XS 750 Deel 4

Jep, en verchromen daar zijn er meerdere voor maar denk aan;

G&R Chroming and Restoration
Frank van Loon
Korenbloemstraat 35
5409AX Odiliapeel
+31(0)6-51657763
info@verchromen.nl
www.verchromen.nl

Dit bedrijf is niet goedkoop, maar heeft erg goede referenties.
Verder;

Tolenaar Rotterdam
All plating in Tiel

Of google zelf nog wat. Het verchromen van een gebruikte uitlaat doet overigens niet elk bedrijf.


www.jacobs-nci.com is ook supergoed en geen lange wachttijden. Offertes kunnen op hun website via een aanvraagformulier aangevraagd worden. Reageren erg snel en nemen telefonisch contact op bij eventuele vragen. Heel mooi bedrijf en doen alles in eigen huis.

Jacobs nci
Spikweien 8
5943 AD Lomm
+31 774737900
 
Bijzonder als je motor verkoopt en dan vermeld dat het een automaat is. Je zou toch verwachten dat je weet dat er 5 versnellingen in de bak zitten ;)

Maar dat het bedrag is best aan de maat wat hij er voor hebben wil.... (zeker omdat de motor niet rijdt en niet in de buurt komt van de eisen om aan het wegverkeer deel te mogen nemen)
 
Hallo allemaal. Ik ben naar deze xs750 aan het kijken. Vind haar heel leuk. Nog niet gekocht. Deze heeft als een aantal jaren niet gedraaid. Zijn hier nog een beetje onderdelen voor te krijgen? Wat is zoiets waard in de huidige staat? Bedankt!
IMG_20190914_153113.jpg
 
Alles tussen €0 en 2500...wat de gek ervoor geeft..
Heb je een blok nummer?
Kijk even naar de toerenteller; waar begint rood?
 
Yamaha zal vast kuipen hebben gehad, maar de XS triple werd kuiploos geleverd.
Ik denk dat dit een aftermarket dingesten is
 
Hallo allemaal. Ik ben naar deze xs750 aan het kijken. Vind haar heel leuk. Nog niet gekocht. Deze heeft als een aantal jaren niet gedraaid. Zijn hier nog een beetje onderdelen voor te krijgen? Wat is zoiets waard in de huidige staat? Bedankt!Bekijk bijlage 1435514
ik zou zeggen dat een redelijk ogende, niet lopende XS750, met niet-originele kuip en dus waarschijnlijk ook zonder originele koplamp etc, wel onder de 1000 euro moet blijven.
Er staat momenteel een wel originele, niet zo heel mooie, maar lopende grijze 750 op speurders voor 1000 euro, bijvoorbeeld.
 
Alles tussen €0 en 2500...wat de gek ervoor geeft..
Heb je een blok nummer?
Kijk even naar de toerenteller; waar begint rood?
Zie onderstaande foto. Niet super duidelijk maar goed. Wat valt hieraan te zien? Er staan trouwens 86000 kilometers op de teller.
IMG-20191014-WA0001.jpg
 
Zie onderstaande foto. Niet super duidelijk maar goed. Wat valt hieraan te zien? Er staan trouwens 86000 kilometers op de teller.
Bekijk bijlage 1435947
Dit geeft aan dat het waarschijnlijk, als de teller(s) origineel zijn, het een zogenaamde "2D" zal zijn, het type van modeljaar 1977, met contactpuntjes en een maximum toerental van 7500, en de "Mk1" Mikuni BS-34 carburateurs.
Later (78) kwamen er electronische ontsteking, Mk2 carbs, en mocht de rode lijn naar 9000 toeren..

86,000 dan ga er maar vanuit dat, onafhankelijk van of ie nu loopt of niet, het blokje wel een top end revisie kan gebruiken.. (zuigers/kleppen, zittingen etc)
wat niet wil zeggen dat je niet nog lekker wat rond kan hobbele zonder dat te doen overigens.
 
Het is een 2D, is ook te zien aan de luchtfilterkast en aan de benzinekraan. Die staat trouwens -als die niet inwendig verbouwd is- in de stand “prime”, open dus!
 
Een kuip kan een goed teken zijn, namelijk dat deze fiets vaak voor lange(re) snelweg ritten is gebruikt.
In dat oogpunt is 86k prima te doen, mede ook omdat de 2D al de nodige modificaties heeft gehad.
Waarom loopt de motor niet? Vastgelopen of ooit rijdend weggezet?
Deze info zou ik eerst willen hebben alvorens een bod te doen...
 
Netjes heur!

Mijn XS status; de twee projecten onlangs verkocht, staan nu 3km verderop bij een custum bouwer. Het frame dat ik ooit van WimVlis heb overgenomen is ook weg en wordt weer een XS van gebouwd. Dus nu XS loos...
 
Rustig hier inderdaad.
Ik heb 'Kamikaze' van nieuwe licht-/start- & claxonknoppies voorzien en de altijd lekkende toerentelleraansluiting op het blok eindelijk afgedopt.
Even een alu prop draaien en die in de kop gedrukt...klaar.
Dit jaar nog weinig kilometers erbij geklokt (op de triple), omdat ik meer tijd op een Hallie en VFR zit...en wat projecten heb lopen.
Niet getreurd; ze komt vanzelf weer aan de beurt.
'Kamikaze' is inmiddels de 110k gepasseerd... appeltje eitje
 
Volgend projectje: een elektronische toerenteller, met dank aan medeforummer PLR. Hier de testopstelling, + en - van een accessoire-stopcontact en een aansluiting op een dynamodraad. Hij doet het nog niet maar daar ga ik nog verder op studeren. Leuke uitdaging.
 

Bijlagen

  • 5BE5B166-43D8-48B4-B5F3-B0EB91767A21.jpeg
    5BE5B166-43D8-48B4-B5F3-B0EB91767A21.jpeg
    74,4 KB · Weergaven: 9
Volgend projectje: een elektronische toerenteller, met dank aan medeforummer PLR. Hier de testopstelling, + en - van een accessoire-stopcontact en een aansluiting op een dynamodraad. Hij doet het nog niet maar daar ga ik nog verder op studeren. Leuke uitdaging.
leuk knutselprojectje,
De XS1100 heeft ook al een electronische toerenteller. Die zou je misschien wel gewoon in de huidige tellerpartij in kunnen bouwen en via het schema nabouwen!
Er zijn 1100's met ronde tellers, en ik zie regelmatig zulke tellers aangeboden worden
 
Hoi Allemaal, ik heb afgelopen week een XS850 gekocht en ga deze dus niet ombouwen naar zo'n caferacer ding :)
Er zit een Rickman kuip op, mooi in kleur gespoten, nog aan het dubben of die blijft of dat ik terug ga naar standaard.
Heeft 91k op de teller maar heeft lange tijd stil gestaan en behoeft wat liefde. In ieder geval zal ik zaken als remmen en carbs reviseren, verder natuurlijk alle filters en vloeistoffen. Na een snelle inventarisatie zal ik in ieder geval de achterremschijf en achterspatbord moeten vervangen, die zijn beide slecht. Achterrek gaat eraf dus ook andere knippers nodig. Geloof dat veel spul uitwisselbaar is tussen een 750 en 850, klopt toch?
Mocht iemand wat hebben liggen wat ik zou kunnen gebruiken dan hou ik me aanbevolen :)

Grt, John

8a5d8952-800e-46d2-b172-8d99a102adc6.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan