XS 750 Deel 4

De uitlaat ligt nu bij de lasser. Hij had er wel hoop in en gaat even kijken of hij de uitlaat kan fixen. Hij pakt dan ook meteen de gaten die in de demper zitten mee.

Verder zijn er weer wat onderdelen binnen gekomen:
JjHB4pB.jpg


U ziet:
- Rubber om de accu op de plek te houden
- 6x moertjes voor de uitlaat
- 3x uitlaatpakking
- 4x keerringen voor de stang waar de gaskleppen op zitten voor de Mikuni carbs. (Maar deze zijn voor de xs400 want daar lekken ze). Ja dit zijn inderdaad Suzuki onderdelen. Zelfde keerringen maar veel goedkoper.
 
Vandaag weer even bezig geweest. De uitlaat naar de lasser gebracht. Hij zag er wel brood in en pakt meteen de einddemper ook aan. Daar zitten ook een paar gaten in. Zou hij meteen weer wat stiller moeten zijn.

Verder ben ik begonnen met het fixen van de knipperlichtbevestiging. Daar heb ik een carrosseriering voor gepakt en een beetje bij geslepen. Daarna eraan gelast. Ben eigenlijk heel erg tevreden met het resultaat. Vooral omdat ik tot eergisteren nog nooit een lasapparaat heb gebruikt.

Voor:
HDI0p3L.jpg


Tijdens:
PyZzO8S.jpg


En na de eerste paar lagen verg:
bsVZPRm.jpg


Binnenkort even wat lak eroverheen en dan even de draad van het knipperlicht fixen en dan kan ie er weer op.
 
Wat mij veel werk bespaart heeft is deze beugel
F084EC0C-89F5-43FC-98F7-3B1DAA17C601.png


Neven voordeel knipperlichten komen ver naar achter op de motor. Zeker bij het meenemen van bagage is dat handig.

Maar je bent aardig op weg richting een rijdbsre motor.
 
Kreeg van haga-San nog een mooie tip, te koop in deze groep als je een stukje naar onder scrolld:
Facebook Gruppen

een NOS marshall uitlaat!

wij hebben hem nu niet nodig, maar misschien iemand van hier?:)
 
Goed bezig Maarten, leuk om je vorderingen te volgen. Maar origineel zitten de knipperlichten op steeltjes achter het nummerbord.
 

Bijlagen

  • 21F7BD62-33B3-47FA-A6AA-ECF36DA90D76.jpeg
    21F7BD62-33B3-47FA-A6AA-ECF36DA90D76.jpeg
    126,2 KB · Weergaven: 17
  • image.jpg
    image.jpg
    141,6 KB · Weergaven: 16
En ook maar gelijk een update van mijn 850.

in de laatste paar maanden best wel wat tijd gehad om weer wat te doen. Begonnen met de remmen weer opnieuw te doen, de eerste keer is er lekkage geweest op de banjobouten en is de verf er weer afgegaan ;(, ook bleek de 2e hands 5/8e rempomp van een xj900 niet helemaal goed, dus besloten om voor een nieuwe te gaan van heidentuning! Aan de remmen is nu niks meer te vinden wat niet vernieuwd is..

Daarna verder gegaan met het blok dichtmaken, klepspeling nogmaals nalopen, oliekoeler monteren, kop natrekken, oliedruk checken. alles werkt en de motor draait zowel rond op de kickstart als op de startmotor!

van de week samen met mijn vader (triple_arne) de kabelboom nagelopen. Alles doorgemeten, wat kleine dingetjes ‘orgineel’ gemaakt en alles werkt nu! Ook zijn we een setje mikuni 2’s aan het klaarmaken voor montage.
 

Bijlagen

  • CD01C53D-0F8A-4571-B94E-41FCAF021C7F.jpeg
    CD01C53D-0F8A-4571-B94E-41FCAF021C7F.jpeg
    228,2 KB · Weergaven: 20
  • B4F35C7F-E1D0-4578-A9E6-F26C6CFBFD0E.jpeg
    B4F35C7F-E1D0-4578-A9E6-F26C6CFBFD0E.jpeg
    187,9 KB · Weergaven: 19
En als je wel het originele uiterlijk wil nastreven en je hebt niet de knipperlichten voor achter (hebben een speciale aansluiting om te kunnen bevestigen op de busjes) kan je met een beugel bij Westland Customs en knipperlichten die origineel voor horen visueel hetzelfde effect bereiken.
 
En aangezien de ruimte in de garage wat te klein werd, en triple_arne ook geen plaats heeft de donor (of volgende project) tijdelijk verhuisd:)
 

Bijlagen

  • E6839A7F-2220-47B8-87D8-28AE575F1715.jpeg
    E6839A7F-2220-47B8-87D8-28AE575F1715.jpeg
    295,9 KB · Weergaven: 23
  • 0334CEE2-E08E-4A4E-887D-3FD2FEA87C48.jpeg
    0334CEE2-E08E-4A4E-887D-3FD2FEA87C48.jpeg
    108,3 KB · Weergaven: 22
@Arm-Rs zit er goed uit.

En voor je kentekenplaat. Formeel voldoet dit niet. Je trekt er namelijk aandacht mee en dat kan geld kosten (blauwe platen alleen toegestaan, bij motoren van voor 1-1-1978. En als je toevallig een kenteken hebt beginnend met ZL (of zoiets) dan kan je smokkelen zonder dat het opvalt.
 
@Arm-Rs
Als jullie nog eens tegen een brakke XS aanlopen, laat het weten ben namelijk op zoek naar een frame met kenteken...

De hoeveelheid XS-zooi komt namelijk in de buurt van een complete fiets (al wordt het dan wel een soort frankenstein qua XS-delen). En het lijkt mij leuk om iets zelf op te bouwen (kan ik het een keer netjes doen en mijn eigen twist eraan geven).

En over die kentekenplaat iets een gewaarschuwd mens :+
 
Goed bezig Maarten, leuk om je vorderingen te volgen. Maar origineel zitten de knipperlichten op steeltjes achter het nummerbord.

Klopt en die wil ik er uiteindelijk ook weer op hebben. Maar dan moet ik eerst een net compleet setje vinden want die mis ik nog.
En aangezien het rijdbaar maken tot nu toe al genoeg heeft gekost heeft dat totaal geen prio. Eerst maar eens zorgen dat ie weer de weg op kan en mag. Maar als iemand een keer een goedkoop setje heeft dan houd ik mij aanbevolen.
 
Het achterlicht ((metalen deel met de buisjes) zou ik zo maar eens hebben kunnen liggen, het probleem zit meer in de knipperlichten.
 
Zomaar een paar plaatjes om het topic weer eens iets omhoog te helpen. Ben aan ‘t fröbelen met een set carburateurs voor Arm-RS z’n 850. Testopstelling om het vlotterkamerniveau te controleren en tevens te kijken of de vlotternaalden goed afsluiten.
 

Bijlagen

  • 4C252CF2-38C7-45E0-9C61-5A2CEFBA3F3C.jpeg
    4C252CF2-38C7-45E0-9C61-5A2CEFBA3F3C.jpeg
    189,3 KB · Weergaven: 21
  • D946E90C-47EA-4E56-A0B9-9C8544F3149F.jpeg
    D946E90C-47EA-4E56-A0B9-9C8544F3149F.jpeg
    144,3 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Ik doe het altijd ouderwetsch; carb op z'n kop, vlotterbak eraf.
Slang op carb en in m'n mond, schuifmaat tegen de bakrand aan.
En dan met de vlotter pielen totdat de stand klopt.

Dit werkt ook
 
Ik doe het altijd ouderwetsch; carb op z'n kop, vlotterbak eraf.
Slang op carb en in m'n mond, schuifmaat tegen de bakrand aan.
En dan met de vlotter pielen totdat de stand klopt.

Dit werkt ook
Jazeker, zo staat het ook in de boeken. Maar deze opstelling heb ik in de eerste plaats gemaakt om de vlotternaalden te controleren. En die bleken na dik 40 jaar trouwe dienst niet meer 100% af te sluiten, na een uurtje stroomde de boel over. Dus meteen maar de naalden en zittingen vervangen. Zo zie je maar, best wel belangrijk om goede benzinekranen te hebben.
 
Omdat al veel '70 en '80 fietsen met vacuüm gestuurde kranen vroegtijdig zijn overleden door 'gasoil'. ..is het eerste wat ik doe met een dergelijke benzinekraan ombouwen naar manueel.
Revisiesetjes helpen vaak maar tijdelijk..
 
Tijdje geleden via speurders een heel net laksetje kunnen scoren. Hier gister handbediende kranen van een xs650 op gemonteerd :) edit; toen speurders nog bestond..
 

Bijlagen

  • 90009EE4-7CD2-460D-B8BB-CDABAE3201C8.jpeg
    90009EE4-7CD2-460D-B8BB-CDABAE3201C8.jpeg
    127,9 KB · Weergaven: 10
  • FDE87020-AE7D-4156-8F6F-D26343E53FA3.jpeg
    FDE87020-AE7D-4156-8F6F-D26343E53FA3.jpeg
    120,9 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Mooie 850-tank.

Ik heb op 'Kamikaze' een zeldzame 24-L tank (zelfde als deze 850-tank) voor een 750.
Verschil; tankdop zit in het midden ipv "uit het lood".
 
De 750F van triple_arne heeft de tankdop ook in het midden :) Denk dat ik snel gewend raak aan die 24 liter, daar het lampje van mijn Ducati gaat branden na 10 liter..
 
Foto bovenzijde van de tank van de “F” van triple_arne 😇, je komt er nog maar eens op studeren. Maar je hebt hem waarschijnlijk nog nooit zonder tanktas gezien want die zit er bijna aan vastgegroeid... 24 ltr tanks met de dop in ‘t midden zijn inderdaad heel zeldzaam.
Eigenlijk is een 17-liter tank mooier en ergonomisch prettiger dan die bult van 24. Maar op langere reizen was om de 300 km ipv om de 200 te moeten tanken wel zo handig.
 

Bijlagen

  • F9F25783-98AB-4887-BA07-D85CCFE02B31.jpeg
    F9F25783-98AB-4887-BA07-D85CCFE02B31.jpeg
    118,1 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan