XS 750 Deel 4

Over zeldzaam gesproken, wat dacht je hiervan: een nieuwe originele uitlaat voor een 850:



77d55470-3839-4cd0-a611-2a90fe94e40e.jpeg.jpg
Hij/zij wil er een 4 cijferig bedrag voor hebben. Ik dacht aan € 10,00 _O-
 
Dat is geen originele, dat is er een die via triples.de op bestelling geleverd werden. En die zijn dat 4-cijferige bedrag waard.
 
Dat is geen originele, dat is er een die via triples.de op bestelling geleverd werden. En die zijn dat 4-cijferige bedrag waard.


Waaruit maak je dat op? Er staan wel de originele Yamaha nummers in: 4E2-14711 en 4E2-14721.
Uitlaatnummer.pngUitlaatnummer2.png
En zijn die van triples.de beter dan de originele? Op de site van triples.de staat:
Het onderwerp van uitlaatsystemen/dempers
Om verschillende redenen wil ik bovenstaande uitlaatsystemen en dempers niet meer zelf aanbieden, maar desgewenst help ik graag met het regelen hiervan. Tussen haakjes heb ik de huidige adviesverkoopprijzen vermeld. In het algemeen is mijn aanbeveling echter voor de originele replicasystemen, die nu rechtstreeks door IG worden verkocht. Als je je XS niet alleen verkoopklaar maakt, maar er ook lang plezier van wilt hebben, dan moet je hier niet aan het verkeerde eind besparen. Op dit punt zou ik Heinz Wyes willen citeren. "Iedereen die van een 3 in 1 houdt, heeft nog nooit in een originele 3 in 2 gereden." Ik denk dat je het bijna niet treffender kunt zeggen.


Geen idee of ze dan uberhaupt nog bestelbaar zijn...
 
Even met de XS naar Vianen gereden, .1 cilinder doet niet helemaal goed mee.
Volgende stap word cabrateurs ultrasoon reinigen.
 

Bijlagen

  • IMG-20220514-WA0017.jpeg
    IMG-20220514-WA0017.jpeg
    182,1 KB · Weergaven: 14
  • flir_20220514T114622.jpg
    flir_20220514T114622.jpg
    20,2 KB · Weergaven: 17
Heeft al iemand 500,-voor geboden,die denkt ff een paar spuitbussen bij de Action scoren,een vette lap
over de rest,en weer op MP voor 3500,- als cafe racer.:Y
 
Je kan ook zo denken, een werkend 850 met bijbehorende elektronische ontsteking en de nodige losse onderdelen is al meer dan 500 Euro in mijn ogen. Dus koop je het voor de losse delen zit je al niet verkeerd...
 
Maar dan heb je ook een frame met kenteken waar niks mee gebeurt...maw; frame naar oud ijzer, kenteken weg...wéér een xs minder..
 
Ja eens, laat deze maar door iemand gekocht worden die zo'n mooie en unieke motor wil mishandelen en ombouwen tot een "café-racer"🤮
 
Ach, ik heb ook een "mishandelde" XS staan. Zie mijn fotootje in de avatar :+

Maar het is nog steeds een rijdende XS.

En het onderwerp in de betreffende advertentie is met werk tot een fatsoenlijke motor te krijgen (zonder grote verbouwingen). Dat het de motor dan niet meer op een originele XS meer lijkt doet er niets aan af.
 
Heeft iemand toevallig de ring voor een Marshal uitlaat liggen? Het gaat om de ring waar het pijltje bij staat.
Ik krijg de uitlaat bij de kop niet lekdicht en verdenk deze ring. Hij wordt namelijk in de ring waar je het mee vast zet gedrukt en de pakking wordt amper ingedrukt. Nieuwe pakking loste het ook niet op. Ik weet niet of de originele dubbele helften passen maar mogelijk is dat ook nog een oplossing.
 

Bijlagen

  • InkedIMG_5062_LI.jpg
    InkedIMG_5062_LI.jpg
    195,7 KB · Weergaven: 12
Mooi ding, ik had al gevraagd of de uitlaten niet los verkocht worden.
Dit is een uitlaatsysteem van een 2D en jij hebt een E-blok. Dat is geen “plug and play” want de dempers van een 2D en een E verschillen inwendig. Dan klopt de carburateur-afstelling niet meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan