Heeft iemand er nog een paar die ik kan overnemen?
 
En als je ‘t niet vindt stuur me dan maar een privé-berichtje met een telefoonnummer, dan zoek ik wel even in de oud-ijzervooraad.
 
Trommelgeroffel.... Hij doet het!
Gisteren even de accu aan de lader gelegd en het grootste gedeelte aangesloten. Miste alleen nog een oogje voor de min.
Vanavond even de laatste hand gelegd aan de bekabeling voor de nieuwe ontsteking en daarna proberen te starten.
Startte met de 2de kick.

Maar... Hij liep op 2 pitten. Dat was wel even een domper. Bougiekabel eruit van de cilinder die niet mee deed, losse bougie eraan en kijken of ie vonkt.. Nope helemaal niks. Gloeiende gloeiende.. Bekabeling misschien dan toch verkeerd? Coil kapot? Nee... De stekker zat niet helemaal aangedrukt in de CDI.. Oeps. Die even aangedrukt en weer opnieuw starten. Hoppa alle 3 cilinders doen mee en hij loopt mooi. Stationeer even iets omlaag gezet en even laten lopen. Carbs even iets bijgesteld. (Staan nu allemaal ong 3 rondes uit).

Uiteraard de timing even gecheckt. Stond eigenlijk meteen goed.
bX48MuA.jpg


Nu moet ik eigenlijk de nokkenasketting(spanner) nog even een keer checken en desnoods even opnieuw spannen en een test rondje maken.
Maar er zit voortgang in! Heren bedankt!

En heeft iemand toevallig de volgende onderdelen liggen?
- startrelais
- de 2 pennen voor het zadel incl clipje om te zorgen dat ze er niet uit kunnen.
- setje originele spiegels
- 3 pins knipperlicht relais
- middenbok
- voorste vulplug vd cardan
- een knipperlicht achter. Zie foto
Zo eentje dus:
myeeQDP.jpg


En om af te sluiten even een filmpje:
 
Laatst bewerkt:
Er is een kans dat de bak XS-elektrische zooi nog een startrelais heeft. Zal vanmiddag/vanavond even kijken. Een dergelijk knipperlicht heb ik niet los (wel gisteren twee van dergelijke knipperlichten opgehaald, klein detail daar zit een compleet brakke CX500 aan bevestigd :+ )

Wat bedoeld met voorste vulplug van de cardan ?
 
Er is een kans dat de bak XS-elektrische zooi nog een startrelais heeft. Zal vanmiddag/vanavond even kijken. Een dergelijk knipperlicht heb ik niet los (wel gisteren twee van dergelijke knipperlichten opgehaald, klein detail daar zit een compleet brakke CX500 aan bevestigd :+ )

Wat bedoeld met voorste vulplug van de cardan ?

Ik bedoel die plug die bovenop het voorste gedeelte van de cardan zit. Die waar je het oliepeil van het voorste gedeelte kunt checken. Maar deze plug heb ik zojuist gevonden en is inmiddels al onderweg.

Zou mooi zijn. Ik had gehoopt dat ik er zelf ook nog 1 had liggen. Maar helaas die was ook al pleite.

Als het weer zo blijft wil ik eigenlijk vanmiddag even een klein testrondje maken.
 
Er is een kans dat de bak XS-elektrische zooi nog een startrelais heeft. Zal vanmiddag/vanavond even kijken. Een dergelijk knipperlicht heb ik niet los (wel gisteren twee van dergelijke knipperlichten opgehaald, klein detail daar zit een compleet brakke CX500 aan bevestigd :+ )

Wat bedoeld met voorste vulplug van de cardan ?
Ik voel een nieuw topic aankomen.. of is dat er al...
 
Topic komt er wel aan. Weet nog niet of het komt bij projecten of brikken en klassiekers.

Want een CX is een klassieker, maar het geval wat in mijn garage staat is al een project op zich om het rijdend te gaan krijgen (laat staan om het echt netjes te krijgen) 😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan