XS 750 Deel 4

Eindelijk de tijd gevonden om het XS project leven in te blazen en al snel rijzen er allerlei vragen. Als ik in de tank kijk zie ik dat dat al een project op zich wordt:

Foto%2004-01-2022%2013%2038%2028.jpg


maar rechtsonder (in dat verdiepingkje/afvoertje) lag dit:
(Foto van de startknop)
Wat is dit? En het ziet er net zo verhard uit als het rubbertje in de tankdop. Wie heeft er tips om dit op te lossen?

De tank is ontroest en klaar voor de coating:
Tankopening.jpg

Close-up.jpg


Ander vraagje: Hoe staan jullie scharnieren van het zadel? Bij ons helt hij over naar een zijde...
Scharnieren.jpg
 
Ander vraagje: Hoe staan jullie scharnieren van het zadel? Bij ons helt hij over naar een zijde...
Scharnieren.jpg
Klopt hoor, bij mij staan ze ook zo op het frame :) heb nog een foto gevonden waar het op staat, was toen bezig met een schokdemper ophangpunt..
 

Bijlagen

  • A46D359D-CBDF-4947-B5CE-8EA7BCBA86D2.jpeg
    A46D359D-CBDF-4947-B5CE-8EA7BCBA86D2.jpeg
    202,8 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Buddy gevonden, alleen het dekje is kapot.
De onderkant ziet er goed uit, geen roest in ieder geval.
Nu nog een kontje scoren, van het weekend even verse olie er in en starten maar.
 
Als je een kunststof achterkant van de buddy bedoeld, die ik heb liggen (niet in originele kleuren, doch ik heb er meerdere). Dus laat maar weten of je 1 over wenst te nemen.
 
@PaulG; olie erin, bougies eruit, en eerst rondpompen op de startmotor of kickstart.
Wees er ZEKER van dat je overal olie hebt en krijgt voordat je tot daadwerkelijk starten overgaat!
Alles staat namelijk al een tijdje gortdroog te zijn...
 
Bedankt voor jullie antwoorden, ik zal naar dat stangetje kijken!
Tank gecoat, voorlopig gaat nu alles hier weer even in de stalling.

IMG_5245.JPG
 
Vreemd dat die nu weer te koop staat. Die stond begin dit jaar ook al op MP en was toen verkocht. Zie post 627 van Pascal.
Beetje hetzelfde verhaal:
Yamaha XS 850

974 34 sinds 8 jan. '22, 17:37

Kenmerken

Type motorNaked bike

Kilometerstand48176 km

Aantal Cilinders3

Motorinhoud850 cc

Bouwjaar1981

Beschrijving

XS 850 in mooie originele staat , zo van de eerste Nederlandse eigenaar. Deze heeft hem 30 jaar in bezit gehad maar door leeftijd laatste jaren niet meer gebruikt. Gave motorfiets met goed chroom en keihard origineel uitlaatsysteem. Mooi item voor verzameling.

Advertentienummer: m1794749653



twostroke

16½ jaar actief op Marktplaats
 
Buddy is binnen, ziet er op zicht wel netjes uit alleen de randen van het dekje zitten los.
Ik heb alleen geen schroefdraad om het kontje te monteren.
Zou de buddy van een ander type motor zijn?
 

Bijlagen

  • IMG-20220127-WA0024.jpeg
    IMG-20220127-WA0024.jpeg
    173,5 KB · Weergaven: 20
  • image-27-01-2022_15-50-49-94.jpg
    image-27-01-2022_15-50-49-94.jpg
    110,8 KB · Weergaven: 20
Volgens mij het kunststofachterkantje van de buddy vast met boutjes/schroeven. En die zal je dan zelf moeten "regelen". Gaatjes zitten in de bodemplaat van de buddy (en er zit trouwens wel een maatverschil tussen een achterkantje van een 750 en 850).
 
Buddy is binnen, ziet er op zicht wel netjes uit alleen de randen van het dekje zitten los.
Ik heb alleen geen schroefdraad om het kontje te monteren.
Zou de buddy van een ander type motor zijn?
Is de bodem van jou zadel van kunststof of staal? Ik heb een kunststof zadel voor een 750 op mijn 850 gemonteerd, achterkantje klopt dan niet helemaal maar heb hem gewoon met wat korte parkers vastgemaakt.
 
Is de bodem van jou zadel van kunststof of staal? Ik heb een kunststof zadel voor een 750 op mijn 850 gemonteerd, achterkantje klopt dan niet helemaal maar heb hem gewoon met wat korte parkers vastgemaakt.

Mijn complete bodem is van staal,
 
Buddy is binnen, ziet er op zicht wel netjes uit alleen de randen van het dekje zitten los.
Ik heb alleen geen schroefdraad om het kontje te monteren.
Zou de buddy van een ander type motor zijn?
Zie hier de bevestigingspunten van het kontje.
 

Bijlagen

  • Zadel-pijl.jpg
    Zadel-pijl.jpg
    167,4 KB · Weergaven: 13
Ik heb een reproductie voor een 750, omdat mijn originele 850 zadel niet in goede staat was :)
Ik moet me eigen corrigeren, vandaag nog eens goed gekeken en mijn buddy is niet van staal maar van kunststof.

Zal idd dan een reproductie zijn.
 
Zie hier de bevestigingspunten van het kontje.
Ik zie idd die bevestiging punten zitten, alleen steekt er geen schroefdraad uit

Ik denk dat ik er wat zelf tappers in draai
 

Bijlagen

  • IMG-20220129-WA0027.jpg
    IMG-20220129-WA0027.jpg
    193,9 KB · Weergaven: 15
Heeft iemand van "hier" de betreffende XS-onderdelen te pakken gekregen ? Ik viste namelijk net achter het net :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan