XS 750 Deel 4

Denk dat de triple weer picobello is. Carburateurs schoongemaakt, rubber membranen waren helemaal zacht en vervormt. Waarschijnlijk door die fijne ethanol toevoeging van de laatste jaren. Had jaren geleden al eens een setje losse rubbertjes besteld bij www.jbmindustries.com in de wetenschap dat ik ze ooit nodig zou hebben. Passen perfect en eerste test ritje maakte mij weer blij ....
Nog even een plaatje bij het
20181020_102331.jpg
praatje;
 
Wel alle drie de membramen ineens vervangen Don, want dikteverschil in rubber geeft gewichtsverschil geeft reactieverschil en dat KAN mogelijk motorschade opleveren...
BS34 membramen?
 
Triple,
Heb ze inderdaad alle 3 vervangen, verwachtte eigenlijk een gaatje of scheurtje maar dat was niet het geval. Zet je wel aan het twijfelen want je kunt niet meer terug naar origineel. Toch gedaan en goed resultaat. Zal ze nog een keertje synchroon meten/ nastellen, maar loopt nu al goed.
Dus nu: TK wegens overkompleet originele membranen, over te nemen voor een prikkie, slechts 40 jaar oud :+ :+

En ja op het nieuwe membraan staat BS34
 
Iemand die mij kan helpen want ik snap het echt niet meer. De xs 2 jaar geleden rijdend aan de kant gezet. Nu ik weer tijd had ging ik hem onder handen nemen. Volledige nieuwe kabelboom gemaakt en de carb gereinigd. Nu start hij vrij vlot op nog zijn oude afstelling. Pod filters en naald 1 tandje omhoog gezet ( clipje laten zakken) daar heeft hij toen altijd heel goed op gedraaid. Nu met deze afstelling krijg ik hem moeilijk op touren knalt ie enorm en houd soms in. Ik dacht eerst ontsteking die weg viel maar dat was het ook niet. Nu de naald terug op originele positie gezet en hij doet het al iets beter. Deze avond de naald nog wat laten zakken. Ik dacht door het ploffen en de zwarte bougies dat hij te rijk staat.
Nu hoe kan dat dat het zo een groot afstel verschil is terwijl enkel de bekabeling is veranderd. De sproeiers die erin zitten zijn 130 en het is een mikuni mk2. Zou er nog iets in de carb zelf vuil zijn dat hij daar een slechte lucht toevoer heeft?
Kleppen moet ik ook nog nameten
 
Carburateurs al eens schoongemaakt?
Twee jaar stilstand met nieuwerwetse benzine is vragen om problemen...
Gegarandeerd zitten sproeiers dicht...
 
Absoluut helemaal schoon gemaakt. Ook nieuwe pakkingen en vlotternaalden gemonteerd. Vlotterhoogte ook afgesteld.
 
Zo er is weer wat te melden over een XS ;).

De caféracerachtige XS750 heeft MKII carbs gemonteerd gekregen en verse remblokken aan de voorzijde.

Ben zeer tevreden, motor draait beter en remt ondanks dat de blokjes nog niet ingesleten zijn op de schijven beter dan de oude remblokjes *O*
 
Ben op zoek naar nieuwe benzinekraantjes voor mijn XS3/4.
Wie kan mij verder helpen aan een site op de www
 
tja ben eigenlijk opzoek naar een alternatief dan origineel, knap aan de prijs 146+129 euro, en dan nog steeds kans op het euvel lekkende benzinekraan.
 
Van der Heiden tuning (in Amersfoort) levert onderdelen voor de XS650.

En daarmee ook voor een aantal andere XS-en uit die serie.

Succes
 
Top heren voor de info.
Ben trouwens eindelijk begonnen aan mij xs 3/4 project.
Na een aantal jaren zoeken een mooie gevonden met erg weinig kmxs34.jpg
 
Ik was altijd al erg gecharmeerd van het geluid van de 3 cilinder.
Tja en deze kwam ik tegen maar was eigenlijk te mooi is om te verbouwen
Maar ja chopper is niet mijn ding, dus dan de zaag er maar in.
Plan is een usd voorvork er op van zxr, ander kontje
en voor de rest, niet helemaal kaal plukken want eea ziet er eigenlijk nog best goed, en het budget is ook niet onbeperkt
En zo langzamerhand een boodschappenlijstje maken wat er allemaal aangeschaft moet worden.
 
heeft er iemand misschien een schets met de afmetingen van de balhoofdpen/stuurpen
 
Eventueel kan ik wat meten van het T-stuk, dit omdat er nog een zooi "oud ijzer" in de garage ligt waarbij er compleet T-stuk met kroonplaat aanwezig is.
Zie de reactie wel verschijnen...
 
dit is een foto van het internet, zonder de afmetingen.
Dacht dat ik wel een tekening met de afmetingen kon vinden, tot nu toe nog niet.
 

Bijlagen

  • s-l1600.jpg
    s-l1600.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Als je dan toch gaat meten heb ik ook een vraag: Weet je of de kroonplaten van een gewone XS en een Special identiek zijn? Een Special heeft immers een heel andere voorvork. En jij hebt ervaring met beide types als ik het me goed herinner.
 
Terug
Bovenaan Onderaan