XS 750 Deel 4

Lijkt wel of er schroefdraad ribbels opzitten, op het grootste stuk. Dus zou de olievelden kunnen zijn. Dan kan het ook nog zijn dat er daarna een nieuwe/andere in is geplaatst waardoor je daaraan niets vreemds ziet.
 
Snap niet dat ze niet ff een vette lap er over gehaald hebben,ziet er dan weer een stuk minder miserabel uit.
 
Ik had hem gezien, maar nu is ie weg...
Ik heb wel al om meer foto's gevraagd. Maar het is volgens mij wel iemand die er de hoofdprijs voor wil hebben. Bieden kon vanaf € 1950,- maar of dat alleen voor die Suzuki was? En als je de prijzen ziet bij de andere advertenties....

Sorry was andere advertentie, met ook een XS850. Deze was bij mij nog niet naar voren gekomen.
 
Deze dus
Screenshot_20220108-212748_Marktplaats.jpgScreenshot_20220108-212739_Marktplaats.jpgScreenshot_20220108-212735_Marktplaats.jpgScreenshot_20220108-212731_Marktplaats.jpgScreenshot_20220108-212647_Marktplaats.jpgScreenshot_20220108-212726_Marktplaats.jpg
 
Wel weer jammer dat dit zo ver weg is. Die andere was in Heerhugowaard. Da's voor mij nog wel te doen om even te gaan kijken.
 
Grappig, het lijkt erop dat de hierboven afgebeelde exemplaren maar 1 uitlaatdemper hebben.
Not the fastest 750 but the smoothest and nicest..
Klopt nog steeds wat mij betreft :)

Knipperlichten aan de achterzijde zitten ook anders.
En die laatste foto is zeker gemaakt in de RAI, gezien de Nederlandse tekst op de achtergrond. Wel een mooie graphic op tank, zijkap en kontje. Lijkt wel of er staalomvlochten remleidingen op zitten.
 
Grappig, het lijkt erop dat de hierboven afgebeelde exemplaren maar 1 uitlaatdemper hebben.

Klopt nog steeds wat mij betreft :)

Knipperlichten aan de achterzijde zitten ook anders.
En die laatste foto is zeker gemaakt in de RAI, gezien de Nederlandse tekst op de achtergrond. Wel een mooie graphic op tank, zijkap en kontje. Lijkt wel of er staalomvlochten remleidingen op zitten.
Klopt, dit was de eerste serie en die was voorzien van een 3-in-1 uitlaat. Maar die zijn nooit officieel in Europa ingevoerd. Die uitlaat trouwens wel, ik heb die zelf ook nog op mijn allereerste 2D gehad, de originele dempers waren binnen twee jaar volledig doorgeroest.
Google maar eens op "Yamaha GX750" en je zult versteld staan.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt wel of er schroefdraad ribbels opzitten, op het grootste stuk. Dus zou de olievelden kunnen zijn. Dan kan het ook nog zijn dat er daarna een nieuwe/andere in is geplaatst waardoor je daaraan niets vreemds ziet.

Nee er zit geen schroefdraad op. Het lijkt wel bakeliet. Kan het uit de ontsteking komen?
 
En een van de eerste tentoonstellingsexemplaren in Europa. Bekijk bijlage 1714386

Dit is het homologatie model; de 750 C..
Daar zijn er maar 25 van gemaakt, púúr als showcase & homologatie, en het merendeel is als 'D' later verkocht.
Yamaha Europe in Amstelveen heeft heel lang een C in hun ontvangsthal gehad, maar waar die gebleven is....
 
Laatst bewerkt:
Na enig experimenteren met de 36 mm carburateurs op de “900E” zitten we nu een eind in de goede richting. Met de originele sproeiers / naalden / buizen van een FJ1100. Starten prima, stationair redelijk en hij trekt zonder horten en stoten door richting 8000 tpm. Verder wilden we (arm-rs en ondergetekende) niet gaan want dan ging het nogal hard op het platteland. 😀 Volgende stap is naar Ruud Fredriks om te fine-tunen.
@ PLR, dank voor het choke-heveltje 👍
 

Bijlagen

  • 1AE62139-32C2-43ED-8558-8CDBB77E6A27.jpeg
    1AE62139-32C2-43ED-8558-8CDBB77E6A27.jpeg
    158,3 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Hoi een allen
Weer terug van weg geweest
Door diverse andere projecten geen tijd gehad om aan de verzameling te werken nu begint het weer te kriebelen en alleen maar laten verstoffen is ook wat
Hoop dat ik weer mee mag praten en vragen
Heb veel ideeen en projecten
Zal van de week nog wel wat foto's posten

Groet Arjan
 
Arjan... Arjan...🤔

Uit Wijhe-Arjan?
Arjan die ook bij de P&P's bij Gijs in Hilverdorp kwam-Arjan?
 
De verf op het frame had het zwaar, dus dat is even aangepakt:
Frame%20in%20de%20zwarte%20verf.jpeg


Daarna het andere blok gemonteerd en even cilinderkop thv het rubber voor de carburateurs schoon gemaakt:
IMG-4111.JPG


De foto na:
IMG-4112.JPG

De carburateurs stuk voor stuk uit elkaar gehad en in de ultrasoon reiniger gehad:
IMG-4104.JPG


Het blok verder nog even beter gereinigd (hangend in de spanband ging dat niet optimaal):
IMG-4115.JPG


Ook nog even verder gegaan met de brandstof tank. Daar werden we niet vrolijk van! De "brandstof" die er nog in zat (4 liter) was danig vergaan en had een donkerbruine kleur. Dit kwam er na het vloeibare achteraan:
IMG-4124.JPG


Dit filter zit er in de kast:
IMG-4131.JPG

Die is anders dan de nieuwe die ik bij Motoport meekreeg. Die is ovaal...
 
Lekker bezig !
Zo leuk om deze flashback te zien naar de motor waar ik in mijn studententijd zoveel aan heb gesleuteld !
Op een gegeven moment was ik zo ervaren dat ik 's ochtends het motorhok in kon komen rijden en tegen etenstijd 's avonds er weer uit met een gewisselde versnellingsbak oid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan