XS 750 Deel 4

Dat is wel een mengelmoes. Het is een 750, maar met een voorspatbord van een 850 en een kleurstelling van een 850.
Zou dat achterspatbord wellicht eigenbouw zijn?
 
Of toch zelf aan de slag, dan krijg je zoiets als dit:
P1010269 (640x480).jpg
 
Tip, op deze site 20% korting vandaag en morgen nog.
Vergelijkbaar met CSMNL maar zo te zien in de basis al goedkoper. Ik weet niet precies wat de dollar nu doet en de verzendkosten moet je ook in de gaten houden. Vooral als je van de drie verschillende magazijnen bestelt. Want dan 3x verzendkosten...
 
Vergis je hier niet in,wat uiterlijk het zelfde lijkt kan innerlijk toch anders zijn dan je denkt,zoals bv diameter remcilinder,of andere bedrading van de schakelaars,alleen als de onderdeel nummers gelijk zijn dan weet je zeker dat het uitwisselbaar is.
 
Ja, daar heb je gelijk in. Maar de uiterlijke gelijkenis vond ik opvallend. En dat RD's veel gewilder (=duurder) zijn klopt ook.
 
Het is een set van het merk Campbell. Precies volgens het originele model. Dat merk bestaat nog steeds al maken ze deze set al heel lang niet meer. In de jaren 80 heb ik ook al eens een set gehad op mijn F, die heeft het ruim 20 jaar volgehouden. En die was van gewoon staal en verchroomd, deze is van rvs. Bochten zitten er niet bij maar we hebben nog wel wat op de plank.
 
Vanmiddag het achterframe passend gemaakt, en de wielen afgeplakt :)

Ook van de week de kroonplaten gestraald en gespoten en nog wat kleine dingetjes zoals de accubak, standaard etc. langzaamaan krijgt het project vorm
 

Bijlagen

  • 8E3A7F70-0BC2-4421-A616-2F8C3CA3E284.jpeg
    8E3A7F70-0BC2-4421-A616-2F8C3CA3E284.jpeg
    215,2 KB · Weergaven: 38
  • 1961ED68-9ACF-432E-A2F6-3285C24D70E4.jpeg
    1961ED68-9ACF-432E-A2F6-3285C24D70E4.jpeg
    173,9 KB · Weergaven: 36
  • C1E746D7-BA3E-444C-8890-4BCE18F280D0.jpeg
    C1E746D7-BA3E-444C-8890-4BCE18F280D0.jpeg
    160,3 KB · Weergaven: 31
  • 6E215F22-18B2-4803-BF6F-CE8E9F3A2CED.jpeg
    6E215F22-18B2-4803-BF6F-CE8E9F3A2CED.jpeg
    189,2 KB · Weergaven: 37
Nicely done! :t

Heb je wel eerst pijpjes in het frame geslagen?
Iets vooropening, en dan TIG lassen (141).
 
:9Nicely done! :t

Heb je wel eerst pijpjes in het frame geslagen?
Iets vooropening, en dan TIG lassen (141).
Klopt hoor, pijpjes zitten erin. Moet er nog schuine kantjes aan slijpen (aan het frame) en dan inderdaad tig lassen. Achterkant moet er nog even af, zonder past het frame precies in de straalcabine op het werk
 
  • Leuk
Waarderingen: PLR
Ik kan een tank kopen, maar die is nogal roestig van binnen:Screenshot_20221206-233156_Marktplaats.jpg
Heeft iemand daar ervaring mee? Ik lees dingen als tank seal aanbrengen enzo, maar houdt dat op de langere termijn? En wat is wijs, eerst reinigen en sealen en dan spuiten? Of andersom? Ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft.
 
Ik reinig dergelijke tanks met zuur (en dan gewoon gebruiken). Ik heb daarna geen seals gebruikt (tankcure of dat soort spul). Gaat gewoon goed (bij mij dan, is geen garantie dat dit voor iedereen geldt ;) ).

Verder is elektrolytisch ontroesten ook mogelijk (zelf nog niet gedaan).

En de volgorde voor mij is, tank aan de binnenkant schoon krijgen en dan pas de buitenzijde aanpakken. Want met het schoonmaken aan de binnenkant ben je met allerlei "zooi" bezig en je zal dan net zien dat er iets op het verse spuitwerk komt en dan is het :( |(
 
Ik heb 2 jaar geleden me vfr tank ook gevuld met zuur, daarna 14 dagen laten staan.
Zuur en roest er uit laten lopen, en gevuld met benzine, tot nu toe ook prima.

Zuur wel wat verdunt met water geloof ik
 
14 jaar geleden de tank van mijn Zundapp ontroest dmv cola (echte cola), en daarna in een coating gezet. Zit er nog steeds perfect in.

Ben van mening dat ontroesten alleen al prima is, mits de tank in de winter afgevuld is en hij in een geïsoleerde (en licht verwarmde) ruimte staat..
 
Elektrolyse werkt voor mij altijd perfect...geeft alleen wat rotzooi (ranzig roestig schuim).
 
Belangrijkste is dat je pluskabel niet op de tank ligt, ik gebruik hier electrokabel voor met massieve koperen kern (2,5mm2).
Gewoon keukenzout werkt ook prima.
Hoe zouter, hoe beter de geleiding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan